Ja jeg ved det godt....men jeg må altså tale med nogen om det her natteroderi igen. Jeg forstår simpelthen ikke hvad der sker. Undskyld jeg ævler løs igen :$
Natteroderiet har stået på de sidste måneder mere eller mindre, men de sidste 2 uger har Iza konsekvent vågnet mellem 23.00 og 24.00, rejst sig op og bryde ud i det højeste skrigeri - vi lægger hende ned, putter og går ud......knapt er vi drejet om på hælene, før det hele gentager sig....sådan er det indtil kl. ca. 2.00, hvor hun falder i søvn igen. Det samme gentager sig så omkring kl. 4.00, men der tager det ofte kun ca. 1/2 time. Vi har på intet tidspunkt taget hende op - bare lagt hende ned og gået ud igen. Jeg har i nat optaget hendes skrig med mit kamera og har lige hørt det....det lyder altså som om hun er angst og meget hidsig på samme tid. Hun græder ikke hjerteskærende, men hvæser og nærmest råber/skriger ekstremt højt meget vedholdende. Jeg har ikke rigtigt observeret tårer, synes jeg - kun få gange.
Hun spiser godt om dagen...vil jeg mene... - sover 1 lur på ca. 2 -2,5 timer over middag og er ellers glad. Der er ikke noget med ørene - hun er undersøgt den anden dag igen igen - ej heller tegn på tænder.
Jeg tænker bare....det kan sgu ikke være normalt det her (?)- jeg har tænkt og tænkt over, hvad der sker i det tidsrum mellem 23 og 24, men der sker intet. Vi går i seng kl. 21.30 i tiden - bare for at få lidt søvn inden helvede begynder - så det er ikke fordi, der bliver stille, for det har der jo været længe på det tidspunkt. Hun bliver puttet kl. 19.30 ca. og falder som regl i søvn med det samme, så det er ca. 4-5 timer efter hun er faldet i søvn, hun har den opvågning, der varer en stor del af natten. Hun vågner så igen kl. 6.30 ca. og så står vi op.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om vi håndterer det forkert...altså tænkt nu hvis hun virkelig er bange og angst/har mareridt og vi så bare lægger hende ned igen og går fra hende - skal hun ikke have trøst så?
Nogen siger, at det hjælper dem nemmere igennem seperationsangstperioden, hvis de får lov at få alt den kærlighed og tryghed de beder om....oså om natten - afviser jeg hende så og trækker den længere ved ikke at tage hende op/tage hende ind til os, hvor hun falder i søvn med det samme, men roder rundt så vi slet ikke får sovet??
Manden siger, at vi ikke skal lave dårlige vaner og hun må sove i sin egen seng - det er bare et spørgsmål om tid - en periode, vi skal igennem. Jeg bliver sgu bare sådan i tvivl (?):'(
Ihh altså......numse!
/Jeanette
Anmeld