Så skete det desværre for os :( meeen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.390 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

mettenoah

Dette er nok den sværeste tekst jeg længe har formuleret, men måske en nødvendighed i processen om, at jeg jo skal videre...

Jeg var lykkelig gravid i 7 uge og vi ventede 2. barn.
Fredag d. 11. juni er jeg på arbejde og sidder og får the og kage med kollegaerne. Pludselig mærker jeg en siven forneden.. nærmest som da vandet gik ved min 1. fødte, jeg stormer ud på toilettet og mærker, at det løber ned af benet..
Det værste syn en gravid kan forestille sig, ses nu i mine underbukser. Blod overalt Jeg ryster og går nok helt i chok.
Ber´en kollega om at køre mig til lægen hurtigt!
Når at gribe en bind som jeg kaster i underbukserne...
Men da klokken er efter 15 er lægerne (på Læsø) gået hjem, og vi må ringe til lægevagten på fastlandet, som så derefter skal kontakte en læge på øen.. en ulidelig ventetid uden for lægehuset.
Men efter 15 min kommer hun så kørende.

Jeg bliver undersøgt, og blødningen er heldigvis stoppet og min livmorhals er pt. lukket.
Hun siger, at hun kunne ikke gøre andet end at sende mig hjem, og at jeg skal holde mig i toltal ro og sørge for, at der var nogen hos mig. Så måtte jeg afvente en evt. abortering eller en stabilisering. Jeg blir køret udmattet hjem og lægger mig på sofaen.
Er desværre helt alene hjemme da min kæreste og søn er taget til Silkeborg, da vi lige havde købt ny bil.
Ringer til ham og han kaster alt hvad han har i hænderne og kører nord på igen... Han mener at kunne nå færgen til øen igen 20:30

Klokken er nu 18, og jeg føler nu igen en siven, nu klart væske... muligvis fostervand.
Jeg havde forinden fået nr. direkt til min læge, som jeg så informerer. Hun beroliger mig og siger, at så længe jeg ikk har stærke smerter, så afventer vi lidt endnu...
Jeg er totalt forvirret.... AFVENTER HVAD! Det kører rundt i mit hoved med blod, fostre, fødsel osv.

Den her ventetid her på sofaen er det VÆRSTE jeg nogensinde har oplevet, i hele mit liv!

En halv time efter bloder jeg så voldsomt, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv, og ringer til min mor, (som forinden er blevet informeret) og jeg tuuuuuuuuuuuuuud brøler. Det ender jo også med, at hun gør, for da hun ikke bor på øen kan hun umuligt være der for mig.
Hun ringer så til en af mine veninder på øen som er sygeplejerske, og hun kommer med det samme..
Jeg har skiftet bind 5 gange inden for 2timer, fyld til randen med blod. Min veninde kræver, at jeg ringer til lægen igen - 19:45
For hun tør ikke stå inde for det mere..

Nu går det pludselig hurtigt...
Jeg får besked på af lægen, at jeg skal pakken en taske, da jeg om 5min vil blive afhentet af en ambulance, som vil køre mig til flyvepladsen, og derefter fløjet med helikopter til sæby, og så til Hjørring med ambulance.
Alt det her sker så hurtigt, at det er umuligt at beskrive, men virkelig professionelle folk, selvom jeg er lidt bange.
20.11 flyver jeg i luften med 2 læger og 3 piloter ved min side, med drop og pulsmåler osv...
Vild oplevelse...

Imens alt det her sker er min kæreste jo ved at tage færgen til Læsø 20:30... og jeg når lige i tide at bede ham tjekke ud igen, og køre til Hjørring! (min søn er forinden aflevet hos farmor og farfar)

Den nye bil får nu testet sin hastighedsgrænse fra Fr.havn til Hjørring fortæller min kæreste senere.

Da vi kommer ind i modtagelse, bliver vi ret uindpakket fortalt, at der var 99% chance for, at der her var tale om en spontan abort.
Jeg vidste self. godt, at det var en mulig årsag men, at der nu var kommet ord på det, ramte meget hårdt..

Jeg røg i scanning med det samme, og vi ville se med på tv-skærmen.
Det så ret tomt ud derinde... 
Dog en lille blodsamling tilbage, på størrelse med en golfkugle.
Jeg græder ikke.... min kæreste holder mig i hånden... og stryger mig på panden.
Lægen tager scanningen apparatet ud og siger jaa, det sker jo desværre, og det er jo ikke ensbetydet med, at i ikke kan blive gravide igen, og han vil ikke sende mig i udskrabning, da jeg virker som om jeg har klaret det hele selv, trods den lille tilbageværende blodsamling.
Han siger så, at han lige vil scanne mig en sidste gang for at være sikker, og for at undgå en evt. infektion......

OG NU TROR I JEG LYVER.... men pludselig bliver manden helt stille...
Øh... siger han... så har jeg da os lige aftenens nyhed her..
og drejer apparatet skrå i min underliv....
og DÉR ligger en lille baby!!!!
Han kalder på en sygeplejeske mere og tjekker sammen med hende...

DU ER STADIG GRAVID! blir der sagt.....

NU hvæææææææler jeg, smækker benene i og siger, at nu kan jeg ikke klare mere, og jeg vil bare hjem...
Min kæreste er helt stiv og hvid i hovedet...
jeg bliver scannet en sidste gang, og fået en billede af det lille vidunder...

VI sunder os, og blir kørt op på en stue, og hører dog lige inden lægen og sygeplejersken snakke om, at det virkelig var en af de sjælne øjeblikke i deres karierer.

Det viser sig så, at der har været tvillinger, og jeg så har aborteret den ene. Min hcg. tal bliver målt og det er over 110.000 hvilken også tyder på 2 fostre.

Vi ved ikke om vi skal være glade eller ulykkelige...
Vi kommer hjem fra sygehuset søndag, og jeg bruger en uge hjemme, for lige at komme oven på igen.

Nu føler jeg, at jeg er tilbage i det virkelige liv igen, men der er stadig en skyggeside, som er så bange for at midste igen...
og den vil sikkert aldrig forsvinde.

fingre for, at det lykkes for os... nu har den lille klaret det hidtil.

Mange knus fra Mettenoah 8+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Ranarupta

mettenoah skriver:

Dette er nok den sværeste tekst jeg længe har formuleret, men måske en nødvendighed i processen om, at jeg jo skal videre...

Jeg var lykkelig gravid i 7 uge og vi ventede 2. barn.
Fredag d. 11. juni er jeg på arbejde og sidder og får the og kage med kollegaerne. Pludselig mærker jeg en siven forneden.. nærmest som da vandet gik ved min 1. fødte, jeg stormer ud på toilettet og mærker, at det løber ned af benet..
Det værste syn en gravid kan forestille sig, ses nu i mine underbukser. Blod overalt Jeg ryster og går nok helt i chok.
Ber´en kollega om at køre mig til lægen hurtigt!
Når at gribe en bind som jeg kaster i underbukserne...
Men da klokken er efter 15 er lægerne (på Læsø) gået hjem, og vi må ringe til lægevagten på fastlandet, som så derefter skal kontakte en læge på øen.. en ulidelig ventetid uden for lægehuset.
Men efter 15 min kommer hun så kørende.

Jeg bliver undersøgt, og blødningen er heldigvis stoppet og min livmorhals er pt. lukket.
Hun siger, at hun kunne ikke gøre andet end at sende mig hjem, og at jeg skal holde mig i toltal ro og sørge for, at der var nogen hos mig. Så måtte jeg afvente en evt. abortering eller en stabilisering. Jeg blir køret udmattet hjem og lægger mig på sofaen.
Er desværre helt alene hjemme da min kæreste og søn er taget til Silkeborg, da vi lige havde købt ny bil.
Ringer til ham og han kaster alt hvad han har i hænderne og kører nord på igen... Han mener at kunne nå færgen til øen igen 20:30

Klokken er nu 18, og jeg føler nu igen en siven, nu klart væske... muligvis fostervand.
Jeg havde forinden fået nr. direkt til min læge, som jeg så informerer. Hun beroliger mig og siger, at så længe jeg ikk har stærke smerter, så afventer vi lidt endnu...
Jeg er totalt forvirret.... AFVENTER HVAD! Det kører rundt i mit hoved med blod, fostre, fødsel osv.

Den her ventetid her på sofaen er det VÆRSTE jeg nogensinde har oplevet, i hele mit liv!

En halv time efter bloder jeg så voldsomt, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv, og ringer til min mor, (som forinden er blevet informeret) og jeg tuuuuuuuuuuuuuud brøler. Det ender jo også med, at hun gør, for da hun ikke bor på øen kan hun umuligt være der for mig.
Hun ringer så til en af mine veninder på øen som er sygeplejerske, og hun kommer med det samme..
Jeg har skiftet bind 5 gange inden for 2timer, fyld til randen med blod. Min veninde kræver, at jeg ringer til lægen igen - 19:45
For hun tør ikke stå inde for det mere..

Nu går det pludselig hurtigt...
Jeg får besked på af lægen, at jeg skal pakken en taske, da jeg om 5min vil blive afhentet af en ambulance, som vil køre mig til flyvepladsen, og derefter fløjet med helikopter til sæby, og så til Hjørring med ambulance.
Alt det her sker så hurtigt, at det er umuligt at beskrive, men virkelig professionelle folk, selvom jeg er lidt bange.
20.11 flyver jeg i luften med 2 læger og 3 piloter ved min side, med drop og pulsmåler osv...
Vild oplevelse...

Imens alt det her sker er min kæreste jo ved at tage færgen til Læsø 20:30... og jeg når lige i tide at bede ham tjekke ud igen, og køre til Hjørring! (min søn er forinden aflevet hos farmor og farfar)

Den nye bil får nu testet sin hastighedsgrænse fra Fr.havn til Hjørring fortæller min kæreste senere.

Da vi kommer ind i modtagelse, bliver vi ret uindpakket fortalt, at der var 99% chance for, at der her var tale om en spontan abort.
Jeg vidste self. godt, at det var en mulig årsag men, at der nu var kommet ord på det, ramte meget hårdt..

Jeg røg i scanning med det samme, og vi ville se med på tv-skærmen.
Det så ret tomt ud derinde... 
Dog en lille blodsamling tilbage, på størrelse med en golfkugle.
Jeg græder ikke.... min kæreste holder mig i hånden... og stryger mig på panden.
Lægen tager scanningen apparatet ud og siger jaa, det sker jo desværre, og det er jo ikke ensbetydet med, at i ikke kan blive gravide igen, og han vil ikke sende mig i udskrabning, da jeg virker som om jeg har klaret det hele selv, trods den lille tilbageværende blodsamling.
Han siger så, at han lige vil scanne mig en sidste gang for at være sikker, og for at undgå en evt. infektion......

OG NU TROR I JEG LYVER.... men pludselig bliver manden helt stille...
Øh... siger han... så har jeg da os lige aftenens nyhed her..
og drejer apparatet skrå i min underliv....
og DÉR ligger en lille baby!!!!
Han kalder på en sygeplejeske mere og tjekker sammen med hende...

DU ER STADIG GRAVID! blir der sagt.....

NU hvæææææææler jeg, smækker benene i og siger, at nu kan jeg ikke klare mere, og jeg vil bare hjem...
Min kæreste er helt stiv og hvid i hovedet...
jeg bliver scannet en sidste gang, og fået en billede af det lille vidunder...

VI sunder os, og blir kørt op på en stue, og hører dog lige inden lægen og sygeplejersken snakke om, at det virkelig var en af de sjælne øjeblikke i deres karierer.

Det viser sig så, at der har været tvillinger, og jeg så har aborteret den ene. Min hcg. tal bliver målt og det er over 110.000 hvilken også tyder på 2 fostre.

Vi ved ikke om vi skal være glade er ulykkelige...
Vi kommer hjem fra sygehuset søndag, og jeg bruger en uge hjemme, for lige at komme oven på igen.

Nu føler jeg, at jeg er tilbage i det virkelige liv igen, men der er stadig en skyggeside, som er så bange for at midste igen...
og den vil sikkert aldrig forsvinde.

fingre for, at det lykkes for os... nu har den lille klaret det hidtil.

Mange knus fra Mettenoah 8+5

Puh... sidder og har frygteligt ondt i maven efter at have læst din beretning, men hvor er det dog dejligt, at det hele ikke er revet væk fra jer - selvom det selvfølgelig er svært at tænke på, at der var to små basser derinde. Ja, og hele den oplevelse var jo også grim...

Jeg håber, at I finder rytmen igen og glæder mig til at læse, at I om ca. 7 mdr. står med jeres lille nye liv i armene.

Kram. 

Anmeld

23. juni 2010

L-Mortil3

HOLD DA OP FOR EN FORTÆLLING!!!!

Men sikke da et mirakkel at der stadig er en lille bisse derinde der holder godt fast!!!

Håber du får bearbejdet det hele, for sikke da en omgang!

KÆMPE knus til dig!!

Anmeld

23. juni 2010

Shibby

Jeg håber du kommer til krafterne snart igen. Det har sikkert taget hårdt på din krop   Er glad for at din familie inkl din mand handlede så hurtigt som de gjorde og hvor er det fedt at han var ved din side da både nyheden om liv og død blev konstateret på så kort tid! Når det så er sagt,så vil kalde dit ufødte barn for et skæbnebarn.  Der er en mening med at den stadig er der efter de komplikationer! Hvis det blir en datter-så er navnet liv eller lykke måske ikke helt ringe 

Held og lykke med resten af graviditeten med dit skæbnebarn

Anmeld

23. juni 2010

Low

Sikke en historie . Du skal have en krammer af mig .

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive og jeg kan godt forstå at i ikke ved om i skal være glade eller ulykkelige. Men kan se det på den måde at det foster som er gået til grunde sikkert har fejlet noget og måske var det "godt" at det gik til grunde nu, så det ikke også gik ud over den anden.

Endnu en krammer fra mig . Og så krydser jeg fingere for at alt går godt for jer fremover 

Anmeld

23. juni 2010

Miss.Sunshine

Ja det siger jeg også, skæbnen mener at du skal have det her barn., Det er sikkert. Pyha en fortælling, du må ha troet 40 gange at alt håb var ude.

Anmeld

23. juni 2010

blomst84

Først en kæmpe det er da en ordentlig omgang du har været igennem. Men sikke en lykkelig slutning  det er lige præcis det jeg har håbet på hver gang jeg har arborteret, at der stadig var en tilbage . Men os en sej lille en du har i dig nu der bliver siddende selvom du bløder så meget som du beskriver. Ønsker dig alt mulig held og lykke med din graviditet   

Anmeld

23. juni 2010

Dot D

Puha hårrejsende historie, men derudover et stort til lykke med at du stadigvæk er gravid, Sikke et held at han lige ville tjekke igen. Håber du fik lidt ro i kroppen efter at have skrevet dit indlæg. De bedste ønsker for en god graviditet..

Anmeld

23. juni 2010

oo

øjha! jeg sad lige med kæmpe tårer i øjnene og så læste jeg lidt fremad og så der stod at der alligevel var en baby - hold op et gip i hjertet det gav!! men så har du så alligevel mistet een, men beholdt en anden...puha, det må være en vanskelig situation at stå i! jeg håber at alt går godt for tvilling 2 og I i 2011 sidder med en lækker sund og rask baby

Anmeld

23. juni 2010

Maddox

Sikke en historie... men hvor er den da bare flot skrevet

Det gør mig super ondt at høre, om tabet af den ene lille bebs, men hvor er jeg glad for at høre, at den anden er en rigtig lille surviver...  

Også en kæmpe herfra!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.