Voldelig far, hvad havde i gjort? eller valgt at gøre? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.613 visninger
30 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

Henriette22

Jeg blev gravid selvom jeg var på p-piller. så det har ikke været planlagt. jeg er meget imod abort. jeg overvejede det for min daværende kærestes skyld da han ikke selv ville have det. men hver gang jeg tænkte at jeg ville gøre det for hans skyld kunne jeg alligevel ikke få mig selv til det. den dag i dag har jeg virkelig IKKE fortrudt det. jeg glæder mig meget til den lille guldklump kommer til verden og vil gøre alt for han/hun får det godt. derfor valgte jeg at sige til min daværende kæreste at jeg ville flytte i et rækkehus jeg har fundet med have osv til som ville være perfekt for barnet når det kommer og hvis han ville være en del af det måtte han gerne flytte med mig. det ville han slet ikke acceptere og begyndte at smadre hele lejligheden og truede med han ville sparke mig i maven. smed en motorcykelhjelm i ryggen på mig og bare gik amok så jeg endte på skadestuen. Jeg har ikke set ham siden og bor i mit lille rækkehus nu. han har skrevet nogen gange at han savner mig og undskylder sin opførsel. han blir ved med at skifte mening med om han vil være der for barnet eller ej. det er simpelthen bare såå hårdt.

hvis det stod til at jeg skulle gå efter MINE behov så skulle han ALDRIG have mulighed for at være der for barnet men for barnets skyld så er det jo vigtigt at barnet kender til sin biologiske far. Hvad mener i??

Nu har jeg så fået en ny kæreste, som ikke lige var noget jeg havde regnet med. han er gået ind i det her 110 % og har taget min graviditet / Barnet til sig som faktisk var det hans eget. han tager med til scanninger og går meget op i at han nu har købt familiebil og solgt sin lille sportsvogn så der er plads til mere end bare lige to pers. og en indkøbspose. han er den der er der om natten til at massere mig når jeg har ondt. han er den der køre hvert øjeblik når jeg har lyst til de mest mærkelig ting. han er den der nusser om min mave og kysser den. jeg føler han allerede har været der meget mere end den biologiske far nogen sinde kommer til :/ <3 Han er flyttet ind hos mig for nylig og det hele går lidt stærkt. Hvad synes i om det?

Vil meget gerne høre jeres meninger og holdninger til min historie hvis i vil bruge lidt tid på det. på forhånd tak !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

Miss Tina

Du har fuldt dit hjerte og det er det vigtigeste. Om den "rigtige" daddy skal have samvær med barnet, ved jeg ik. Han skal jo oz selv ha lysten. Jeg er selv alene med min søn som ALDRIG har set sin rigtige daddy, han har selv ønsket ik at være en del af det.

Ellers er det jo en mulighed at din nuværenden kæreste kommer til at stå som daddy, men det kræver vist nok en del papirarbejde.

Anmeld

29. juni 2010

Ni-ko-li-ne

hmm jeg synes du skalvente med at tage 100% stilling til det før barnet er kommet... hvis den biologiske far til den tid ønsker at være en del af barnets liv så siger reglerne at det skal han... og det synes jeg også han skal... men, du skal være meget opmærksom når han har de der tendenser... og jeg synes du skal gøre ham klart, at du ikke accepterer hvis det går galt igen...

Anmeld

29. juni 2010

Line-Maria R

Kære Henriette.

Hvor er det da bare synd for dig, det du har været igennem. Men skøøøønt at finde sådan en fyr som du nu har fundet.

Jeg har på fornemmelsen at din eks kæreste reagerer som han gør nu, er fordi du har fundet en ny sød kæreste.

Det er nok en form for jalousi, og fordi det er gået op for ham, at du er forelsket i en anden, og han så indser hvad han egentlig går glip af.

Det med at få afvide at man skal være far, kan have mange forskellige reaktioner fra mændendes side.

Nogle føler nok at hele deres liv bliver taget fra dem, og det er nok det din gamle kæreste har følt.

Hvad siger din familie til det? Spørg evt. dem om råd, med hvad du skal gøre ang. om han skal være med i billedet igen.

Men søde ven, følg dit hjerte..vent med at beslutte dig, til du har født..lige nu tror man at man ved hvad man vil føle når barnet kommer, men TRO MIG, DET GØR MAN IKKE. Vi ved alle hvordan det er at elske et andet menneske, men de følelser der kommer frem når man ligger med den lille i armene 1. gang, dem har man aldrig mødt før.

Det er det bedste i hele verden :O)

Mange hilsner Line

Anmeld

29. juni 2010

sara4

bio daddy skal du ihvertfald sørge for kommer helt ud af dit hjerte. det der med følelser er jo noget finurligt noget. selvom man har været behandlet dårligt så kan det være sin sag at få slukket for de følelser der end måtte ha været der. Din nye kæreste lyder til, at være helt fantastisk. Bare han ikke viser sig at være den der- stor stærk mand kommer og redder stakkels forsømt kvinde. det ses bare så tit og så går det hele i ged når virkeligheden og hverdagen melder sig. Og det siger jeg ikke for at dømme din nye mand for i min verden findes der mænd som virkelig magter det og som har hjerterum til at gennemføre den store beslutning de har taget og ja det er gået stærkt og jeg kan godt forstille mig, at du  har mange følelser, at holde styr på og er lidt forvirret.forelskelse og kærlighed tager tid at forholde sig til. Han vil osse være en stor støtte for dig når du skal sætte grænser for bio daddy hvis han altså vælger, at være en del af barnets liv. Han skal ikke bare komme valsende efter for godt befindende og træde hen over dig. som nybagt mor og med en idiot til ex, vil det helt klart være dejligt med en trofast støtte ved sin side. held og lykke med det hele og godt gået forresten

Anmeld

29. juni 2010

Henriette22

Tusind tak for jeres svar. det er rigtig dejligt at høre andres meninger !!

Line : Ja det virker også som om han er meget jaloux, Dem jeg snakker med om det som også kender ham siger at de tror ikke på han vil være der efter fødslen for barnet da han er MEGET egoistisk og nok kun kontakter mig fordi han mærker nu hvad han pludselig mangler. han har siddet inde i 8 mdr. før for vold. jeg troede han havde forandret sig. så det kom virkelig bag på mig at han kunne reagere over for mig på den måde han gjorde Jeg har sagt til ham hver gang at han har sagt at han nok gerne ville kende barnet alligevel at så skulle han møde op til næste jordmor, scanning eller hvad der nu har været. han har ikk deltaget i noget af det og sidst jeg havde kontakt med ham sagde jeg at så ku han møde op til jordmoder den dag kl det og det. han mødte aldrig op og har ikk hørt fra ham siden. føler snart ikk jeg kan gøre mere for at han blir en del af barnets liv.?? :/

Min familie sys jeg skal lade helt være med at kontakte ham fra nu af for hvis han ville det her var han mødt op eller havde gjort et eller andet. han er 25 år gammel. men det betyder jo ikk han lige kan tag ansvar

Jeg blir sku frustreret over hvad jeg skal stille op. om jeg skal kontakte ham når jeg har født eller lade helt være??

Det ene øjeblik tænker jeg at han kan passe sig selv. det andet øjeblik tænker jeg at jeg vil gøre alt for at mit barn kender både sin mor og far.  :/ men barnet fortjener også at dem som er omkring det også ønsker det 110 %

Anmeld

29. juni 2010

Soap

Henriette22 skriver:

Line : Ja det virker også som om han er meget jaloux, Dem jeg snakker med om det som også kender ham siger at de tror ikke på han vil være der efter fødslen for barnet da han er MEGET egoistisk og nok kun kontakter mig fordi han mærker nu hvad han pludselig mangler. han har siddet inde i 8 mdr. før for vold. jeg troede han havde forandret sig. så det kom virkelig bag på mig at han kunne reagere over for mig på den måde han gjorde Jeg har sagt til ham hver gang at han har sagt at han nok gerne ville kende barnet alligevel at så skulle han møde op til næste jordmor, scanning eller hvad der nu har været. han har ikk deltaget i noget af det og sidst jeg havde kontakt med ham sagde jeg at så ku han møde op til jordmoder den dag kl det og det. han mødte aldrig op og har ikk hørt fra ham siden. føler snart ikk jeg kan gøre mere for at han blir en del af barnets liv.?? :/

Min familie sys jeg skal lade helt være med at kontakte ham fra nu af for hvis han ville det her var han mødt op eller havde gjort et eller andet. han er 25 år gammel. men det betyder jo ikk han lige kan tag ansvar

Jeg blir sku frustreret over hvad jeg skal stille op. om jeg skal kontakte ham når jeg har født eller lade helt være??

Det ene øjeblik tænker jeg at han kan passe sig selv. det andet øjeblik tænker jeg at jeg vil gøre alt for at mit barn kender både sin mor og far.  :/ men barnet fortjener også at dem som er omkring det også ønsker det 110 %

Jeg syns på ingen måde biologi og det at være far behøver at hænge sammenhttps://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12371.gif

Anmeld

29. juni 2010

quity

Jeg synes du har handlet korrekt, håber dog også at du har politi anmeldt ex'en for vold. Og ja et barn har ret til at kende begge forældre, men dette kommer dit barn jo også til,da du jo ved hvem faren er og kan fortælle om ham.

Det er dig der kender faren og hvis du føler dig sikker på at han kunne finde på at skade barnet, så synes jeg du skal gøre alt for at barnet ik skal hjem til ham, med mindre det er under overvåget samvær.

Fortsæt med at følge dit hjerte...

Anmeld

29. juni 2010

puttecolle

Henriette22 skriver:

Jeg blev gravid selvom jeg var på p-piller. så det har ikke været planlagt. jeg er meget imod abort. jeg overvejede det for min daværende kærestes skyld da han ikke selv ville have det. men hver gang jeg tænkte at jeg ville gøre det for hans skyld kunne jeg alligevel ikke få mig selv til det. den dag i dag har jeg virkelig IKKE fortrudt det. jeg glæder mig meget til den lille guldklump kommer til verden og vil gøre alt for han/hun får det godt. derfor valgte jeg at sige til min daværende kæreste at jeg ville flytte i et rækkehus jeg har fundet med have osv til som ville være perfekt for barnet når det kommer og hvis han ville være en del af det måtte han gerne flytte med mig. det ville han slet ikke acceptere og begyndte at smadre hele lejligheden og truede med han ville sparke mig i maven. smed en motorcykelhjelm i ryggen på mig og bare gik amok så jeg endte på skadestuen. Jeg har ikke set ham siden og bor i mit lille rækkehus nu. han har skrevet nogen gange at han savner mig og undskylder sin opførsel. han blir ved med at skifte mening med om han vil være der for barnet eller ej. det er simpelthen bare såå hårdt.

hvis det stod til at jeg skulle gå efter MINE behov så skulle han ALDRIG have mulighed for at være der for barnet men for barnets skyld så er det jo vigtigt at barnet kender til sin biologiske far. Hvad mener i??

Nu har jeg så fået en ny kæreste, som ikke lige var noget jeg havde regnet med. han er gået ind i det her 110 % og har taget min graviditet / Barnet til sig som faktisk var det hans eget. han tager med til scanninger og går meget op i at han nu har købt familiebil og solgt sin lille sportsvogn så der er plads til mere end bare lige to pers. og en indkøbspose. han er den der er der om natten til at massere mig når jeg har ondt. han er den der køre hvert øjeblik når jeg har lyst til de mest mærkelig ting. han er den der nusser om min mave og kysser den. jeg føler han allerede har været der meget mere end den biologiske far nogen sinde kommer til :/ <3 Han er flyttet ind hos mig for nylig og det hele går lidt stærkt. Hvad synes i om det?

Vil meget gerne høre jeres meninger og holdninger til min historie hvis i vil bruge lidt tid på det. på forhånd tak !!

først vil jeg lige sige tillykke med maven

jeg syns du skal gøre klart over for den rigtigt far at hvis han krummer et hår på barnet så ved du ik hvad du gøre. men bare det at du gøre klart over for ham at du ikke vil finde dig i noget..

Faren til christiane som er mit første barn der står faren ukent selvom jeg ved hvem han er men han ønsker på ingen måde at have kontakt til hende hvilket er godt for min mand for så kan han adoptere hende..

jeg syns det er stort at ham du er sammen med tar sig så meget af både dig og maven, det er altid rart at have en at dele det med og især med en som så gerne vil det hvilket at det lyder som om, så nyd det

min mand og jeg havde været sammen i 3mdr føre vi blev gift og det er det mest rigtigte jeg nogen sinde har gjort og den dag i dag har vi været gift i 1 år og jeg elsker ham bestemt ikke mindre af den grund, så om det er for tidligt at i er flyttet sammen NEJ det syns jeg bestemt ikke. bare du lytter til din krop og dit hjerte så kommer du rigtigt langt....

Håber du kan bruge det til noget det jeg skriver...

Nicole 27+2

du får lige et kram

Anmeld

29. juni 2010

Leneur

Henriette22 skriver:

Har du tænkt over at din nye kæreste muligvis gerne vil være far på papiret? For hvis bio-far ikke vil have noget med barnet at gøre overhovedet og også gerne vil slippe for betaling af børnepenge, kan han faktisk godt fraskrive sig retten til barnet hvis din nye kæreste vil overtage og varetage barnets behov og have ansvar på lige fod som en bio-far. Det betyder jo så også at hvis du og din kæreste går fra hinanden, så er det ham som skal være der for barnet bagefter også. Det var da en mulighed. statforvaltningen kan rådgive dig yderligere på det punkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.