Hej..
Ville også li bakke op om svarene - jeg blev heller ikk undersøgt gynokæloisk for min bækkenøsning.. det var gennem en fys på sygehuset. Og hun lagde mig på ryggen på en briks, og mærkede blot på de 3 led der binder bækkenet sammen som hun sagde.
Symfyse leddet foran (lige over skridtet nærmest) og så på de to SI-led bagpå. (ved halebenet ca). Og hvis de tre led var ømme, så var der tale om led smerter - og ikke hun muskel smerter som alle får under graviditet... De er ikk meget for og kalde det bækkenløsning, da det findes i mange forskellige grader. Men når først du har ondt i ledene, og ikk kun musklerne, så der desværre ikk rigtig noget og gøre. Jeg har gået sygemeldt siden 21 maj (har først termin 29 aug) da jeg ikk har et arbejde hvor det muligt for mig og hvile efter behov. Og bækkenløsning bliver jo desværre også kun værre senere hen...
- Så lyt til din krop, for måske du har det godt i løbet af dagen, men hvis du så arbejder, eller har lavet for meget.. så kan du nemt blive øm senere på dagen.
- Og vil lige sige, at hvis lægen ikk er helt medgørlig..(jeg havde desværre også en afløser på af og til) så ring til din JDM i stedet for. Det var hende der sørgede for jeg kom videre med det og ku blive sygemeldt. Nogen gange er lægerne bare ikk altid li så kvikke til og hjælpe.. 
Anmeld