Holdning til tyggegummi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2008

Rasmine

Altså, vil da godt indrømme at Mille, sjældent, har en mælkesnitte med.
Og hun kan også godt have en juice med, men sjældent.
(Synes det er lidt trist at åbne op for den samme kedelige madpakke hver dag, og når de andre børn har noget godt med, skal Mille da også, men absolut ikke hver uge)

Men jeg har da set at en af de andre børn har haft cacao med, op til flere gange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2008

Loggidut

hmmm...så burde der jo ikke være brok bacon???

slet ikke over et stykke tyggegummì?

jeg kan med hånden på hjertet sige jeg ikke har givet mine unger sådan noget med...børnehaven servere jo hvad der skal serveres...af drikkevare...og mælkesnitte går under slik i mit univert...og har man ikke nok til alle, så har man ikke nok til sig selv, bare min mening!

Anmeld

24. juni 2008

Mary

Prøv også lige at tænk på hvor mange børns hår der kan få del i een enkelt klat tyggegummi hvis det kommer 'i munden på det forkerte barn' ...??? Jeg ville blive edderrasende hvis Juliane eller Annika skulle have lækkert lækker tyggegummi ud af håret efter en dag i institution.

Anmeld

24. juni 2008

ivfmarie

hehe.. hva med pålægschkolade? Jeg var jo af den holdning, at det skulle Freja i hvert fald IKKE ha - man vil jo gerne give et godt indtryk, og Frejas madpakke er altid sund og farverig... Så en dag siger dp'en:" Freja bliver altså lidt ked af at hun ikke har pålægschoko med når de andre har." Tillykke - så fik jeg dårlig samvittighed over at være "sundhedsbevidst"...

Anmeld

24. juni 2008

Rasmine

Jamen, Sloggi.
"Mælkesnitte er jo på køl, ved siden af mælken..."
-er den så ikke sund?
:P

Ej, seriøst, der er noget om det du siger, men hvorfor skal mit barn, være den eneste som aldrig får noget ekstra lækkert med.
Og nu taler jeg ikke om slik.
Synes ikke mælkesnitte går under betegnelsen slik slik.
men det kan da godt ske den gør det alligevel.
Laver sgu lige en afstemning... ;)

Grr... er bare så irriteret over den lade holdning i morges til det tyggegummi, især fordi jeg lige havde stået herhjemme i køkkenet og sagt NEJ til Mille.

Anmeld

24. juni 2008

Loggidut

jammen bacon for fanden, mælkesnitte går da under kategorien kage???

er det ok dit barn har kage med...og hvorfor bliver du rasende når du ikke udlever grænserne helt...det forstår jeg sgu ikke?

du siger nej til mille, ang. et stykke tyggegummi og bliver vred over andre har det med, jeg siger nej til mælkesnitte og bliver vred når mille har det med...altså...

det høre sgu ikke hjemme i en børnehave fyldt med børn...ville du f.eks sende mille ud på gaden hvor hun leger med en masse unger, med en mælkesnitte, uden hun har med til de andre?

skal man stemme på enten tyggegummi eller mælkesnitte, så vælger jeg godt nok helst at de har tyggegummi, det syner da ikke så meget som når ungerne sidder og flander med en kage!

Anmeld

24. juni 2008

Rasmine

Dér kan vi så ikke blive enige.

PS: børnehaven burde nok sætte klare grænser for hvad der må/ikke må være i madpakkerne.
Madordningen træder vist desværre først i kraft næste år, eller var det først i år 2010?

Men som IVF skriver, er det træls at være det barn som aldrig selv har noegt "godt" med i madpakken.
Synes stadig der er en forskel på tyggegummi og mælkesnitte.

Anmeld

24. juni 2008

ka li ja

ååhh nu har jeg stemt forkert. jeg stemte ok, og der var fordi jeg troede at spørgsmålet var om børn i børnehave alderen måtte få tyggegummi.

jeg siger også til alexander at det må man ikke ha i børnehaven.
tror eldigvis ikke der er andre der har det.
i vores bh sætter de med det samme grænser og laver regler hvis noget ikke dutter.

ingen slik med hvis ikke man kan dele ud.

i madpakken tror jeg dog det er op til forældrene selv, hvad ungerne får. så der kan de nok blive lidt misundelige på hinanden. men de opfordrede til forældre mødet, tiil at der kun kom sunde enerdi rigtige ting i madpakken, da de så havde med meget gladere børn at gøre.

tror faktisk en gang jeg har smidt en mælkesnitte i hans madpakke:$

Anmeld

24. juni 2008

Loggidut

ja bacon enig bliver vi nok aldrig lige her, men som jeg tolker IVF´s indlæg, så skriver hun at Freja var ked af at være den eneste som ikke havde pålægschokolade med, ikke en standart IVF har lagt, men en standart som andre udefra har lagt...og det er da skide synd for ungerne. du skrev før at mælkesnitte ikke står sammen med slik, men i en køledisk for sig selv, og derfor ikke var slik? hvad med is bacon (bare for at være rigtig træls i snakken om det) nej enig bliver vi aldrig her...:'(

Anmeld

24. juni 2008

Rasmine

Årh is...
Om de skal have det i børnehaven?
Eller om de må få det på en varm sommerdag?
Ja, jeg har en meget afslappet holdning til søde sager.

Dog ikke den med tyggegummiet i børnehaven!

Mette - på vej ud at handle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.