Nu kommer det sku pludselig tæt på.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Anne85

smillaluna skriver:

Ja det er vildt spændende men osse super skræmmende.

Blir nødt til at tro på at de nok skal klare den hvis de kommer inden for de næste par uger, ellers blir vi skøre.

Nej har faktisk ikke snakket med nogen om det. Men har bekendte som fødte henholdsvist i uge 25, 29 og 33 og dem har jeg snakket meget med. Deres børn fejler ingenting i dag, og det holder jeg meget fast i. Og så ved jeg hvor dygtige de er i dag, så er egentlig ikke så ked af det som jeg troede jeg ville være. Det hænger måske osse sammen med at jeg var ved at føde i uge 26, og så er uge 32 alt andet lige bedre.

Jeg er heller ikke et sekund i tvivl om at de nok skal klare den... de skal bare ha lidt hjælp de første uger og så er de fit for fight

men jeg synes du skal prøve at spørge om du ikke må komme op og se neonatal afdelingen og tale med både fagfolk men også andre forældre om hvad det vil sige at føde i uge 32, 33 eller hvornår det nu bliver. Da jeg var som studerende på neonatal afdelingen var jeg så heldig at følge flere familier lige fra de stod hvor du står nu og så til efter deres udskrivelse - det var tydeligt at dem der havde set et præmaturt barn, havde fået vist hvad det vil sige at ligge i kuvøse, have set en c-pap, et barn der blev sonde madet osv og måske endda havde snakket med nogle forældre som var nogle uger inde i situationen - kom sig (følelsesmæssigt) meget hurtigere end dem der inden de fødte ikke vidste nogen om hvad der ventede dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Vidunderligeunger

uhh... det er da spændende selvom det selvfølgelig stadig er tidligt... rigtig meget held og lykke med de kommende to uger, håber vi ses til baby-mødet

Anmeld

14. juni 2010

Faith

Anne85 skriver:

Jeg er heller ikke et sekund i tvivl om at de nok skal klare den... de skal bare ha lidt hjælp de første uger og så er de fit for fight

men jeg synes du skal prøve at spørge om du ikke må komme op og se neonatal afdelingen og tale med både fagfolk men også andre forældre om hvad det vil sige at føde i uge 32, 33 eller hvornår det nu bliver. Da jeg var som studerende på neonatal afdelingen var jeg så heldig at følge flere familier lige fra de stod hvor du står nu og så til efter deres udskrivelse - det var tydeligt at dem der havde set et præmaturt barn, havde fået vist hvad det vil sige at ligge i kuvøse, have set en c-pap, et barn der blev sonde madet osv og måske endda havde snakket med nogle forældre som var nogle uger inde i situationen - kom sig (følelsesmæssigt) meget hurtigere end dem der inden de fødte ikke vidste nogen om hvad der ventede dem.

Det lyder som en rigtig go ide det med at spørge om jeg må se neonatalafd. samt se et barn som er for tidligt født. Har en veninde som arbejder på neo i Herning og hun kan garanteret arrangere noget.

Jeg så en lille for tidligt født dreng for et stykke tid siden (lille perfekte Marcus), og jeg må indrømme at det kom bag på mig hvor lille han egentlig var. Og han vejede endda 1800 g på det tidspunkt, så helt lille var han jo ikke engang. Han var jo fuldstændig "færdigbagt" men bare meget lille og skrøbelig.

Jeg synes det er helt utroligt hvad man kan i dag med hensyn til at redde de små liv. Men da jeg lå i Skejby med veer i uge 26 og de fortalte mig at på Riget laver de forsøg med at redde dem helt ned til 23. uge, blev jeg alligevel rystet. Det kan umuligt være alle børn født i uge 23 som får et ordentlig liv, og så synes jeg sku det hele bliver lidt "forsøgsagtigt" og ikke værdigt for hverken barn eller forældre. Er glad for at jeg alligevel er så langt som jeg er.

Anmeld

14. juni 2010

L-Mortil3

Sikke da en melding

Men du kan altså godt meddele de 2 drengerøve at de ikke er velkomne før EFTER vores babymøde

Det kan ikke passe vi ikke lige skal se maven en enkelt gang mere

Det er med at klynge sig til de super succes historier der er derude!!

En i min graviditetsgruppe fødte over 3 mdr for tidligt, og deres søn som idag er godt 8 mdr, har det super duper og fejler ikke en disse

Krydser fingre for jer, hvad endten de kommer NU eller senere

Anmeld

14. juni 2010

Faith

Line&Liam skriver:

Sikke da en melding

Men du kan altså godt meddele de 2 drengerøve at de ikke er velkomne før EFTER vores babymøde

Det kan ikke passe vi ikke lige skal se maven en enkelt gang mere

Det er med at klynge sig til de super succes historier der er derude!!

En i min graviditetsgruppe fødte over 3 mdr for tidligt, og deres søn som idag er godt 8 mdr, har det super duper og fejler ikke en disse

Krydser fingre for jer, hvad endten de kommer NU eller senere

Tak søde

Jeg regner bestemt med at komme med til babymøde den 26! De har bare at blive derinde indtil da.

Dejligt med nogle gode historier. Dem vil jeg gerne ha nogle flere af

Anmeld

14. juni 2010

Lone Jakobsen

hold da op sikke en melding kan godt forstå du pludselig synes det kommer tæt på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.