Møde med min mor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

roenlund

Det er bare sejt dete r en bedrift at få sagt de ting man har planlagt og ikke blive draget ind... Så godt gået

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Vial

Godt gået

Jeg håber så meget, at hun har HØRT dig, forstået alvoren og kan efterleve sine ord.

Knus til dig

Anmeld

20. juni 2010

Fines mor

Skide godt gået, og god måde at starte det hele på;-) Åhh gad jo godt have kontakt til min bror igen, men jeg aner jo heller ikke hvor jeg skal begynde. ;-/ Men måske var din måde god!

Anmeld

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KaMa skriver:

Godt gået

Jeg håber så meget, at hun har HØRT dig, forstået alvoren og kan efterleve sine ord.

Knus til dig

Altså - jeg har muligheden nu for at sætte nogen grænser. Jeg kan kun håbe at hun har hørt det, og kan leve videre med sit løfte. For ellers er det slut.

Hun begyndte også med at jeg ikke kunne tillade mig at sætte betingelser på hendes samværd med hendes familie (Idun) og det kan du da helt sikkert tro jeg kan!!... Jeg ville aldrig nogensinde lade Idun være sammen med hende igen, hvis jeg ikke havde fået i det mindste hendes ord for at hun accepterer og respektere hendes far. Tænk hvis hun begyndte at køre hendes idéer om ham over på hende!!!... Det ville være frygteligt... Specielt, når det ikke er et rask sind der dømmer...

Anmeld

20. juni 2010

Moderator

Fines mor skriver:

Skide godt gået, og god måde at starte det hele på;-) Åhh gad jo godt have kontakt til min bror igen, men jeg aner jo heller ikke hvor jeg skal begynde. ;-/ Men måske var din måde god!

Altså det har jo taget 5 mrd i terapi at nå her til... Mmmm....  Så det har ikke været nemt.

Men altså - jeg vil da helt sikkert sige, at hvis du kan finde inspiration i det, så må du meget gerne nuppe metoden

Anmeld

20. juni 2010

Fines mor

Zafir skriver:

Altså det har jo taget 5 mrd i terapi at nå her til... Mmmm....  Så det har ikke været nemt.

Men altså - jeg vil da helt sikkert sige, at hvis du kan finde inspiration i det, så må du meget gerne nuppe metoden

Det er jo lidt svært med min bror, han kan åbenbart ikke li min mand, og nu er det hele så gået i hårdknude. Det gik vist langsomt ned ad bakken da min far døde, min bror fyldte 4o år osv. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan respektere andre mennesker for det de er, man behøver jo ikke elske dem!! Jeg elsker jo heller ikke hans kone!

Undre mig over din mor har noget imod Tom, men Idun - ja der er jeg enig med dig, i har retten til at bestemme!!!! I er sku da voksne mennesker...

Anmeld

20. juni 2010

anna-jonas

SÅDAN...............flot gået. Ved at det har været rigtig hårdt for dig, både op til, under og nu her efter mødet.

Det er godt at du har fået taget hul på alt dette, inden du skal være mor igen.

Anmeld

20. juni 2010

Moderator

Fines mor skriver:

Det er jo lidt svært med min bror, han kan åbenbart ikke li min mand, og nu er det hele så gået i hårdknude. Det gik vist langsomt ned ad bakken da min far døde, min bror fyldte 4o år osv. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan respektere andre mennesker for det de er, man behøver jo ikke elske dem!! Jeg elsker jo heller ikke hans kone!

Undre mig over din mor har noget imod Tom, men Idun - ja der er jeg enig med dig, i har retten til at bestemme!!!! I er sku da voksne mennesker...

Men det er jo fordi min mor ikke er rask. Så min mor dømmer verden udfra en 3årig tidligt skadet og ikke elsket og totalt svigtet barn... Så alle situationer sætter hun lille skadede hanne ind, i stedet for i situationen og alle mennesker kan være onde... Min mor har ingen nuancer i godt og ondt. Det er enten eller. Der er ikke gråzoner, men hun ser ikke verden som at Idun er sund og rask af sind og kan sætte grænser og sige til og fra fx. Så sætter hun sig selv ind i situationen i stedet for Idun og reagerer udfra det.

Forstår du forskellen?

Derfor har hun noget imod Tom. Hun ville også hade mig og have smidt mig i skraldespanden (som hun har gjort med alle andre), hvis jeg ikke var hendes datter...

Anmeld

20. juni 2010

Fines mor

Zafir skriver:

Men det er jo fordi min mor ikke er rask. Så min mor dømmer verden udfra en 3årig tidligt skadet og ikke elsket og totalt svigtet barn... Så alle situationer sætter hun lille skadede hanne ind, i stedet for i situationen og alle mennesker kan være onde... Min mor har ingen nuancer i godt og ondt. Det er enten eller. Der er ikke gråzoner, men hun ser ikke verden som at Idun er sund og rask af sind og kan sætte grænser og sige til og fra fx. Så sætter hun sig selv ind i situationen i stedet for Idun og reagerer udfra det.

Forstår du forskellen?

Derfor har hun noget imod Tom. Hun ville også hade mig og have smidt mig i skraldespanden (som hun har gjort med alle andre), hvis jeg ikke var hendes datter...

Det lyder godt nok træls på den måde, at have en mor som er 3 år er jo ikke holdbart. Efter min mor fik en hjerneblødning, så er der også bare ting hun ikke forstår!! Jeg føler ikke jeg kan tale fornuft med hende, for hun fatter minus af livet. ;-( Pt. er hun som et barn på 13 år, i guder hvor er det pinligt.

Men jeg håber i kommer overens på sigt, men det bliver nok svært når hun er syg, og ikke rigtigt lever i samme verden som os andre.

Jeg vil overveje den med postkortet og cafeen igen.. tak knus

Nu vil jeg finde min seng, der er jo en ny dag imorgen

Anmeld

20. juni 2010

Moderator

Fines mor skriver:

Det lyder godt nok træls på den måde, at have en mor som er 3 år er jo ikke holdbart. Efter min mor fik en hjerneblødning, så er der også bare ting hun ikke forstår!! Jeg føler ikke jeg kan tale fornuft med hende, for hun fatter minus af livet. ;-( Pt. er hun som et barn på 13 år, i guder hvor er det pinligt.

Men jeg håber i kommer overens på sigt, men det bliver nok svært når hun er syg, og ikke rigtigt lever i samme verden som os andre.

Jeg vil overveje den med postkortet og cafeen igen.. tak knus

Nu vil jeg finde min seng, der er jo en ny dag imorgen

Ja præcis. Det er svært, når de ikke dømmer verden udfra de samme forudsætninger som os andre...

Sov godt og held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.