"knusetraumer"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

..

Tynen: Ja, jeg så godt da du kom ind i stuen og jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre, for jeg havde egentligt glædet mig til at møde dig og følte lidt jeg kendte dig så da de andre begyndte at kramme dig så hoppede jeg bare med på vognen (det lyder vist ret pudsigt..) Men det er et klassisk eksempel på hvordan jeg oplever tingene. Jeg vil ikke trænge mig på ved pludseligt at ryge om halsen på folk men de mennesker som man føler man kender lidt bedre end et formelt håndtryk eller et vink mens man siger hej føler jeg er mest naturlige at give et kram. Sikke en gang mundbæ men kan vist ikke forklare det bedre..

Mary: Jeg er ret sikker på at jeg forstår hvad du skriver og har det på meget samme måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

birgittemarie

Hahaha, hvor er det sjovt, man ikke er den eneste, der kan få alt for lang tid til at gå med at tænke over den slags.

Mary: Jeg kender godt det med at blive krammet af ikke-krammere Det kan være helt forfærdeligt akavet og man kan føle sig SÅ dum bagefter.

Rikke: Jeg er GLAD for, du ikke tror, der er nogen, der føler sig krænket af mine krammerier! Og så kom jeg til at tænke på vores kram. Da du og AG kom stod børnene jo imellem os og jeg brugte faktisk al den tid fra I kom og til jeg så krammede jer til at spekulere over, hvordan og hvorledes, man nu lige skulle gribe det an. For jeg var bange for, at I ikke skulle føle jer velkomne og samtidigt vidste jeg ikke helt, hvordan man lige skulle håndtere et efter-entrés knus.

Men jeg kan i hvert fald huske, at jeg blev lettet over, at du virkede som en helt naturlig krammer og ikke virkede ubehageligt til mode, da jeg sprang på dig. Så jeg ville bestemt heller ikke have gættet, at du spekulerede så meget over krammerier.

Knus B

Anmeld

23. juni 2010

Mary

Hvor er det altså bare SÅ morsomt at læse om jeres møde I havde mange af jer forleden dag, og at I nærmest alle sammen har haft krammere i hovedet da I så hinanden eller I kom ind ad døren  Det synes jeg simpelthen er underholdende at læse om, haha!

Anmeld

23. juni 2010

..

Haha Birgitte.. Jeg ville virkeligt aldrig have troet at du overvejede det et sekund, jeg har altså ikke det fjerneste imod et kram, når bare den man krammer mener det og det ikke bliver akavet

Hvilket bringer mig til at tænke på endnu en ting jeg tænker over ved krammere, når man giver et kram til nogen som krammer tilbage på samme måde som man giver et slattent håndtryk.. Kram skal efter min mening gives sådan trygt og fast ikke sådan et forsigtigt et, så er det bedre med et håndtryk

Anmeld

25. juni 2010

linemus

Macrolf skriver:

- jeg kom jo til at tænke på det hele efter i søndags, tænkte godt nok meget over i bilen hvad jeg lige skulle gøre. På den ene side så "kender" jeg jer godt igennem flere år herinde og på den anden side er I jo helt fremmede (undtagen Kalaha og Marie som jeg dog har set en gang før). Jeg besluttede mig for at prøve at være afventede og det gik jo også men stadig er det spøjst at jeg tænker så meget over det..

Det var også bare mit store problem første gang, jeg skulle møde alle tøserne til fest. De havde holdt én fest før, hvor jeg ikke var med, så de kendte jo hinanden godt, og jeg følte mig som "ny", men på den anden side, havde vi jo alle skrevet sammen i meget lang tid og delt mange personlige tanker og kendte derfor hinanden bedre end mange andre gør. Så hvad gør man lige Kram eller ikke kram Jeg kan huske, vi havde en tråd om det inden, hvor blandt andet BM lovede mig et ordentligt kram, når jeg kom

Så jeg kan sagtens forstå dig. Og så sidder jeg her og tænker, at jeg slet ikke kan huske, hvordan jeg hilste på dig i søndags Jeg håber jeg gjorde det godt nok Du burde i hvert fald have fået et kram, da I gik hjem, så det håber jeg, du fik (ammehjerne, du ved...).

Og så det med "det slatne kram" Det er bare lige så slemt, som et slattent håndtryk. Jeg har en bedsteveninde, som altid har virket lidt akavet mht. krammere og har krammet sådan meget løst (altså ikke til højre og venstre, men ikke sådan et fast kram). Tænkte meget over om jeg skulle lade være med at kramme, men vi er så tætte veninder, at jeg besluttede for at kramme igennem, så siden har hun altid fået en ordentlig krammer, og nu er hun blevet meget bedre til det

- Line

Anmeld

25. juni 2010

Mary

Jeg skriver i øvrigt heller ikke kram/knus/knuser og videre ud af den dur før jeg faktisk mener jeg kunne finde på at gøre det rigtigt  Men benytter bare kærligt eller kærlig hilsen i stedet for, og det har jeg meeeeget bedre med i stedet for at sende knus til Gud og hver mand på skrift, selvom det jo er voldsomt populært 

Anmeld

25. juni 2010

..

linemus skriver:

Det var også bare mit store problem første gang, jeg skulle møde alle tøserne til fest. De havde holdt én fest før, hvor jeg ikke var med, så de kendte jo hinanden godt, og jeg følte mig som "ny", men på den anden side, havde vi jo alle skrevet sammen i meget lang tid og delt mange personlige tanker og kendte derfor hinanden bedre end mange andre gør. Så hvad gør man lige Kram eller ikke kram Jeg kan huske, vi havde en tråd om det inden, hvor blandt andet BM lovede mig et ordentligt kram, når jeg kom

Så jeg kan sagtens forstå dig. Og så sidder jeg her og tænker, at jeg slet ikke kan huske, hvordan jeg hilste på dig i søndags Jeg håber jeg gjorde det godt nok Du burde i hvert fald have fået et kram, da I gik hjem, så det håber jeg, du fik (ammehjerne, du ved...).

Og så det med "det slatne kram" Det er bare lige så slemt, som et slattent håndtryk. Jeg har en bedsteveninde, som altid har virket lidt akavet mht. krammere og har krammet sådan meget løst (altså ikke til højre og venstre, men ikke sådan et fast kram). Tænkte meget over om jeg skulle lade være med at kramme, men vi er så tætte veninder, at jeg besluttede for at kramme igennem, så siden har hun altid fået en ordentlig krammer, og nu er hun blevet meget bedre til det

- Line

Jeg kan faktisk heller ikke huske hvordan vi to hilste i søndags, men vi tager et kram næste gang - så er der ingen traumer fra min side når det bare er defineret

Jeg har faktisk også et par veninder som giver slatne kram, syntes ikke rigtigt at det virker bare at kramme igennem med dem så nu giver jeg også dem slatne kram

Mary: Jeg skriver normalt heller ikke knus med mindre jeg mener det og at jeg ville gøre det irl, men har også bemærket at det ellers er meget populært

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.