det er sgu da for skægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. juni 2008

ka li ja

at man sidder her og ved hvordan folk ser ud på billeder, og når man så hører dem i virkeligheden, så skal det lige konnektes!!
fx tut, hun er stjerne sjællænder at hører på, og det havde jeg overhovedet ikke forberedt mig på... hvorfor ved jeg egentlig ikke....
kan også huske jeg studsede over ivf og sloggis måde at tale jysk på da vi mødtes første gang....

nogen der har mødt mig som syntes jeg snakker anderledes end de havde forestillet sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2008

Loggidut

ja! og det sagde jeg nu også til dig...hvis ikke du havde ørene stoppet op med betændelse...

her i nordjylland hedder det ikke omme...det hedder ovre!

Anmeld

23. juni 2008

ka li ja

jamen jeg tænker ikke så meget på hvilke ord man bruger, men mere udtalelsen. altså sjællændere snakker københavnsk(i mine jyde øre) og nordjyder snakker som de gør, men selvfølgelig mere eller mindre...

men lise og tut er bare ærke tjøvenhavnere:D;)

Anmeld

23. juni 2008

Ny mor

ha, jeg har tænkt det samme - TUT var bare ikke en der skulle tale kbhn´sk i min forestilling, men joooooo hun var :)) :))

Synes du og loggi snakker meget jysk :)) :)) :)) men det havde jeg vist egentlig forventet lidt, ha, ha. Havde ellers hørt fra nogle at man slet ikke kunne forstå nordjysk, meeeeen den holder ikke med jer :P

Birgitte

NB. En humpel kører man ikke over - den spiser man. punktum!!!!!!

Anmeld

23. juni 2008

Loggidut

nej den er skide træls nymor, for den er i vejen for bilen...så den kører man altså over...

jeg kan slet ikke have den i munden...

Anmeld

23. juni 2008

Nadi

Jeg synes også det vr meget sjovt at høre jer snakke... Men det er jo desværre så lang tid siden at jeg næsten ikke kan huske det :( Men jeg syntes det var sjovt at høre Lise snakke, for hun taler både nordjydsk og sjællandsk :D

-Nadia

Anmeld

23. juni 2008

Nadi

En humpel er det ikke sådan et stykke rugbrød??

Det der ligger i vejen er da et hump?

(?)

Anmeld

23. juni 2008

Ny mor

Man kan netop ikke have den i munden fordi det er en humpel - der skal bides i den mange gange :P :P :P

Anmeld

23. juni 2008

Siber

en humpel er et stykke stort rugbrød - sorry Loggi ven!

Men ja det er lidt sjovt at møde jer i virkelig heden, nogen var ligesom jeg havde forstillet mig, og andre ikke - og det er kun positivt!

Men det der med jydsk, det skal man sku lige vænne sig til 8D8D8D

Men kalaha, måske havde jeg mere forstillet mig at du var lidt mere københavner (ja jeg ved godt du er jyde) jeg ved ikke om det er dine skiftende hår (ja du er frisør) som bare er knald fede! SÅ det var lidt morsomt at høre dit ærke jydske!

Knus Siber, der faktisk ikke fik talt bornholmsk, det må I have til gode mine gode pibla!

Anmeld

23. juni 2008

Rasmine

En humpel er da noget man har på ryggen?
Ligesom ham klokkeren?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.