Pomfrit-invasion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KaMa skriver:

Ja, en gylden mellemvej havde været god. Jeg tror, at det hele kommer an på, om man selv kunne vælge. Det er ikke sjovt at være tvunget til at knokle på arbejdet eller modsat at skulle blive liggende i sin seng/sofa. 

Min mave er nu 124 cm!! Men jeg er også større om livet end dig med mine 181 cm højde, så er der altså også lidt mere rundt om kroppen (ellers ville jeg jo vælte, når det blæser).

Du kommer godt nok til at blive noget større denne her gang, men det er vist meget normalt, når man har været gravid før.

HOLDDAFEST!!!... Er du 181 cm???... Ja, så er det da godt at det var dig og ikke mig der fik tvillinger... hehe. Så har du liiiidt mere plads at gøre godt med. Men 124... Og vi har 10 uger igen hehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

Moderator

dorthemus skriver:

Woooo.. Ja undskyld jeg blander mig, min mave var vist 112 da jeg fødte så du blir nok endnu større..ihhh

Du blander bare løs... Men jeg var også sådan liiiiiidt da jeg så målebåndet...

Men altså - nu bliver det bare hedebølge resten af sommeren, til Frigg-bassen kommer ud, mens jeg når 120-130 cm haha...

Anmeld

27. juni 2010

Faith

KaMa skriver:

Ihh, hvor spændende. Du må endelig opdatere mig.

Jeg skal vækstscannes (dvs. de små skal vækstscannes) på onsdag. Jeg er meget spændt. Jeg skal alene derind, og er da lidt bange for, at jeg igen reagerer med flugt, hvis det er dårlige nyheder. Simpelthen så kikset, når jeg drøner ud af svingdørene og småløber hen til bilen for at sidde og tude!!

Jeg kunne spørge en veninde om hun ville med, men jeg skal først ind til jordemoder, og det vil jeg helst alene. Jeg synes, at det er for privat til, at der sidder en veninde derinde også (kan ikke finde ud af, om jeg er mærkelig på det område).

Jeg aner ikke, hvad jeg skal håbe på af vægte til de små. Sidst lå de på ca. 1100 og 1200 (så vidt jeg husker). De skal helst ligge på 1500 nu (står der også i tvillingebogen), men så skal jeg vel være tilfreds med en 1300-1400, når jeg jo ved, at de er små.

Kan du ikke bare ige til veninden at du gerne vil ind til jordemoderen alene, men at hun meget gerne må komme med ind til skanningen? Det er jo din krop og dig det drejer sig om, så det skal jo være sådan som du har det bedst med. Jeg ville føle mig beæret som veninde at få lov til at komme med til en skanning.

Skal nok holde dig opdateret om drengenes vægt. Det kan jeg nok slet ikke lade være med.

Anmeld

27. juni 2010

dorthemus

Zafir skriver:

Du blander bare løs... Men jeg var også sådan liiiiiidt da jeg så målebåndet...

Men altså - nu bliver det bare hedebølge resten af sommeren, til Frigg-bassen kommer ud, mens jeg når 120-130 cm haha...

Så skal du bare sidde fed og mægtig i haven og lade dig opvarte

Anmeld

27. juni 2010

Vial

Zafir skriver:

HOLDDAFEST!!!... Er du 181 cm???... Ja, så er det da godt at det var dig og ikke mig der fik tvillinger... hehe. Så har du liiiidt mere plads at gøre godt med. Men 124... Og vi har 10 uger igen hehe...

Ja, jeg er møg høj! (røg vist i gryden med substral som barn). Det er også derfor, at maven ikke er større. Mit liv er ret langt (jaja, ikke at jeg bliver 120 år)..

Derfor er de også helt vilde med på hospitalet, at jeg skal føde vaginalt. Høje kvinder med lange fingre er åbenbart rigtig gode til at poppe!

Skal scannes onsdag. Der bliver det sjovt at se om Violamusen har drejet 180 grader. Sidst lå hun jo med numsen nedad, så ikke nogle vaginalfødsel so far.

Anmeld

27. juni 2010

Vial

smillaluna skriver:

Kan du ikke bare ige til veninden at du gerne vil ind til jordemoderen alene, men at hun meget gerne må komme med ind til skanningen? Det er jo din krop og dig det drejer sig om, så det skal jo være sådan som du har det bedst med. Jeg ville føle mig beæret som veninde at få lov til at komme med til en skanning.

Skal nok holde dig opdateret om drengenes vægt. Det kan jeg nok slet ikke lade være med.

Hende veninden var med, da jeg fik sidste lungemodner. Hun sad pænt og ventede i 6 timer sammen med mig til lægen kom og målte min livmoderhals.

Jeg fik helt stress over det. Hun skulle ha' været i Ikea med kæreste, når hun lige havde været med mig inde. I stedet kom hun hjem kl. 19!

På Riget er der altid sindssyg lang ventetid, så kan næsten ikke få mig selv til, at hun skal sidde der og så ikke en gang komme med ind til jordemoder. Så er det mindre stressende, hvis jeg gør det alene.

Jeg tror også på, at det bliver en god vækstscanning. Jeg skal også have målt LH igen. Sidst var der jo røget 1 cm på 14 dage. Så det er ikke helt udelukket, at de indlægger mig. Det prøver jeg lige at psyke mig op til.

Er dog lidt i tvivl om de måler den på onsdag ved vækstscanning eller om lægen selv måler den, når jeg skal derind på fredag.

Det er bare et fuldtidsjob at gå til alle de kontroller.. haha (men så sker der da lidt i mit liv.. ).

Krydser fingre for, at du har to store fine basser i maven i morgen. Jeg kan slet ikke komme mig over, at de stadig bor derinde, når man tænker på, hvor mange gange de har råbt Ulven kommer til deres mor og far.

Anmeld

28. juni 2010

Moderator

KaMa skriver:

Ja, jeg er møg høj! (røg vist i gryden med substral som barn). Det er også derfor, at maven ikke er større. Mit liv er ret langt (jaja, ikke at jeg bliver 120 år)..

Derfor er de også helt vilde med på hospitalet, at jeg skal føde vaginalt. Høje kvinder med lange fingre er åbenbart rigtig gode til at poppe!

Skal scannes onsdag. Der bliver det sjovt at se om Violamusen har drejet 180 grader. Sidst lå hun jo med numsen nedad, så ikke nogle vaginalfødsel so far.

Jeg hepper da også på en vaginal tvillingefødsel Det kan du sikkert rigtig godt gøre...

Anmeld

28. juni 2010

BimBamBusse

KaMa skriver:

Så nåede jeg fulde 30 uger. Maven er nærmest eksploderet de sidste tre uger.

Nu siger vægten også +6 kilo. De sidste 3 kilo har jeg taget på siden 28. uge!!

Meen det var på tide at der kom lidt gang i vægten, så er glad for det. Er sikker på, at jeg rammer 0,1 ton inden fødsel.

Selvom jeg egentlig ikke er kæmpe stor, så føler jeg virkelig at mine indvolde skal slås for at fungere optimalt. Har svært ved at trække vejret ordentlig og så fungerer mavesækken top dårligt.

Har jeg spist en skive rugbrød, så føles det som juleaften, hvor man ligger på sofaen og ikke kan finde ud af, om man burde ringe 112 eller bare vente på det hele passerer.. pyhh.

Det vigtigste er, at børnene har det godt. De følger deres egne vækstkurver. Alvin er pt. 13,5 % under normalen og Viola - min lille mus - er 21,1 % under normalen. De skal vækstscannes igen på onsdag, og jeg krydser fingre for, at de stadig følger godt med (det må de gøre med den kæmpe vom, jeg har fået).

Her er 3 billeder. Den opmærksomme vil se, at jeg har fået mor-hår.. hehe. Havde brug for at komme af med pandehåret og få taget noget af længden. Synes det var blevet noget hø-hår!

Som man kan se, så har jeg et stort ar på maven. Lidt grænseoverskridende for mig at flashe, men hva' pokker, nu gør jeg det altså...

Ej, en fin mave!  

Det er jo helt vildt at der kan ligge to små væsener derinde og hoppe rundt..  Dejligt!

Nu ved jeg godt at du skriver at det er grænseoverskridende med dine ar - så du må bare sige nej, hvis du ikke vil fortælle - men må man spørge hvad der er sket?

Anmeld

28. juni 2010

Vidunderligeunger

du da lækker!!

og det med arene, det skal du ik være bange for at vise - jeg har 6 stk. gu det ej pænt, men det gør en helt unik!

Anmeld

28. juni 2010

BimBamBusse

BlyViol skriver:

du da lækker!!

og det med arene, det skal du ik være bange for at vise - jeg har 6 stk. gu det ej pænt, men det gør en helt unik!

Præcis!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.