Macrolf skriver:
Fantastisk, dejligt at læse jeg ikke er den eneste der er så underlig
Du virker da ellers som den mest overskudsagtige person hvor det bare falder dig helt naturligt at give kram så det overrasker mig
Tusind tak, det er i hvert fald rart at vide. 
Jeg vil lige prøve at uddybe, for det er egenligt ret interessant, det her. 
Jeg ER sådan set en krammer. Det betyder bestemt noget, når jeg giver en krammer. Det betyder, at jeg rigtig godt kan lide vedkommende, der får et kram og at jeg gerne vil have ham/hende til at være mig nær, altså slappe af over for mig, føle sig hjemme med mig og vide, at jeg gerne vil tale åbent/personligt/ærligt med dem.
Jeg har meget svært ved at slappe af med folk, der ikke krammer. Jeg føler, at de prøver at skubbe mig væk eller i hvert fald ikke vil have mig tæt på. Det bliver meget formelt for mig, når folk giver hånd og det er noget, jeg kun ville byde folk, jeg skal i forbindelse med via arbejde eller anden formel virksomhed.
Men. Derfor kan jeg tit alligevel blive usikker og akavet, fordi jeg jo ikke ved, om folk er "krammere" eller ej. Det ville jo føles forfærdeligt at finde ud af, at man har forgrebet sig på én, der havde det som Mary, hvis man kom til at overfalde én med et uinviteret kram. Det er jo drønsvært at vide, om folk vil have det eller ej og det vil jo være ubehageligt at finde ud af, at folk ikke vil have ens blottede kram. 
Men jeg har besluttet mig for som udgangspunkt at kramme folk, jeg gerne vil være tæt på og så håbe det bedste, fordi jeg i grunden synes, det bliver endnu mere akavet, når jeg ikke krammer.
Knus B