Voldelig far, hvad havde i gjort? eller valgt at gøre? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2010

Henriette22

Ja det er også lidt det jeg tænker. at han ikke skal have lov med at være alene med barnet før han har vist sig at han kan tage ansvar. HVIS han kommer til at skal se barnet.

Jeg har været meget hos mødrehjælpen ang. hvad mine rettigheder er osv. Jeg har heldigvis forældremyndigheden da jeg hverken har været gift eller haft adr. med ham. så det er jeg jo et sted MEGET glad for !!

Jeg er rigtig glad for alle jeres svar herinde. det er dejligt at høre andres holdning til denne situation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Henriette22 skriver:

Tusind tak for jeres svar. det er rigtig dejligt at høre andres meninger !!

Line : Ja det virker også som om han er meget jaloux, Dem jeg snakker med om det som også kender ham siger at de tror ikke på han vil være der efter fødslen for barnet da han er MEGET egoistisk og nok kun kontakter mig fordi han mærker nu hvad han pludselig mangler. han har siddet inde i 8 mdr. før for vold. jeg troede han havde forandret sig. så det kom virkelig bag på mig at han kunne reagere over for mig på den måde han gjorde Jeg har sagt til ham hver gang at han har sagt at han nok gerne ville kende barnet alligevel at så skulle han møde op til næste jordmor, scanning eller hvad der nu har været. han har ikk deltaget i noget af det og sidst jeg havde kontakt med ham sagde jeg at så ku han møde op til jordmoder den dag kl det og det. han mødte aldrig op og har ikk hørt fra ham siden. føler snart ikk jeg kan gøre mere for at han blir en del af barnets liv.?? :/

Min familie sys jeg skal lade helt være med at kontakte ham fra nu af for hvis han ville det her var han mødt op eller havde gjort et eller andet. han er 25 år gammel. men det betyder jo ikk han lige kan tag ansvar

Jeg blir sku frustreret over hvad jeg skal stille op. om jeg skal kontakte ham når jeg har født eller lade helt være??

Det ene øjeblik tænker jeg at han kan passe sig selv. det andet øjeblik tænker jeg at jeg vil gøre alt for at mit barn kender både sin mor og far.  :/ men barnet fortjener også at dem som er omkring det også ønsker det 110 %

det der bekymrer mig mest, er at du er nødt til at oplyse hvem faderen til barnet er... og når deet er slået fast, har han en del rettigheder i forhold til barnet...

derfor tænker jeg at det er bedst at i kan finde ud af det.... eller at du i alt fald er klar over at barnet nok vil skulle se sin far

Anmeld

29. juni 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Når nu den biologiske far har voldlige tendenser som din eks åbenbart har, så syntes jeg ikke at han skulle have kontakt til barnet. Hvad kunne biofar ikke finde på at gøre mod barnet hvis han blev gal. Drop al kontakt med ham det er mit råd. Så glem ham og nyd din nye kæreste, han vil sikkert blive en bedre far for dit barn end en voldelig ex-mand.

Anmeld

29. juni 2010

Henriette22

Jeg har fået at vide af mødrehjælpen at jeg kan vælge at lade være med at skrive under på de papire der kommer på sygehuset. for så får han forældremyndighed. jeg skal tage på statsamtet og få skrevet under på nogen papire der og så skal han selv søge om at se barnet medmindre jeg selv aftaler ting med ham.

det var nemlig også det jeg har gået og grublet meget med i hovedet hvis han ligepludselig skal rende med en lille nyfødt hver anden weekend. ville være forfærdeligt. men det kan heldigvis ikke komme til at ske.

Anmeld

29. juni 2010

merethe

Du kunne jo også bare skrive faderen ukendt på papiret. Så er du sikker på at han ikke bliver en del af dit barns liv.

Anmeld

29. juni 2010

Henriette22

Leneur skriver:

Har du tænkt over at din nye kæreste muligvis gerne vil være far på papiret? For hvis bio-far ikke vil have noget med barnet at gøre overhovedet og også gerne vil slippe for betaling af børnepenge, kan han faktisk godt fraskrive sig retten til barnet hvis din nye kæreste vil overtage og varetage barnets behov og have ansvar på lige fod som en bio-far. Det betyder jo så også at hvis du og din kæreste går fra hinanden, så er det ham som skal være der for barnet bagefter også. Det var da en mulighed. statforvaltningen kan rådgive dig yderligere på det punkt.

Den tanke har mig og min kæreste faktisk haft da han selv har nævnt at han gerne ville adoptere barnet hvis den bio-far ville gå med til det.

vi nævnte det for bio-far og det startede han med gerne at ville gå med til men nu vil han ikk svare på det før efter fødslen. da han er i tvivl. det er virkelig deprimerende sys jeg at skulle hen og tænke på det når den lille guldklump først er kommet til verden og har brug for ro. :/

Anmeld

29. juni 2010

Henriette22

merethe skriver:

Du kunne jo også bare skrive faderen ukendt på papiret. Så er du sikker på at han ikke bliver en del af dit barns liv.

skal man ikke betale en bøde for det??

Har det også på en måde dårligt over at skulle holde det skjult for mit barn hvem der er far til den. ??

Anmeld

29. juni 2010

Henriette22

merethe skriver:

Når nu den biologiske far har voldlige tendenser som din eks åbenbart har, så syntes jeg ikke at han skulle have kontakt til barnet. Hvad kunne biofar ikke finde på at gøre mod barnet hvis han blev gal. Drop al kontakt med ham det er mit råd. Så glem ham og nyd din nye kæreste, han vil sikkert blive en bedre far for dit barn end en voldelig ex-mand.

jeg sys virkelig det lyder så rigtigt det du siger!!

Men er jeg en god mor hvis jeg beslutter på den måde at mit barn ikke skal have lov at kende sin far?

Anmeld

29. juni 2010

merethe

Henriette22 skriver:

skal man ikke betale en bøde for det??

Har det også på en måde dårligt over at skulle holde det skjult for mit barn hvem der er far til den. ??

Så skriv Uffe (opdigt et navn) fra diskotekt Crazy Daisy i Haderslev. Jeg tror at der i dagens Danmark må være flere børn der er lavet ved en one nightstand hvor man ikke kender efternavn eller cpr-nummer. Så jeg kan ikke forestille mig at man får en bøde hvis man ikke kender efternavn. Jeg ville gøre alt for at en voldelig mand ikke for lov til at være en del i mit barns liv. hvis det betyder at lyve, så ville jeg gøre det.

Anmeld

29. juni 2010

Henriette22

puttecolle skriver:

først vil jeg lige sige tillykke med maven

jeg syns du skal gøre klart over for den rigtigt far at hvis han krummer et hår på barnet så ved du ik hvad du gøre. men bare det at du gøre klart over for ham at du ikke vil finde dig i noget..

Faren til christiane som er mit første barn der står faren ukent selvom jeg ved hvem han er men han ønsker på ingen måde at have kontakt til hende hvilket er godt for min mand for så kan han adoptere hende..

jeg syns det er stort at ham du er sammen med tar sig så meget af både dig og maven, det er altid rart at have en at dele det med og især med en som så gerne vil det hvilket at det lyder som om, så nyd det

min mand og jeg havde været sammen i 3mdr føre vi blev gift og det er det mest rigtigte jeg nogen sinde har gjort og den dag i dag har vi været gift i 1 år og jeg elsker ham bestemt ikke mindre af den grund, så om det er for tidligt at i er flyttet sammen NEJ det syns jeg bestemt ikke. bare du lytter til din krop og dit hjerte så kommer du rigtigt langt....

Håber du kan bruge det til noget det jeg skriver...

Nicole 27+2

du får lige et kram

Tak for din lange henvendelse.

Det er dejligt at høre nogen som oplever lidt ala det samme som jeg selv sidder i. men hvordan er det med når man skriver faderen som ukendt?

Skal man ikke betale bøde for det og sådan?

kalder dit barn så din mand for far? og hvordan med adoption. er det noget der bare kan ske når det er ukendt far??

selv tillykke med maven i hvertfald og dejligt du gav dig tid til at skrive.

Du får lige et kram tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.