Holdning til tyggegummi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]ivfmarie skriver:[/småt][/f] hehe.. hva med pålægschkolade? Jeg var jo af den holdning, at det skulle Freja i hvert fald IKKE ha - man vil jo gerne give et godt indtryk, og Frejas madpakke er altid sund og farverig... Så en dag siger dp'en:" Freja bliver altså lidt ked af at hun ikke har pålægschoko med når de andre har." Tillykke - så fik jeg dårlig samvittighed over at være "sundhedsbevidst"...[/citat] Hernede i min kommune er det forbudt at putte pålægchokolade på brødet i Dagplejen, formoder da også det gælder børnehaen... Sådan noget som Mayonaise og Remoulade må de heller ikk få med/på... Men okay nu er det så DP der sørger for mad til børnene, det er kun hvis de skal have special kost at de skal have med hjemme fra... Til gengæld bliver der så også respekteret at hvis jeg siger at Laura ikke må få slik så får hun ikke slik... Heller ikke selv om de andre får (hvis der skulle være fødselsdag eller noget) så finder DP noget andet til hende... Synes det din DP sagde var topmål af frækhed, hun skal da være glad for at du tænker på dit barnssundhed... Betina1978

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2008

Siber

altså jeg synes ikke det er ok med med tyggegummi (bla fordi jeg er pædagog og jeg gider ikke at samle tyggegummi op fra puderummet, gulvet eller i børnens hår bla) men jeg synes hellere ikke det er ok, ikke fordi der er slik, men jeg synes bare ikke det er passende!

Ang. slik i madpakken, så kan man/ jeg altså godt finde på andre lækre ting at putte i madpakken, så man ikke føler sig snydt. Figenstang, vindruer, små toamter, tørreder abrikoser, agurkestave, gulerodsstave, rødpeber, rosiner, mango, jorbær el lign. Altså ALma synes det er en fest bare det er i små pakker alt sammen!

Knus Siber, der egentlig tror at pålægschokolade er sundere en spejepølse!

Anmeld

24. juni 2008

Nadi

Tyggegummi er bare ikke noget børn skal have. De kan jo blive kvalt!!!!

Så nej det er IKKE iorden!

-Nadia

Anmeld

30. juni 2008

Helle30

Faldt lige over dette - mange dage - gamle indlæg, men jeg synes nu lige, jeg vil svare alligevel.
Tyggegummi for sukkerets skyld er helt forkert og overflødigt. Tyggegummi for adspredelsens skyld /(hyperaktive børn) kan erstattes af en krammebold (blød gummi) i håndstr. Det kan godt hjælpe nogle børn at sidde og kværne tyggegummi (eller alt muligt andet) i munden, så de bedre kan koncentrere sig, men af hensyn til andre børn/slikpolitik, så skal man finde på noget andeT.
Jeg bruger gelebolde til at kramme i hånden eller et stykke velour. Til de helt spasmoaktive;) kan man benytte en bold at sidde på (motorikbold). Det er helt hul i hovedet at vælge tyggegummi med sukker til børn, der har brug for ro.
- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.