1 års lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. juni 2008

linemus

Er det ikke noget med, at de skal til læge-syn her ved 1 års-alderen? Så vil jeg nemlig snarest få bestilt tid... De skal vel ikke vaccineres eller noget, skal de? Er det ikke bare tjek?

Line - mangler bare liiige at rydde op efter aftensmaden og gå i bad, inden jeg kan komme i seng... suk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2008

Tynen

Jo skal de ikke vaccineres også??!
Mener de skal have 1-års vaccine.

Jeg har faktisk udskudt det lidt.
Har virkelig nåleangst og endnu mere når det er Stella der skal stikkes.

Ja, ja.. Jeg skal nok bestille tid snarest!
Det er bare ikke særlig tiltrækkende!

Anmeld

20. juni 2008

ka li ja

mener faktisk de skal vaccineres,men blir da helt i tvivl. men tjek skal de i hvert fald ha, så bestil du bare tid

Anmeld

20. juni 2008

linemus

Hm øv... men må hellere få bestilt tid så, og for en gang skyld være på forkant og ikke 2 mdr. bagefter, som jeg plejer...:$

Anmeld

20. juni 2008

Nadi

Jep det skal de, så jeg gik op til lægen her den adnen dag, for ville jo være i god tid. Jeg kunne så få en tid i AUGUST 8( What tænkte jeg bare... Nå men fik så en tid den 4. juli hos en der ikke er min læge, men hun er sikkert god nok. Men det er sgu da lidt træls at jeg ikke kan komme til før. For tror jeg har svamp i ... ja, og manden vil ikke ... ja, før jeg har været ved læge 8( :@ >( :(

-Nadia

Anmeld

20. juni 2008

Plysbjørnen

De skal vaccineres:

Tyv stjålet fra NB:

Laura skal vaccineres med Di-Te-Ki-Pol og HIB 1. gang i NOVEMBER 2007

Laura skal vaccineres med Di-Te-Ki-Pol og HIB 2. gang i JANUAR 2008

Laura skal vaccineres med Di-Te-Ki-Pol og HIB 3. gang i AUGUST 2008

VACCINATIONSKALENDER FOR LAURA

Født 01-08-2007

Børnevaccinationsprogrammet er sammensat for at forebygge alvorlige sygdomsforløb og komplikationer. Det anbefales, at du lader Laura vaccinere. Hvis Laura ikke bliver vaccineret som barn, kan få en børnesygdom som voksen, hvilket kan medføre alvorlige komplikationer. Det er gratis at få Laura vaccineret.

Laura skal vaccineres for første gang, når hun er 3 måneder gammel. Første gang skal hun have 2 vaccinationer, der består af henholdsvis Di-Te-Ki-Pol og HIB.

Di-Te-Ki-Pol beskytter mod de 4 sygdomme difteri, tetanus (stivkrampe), kighoste og polio (børnelammelse).

Difteri er en smitsom bakteriesygdom, der giver halsbetændelse, samt skader på hjertet og nervesystemet.

Tetanus eller stivkrampe skyldes, at stivkrampebakterien danner et giftstof, som giver muskelstivhed og kramper. Bakterien findes især i jord og kan udvikle sig i urene sår.

Kighoste er en smitsom bakteriesygdom med meget voldsomme hosteanfald, som udmatter barnet og gør vejrtrækningen besværlig. Specielt for helt små børn kan hosteanfaldene være livstruende.

Polio eller børnelammelse er en smitsom sygdom, der skyldes poliovirus. Den viser sig ved feber, hovedpine, hjernehindebetændelse og lammelser. Nogle lammelser giver børnene varige handicap.

HIB beskytter mod hæmophilus influenza type b, der er en bakterie, som især hos småbørn kan give alvorlig meningitis eller strubelågsbetændelse. Meningitis kan være livstruende, og der ses mange komplikationer, f.eks. nedsat hørelse og skader på nervesystemet efter sygdommen. Der kan forekomme utilpashed og let feber efter vaccinationen.

Anmeld

20. juni 2008

Plysbjørnen

Nadi skriver:

Jep det skal de, så jeg gik op til lægen her den adnen dag, for ville jo være i god tid. Jeg kunne så få en tid i AUGUST 8( What tænkte jeg bare... Nå men fik så en tid den 4. juli hos en der ikke er min læge, men hun er sikkert god nok. Men det er sgu da lidt træls at jeg ikke kan komme til før. For tror jeg har svamp i ... ja, og manden vil ikke ... ja, før jeg har været ved læge 8( :@ >( :(

-Nadia

Det kan jeg godt forstå han ikke vil hvis du har, det er pisse ubehageligt, for os kvinder og 10 gange så slemt for mænderne...

Men Nadi gå på Apoteket og køb noget Canesten Creme m/ Stikpille... Mener den koster en lille 100 kr seddel, det burde kunne tage det...

Betina1978

Anmeld

20. juni 2008

Nadi

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Nadi skriver:

-Nadia

Det kan jeg godt forstå han ikke vil hvis du har, det er pisse ubehageligt, for os kvinder og 10 gange så slemt for mænderne...

Men Nadi gå på Apoteket og køb noget Canesten Creme m/ Stikpille... Mener den koster en lille 100 kr seddel, det burde kunne tage det...

Betina1978

Ej tak :) Og det kan jeg købe i håndkøb uden at have snakket med lægen?

Jeg forstår ham også godt, er bare træt af at lægen ikke har tid før. Begynder sgu at "savne" ham :P

Anmeld

20. juni 2008

Plysbjørnen

Nadi skriver:

Jeg forstår ham også godt, er bare træt af at lægen ikke har tid før. Begynder sgu at "savne" ham :P

Ja det kan man godt... Men jo det er surt når lægen ikke har tid...

Betina1978

Anmeld

20. juni 2008

heaven

Nadi skriver:

Lægen eller din mand? hehe....

det der canesten kan du godt få i håndkøb, og du kan også få noget der hedder vic-vac - også ret effektiv, dog nogle lidt store piller at stikke op... Men hva, så får man da lidt, når manden ikke vil...hehe... ej, det er træls.. på apoteket med dig..

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.