Som nogle af jer sikkert kan huske, så slog Elias noget af sin højre fortand for et par mdr siden.
Her til morgen var uheldet ude igen. Han sad på klinkegulvet i køkkenet og pludselig eksede hans arme og han slog tænderne ned i gulvet - smak !
Det blødte og jeg kunne se, at der var slået noget af den anden fortand !!
Da drengen endelig var faldet til ro - og mor her også var faldet lidt til ro - ringede jeg til børnetandklinikken i byen. Heldigvis ville de gerne se ham allerede i dag 8.45.
Vi er nu hjemme igen. Ingen tænder flækket, men fortænderne er slået løse, så den står på blød skånekost en uges tid så tænderne kan fæstne sig igen og så er der jo en god risiko for at en eller begge tænder ændre farve og bliver grå-sorte +o( Hun mente dog, at fordi han er så lille så er der stadig stort mellemrum mellem rødderne på mælketænderne og de begyndende blivende tænder så risikoen for at de blivende fortænder har taget skade er minimal - puha, vi håber på det bedst.
Men nu er vores forsikring så sikkert endnu mere glad for at have os som kunder. Inden for den sidste tid har vi (nu) anmeldt to tandskader, en ødelagt garageport og en aflyst ferie !
Anja, der har plukveer til den store guldmedalje, da jeg jo har måtte købe blødt brød til min sårede søn og netto ligger 2 km væk - puha, det er sgu efterhånden hårdt at være gravid :S
Anmeld