Nu kommer det sku pludselig tæt på.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Faith

I går oprettede jeg en tråd hvori jeg skrev at min slimprop var gået. Er 31+3 med tvillinger.

I dag var jeg så til skanning, og blev da noget chokeret over den melding jeg fik.

Lægen kunne ikke garantere at jeg ikke føder inden for den næste uges tid eller to. Min livmoderhals begynder så småt at blive kortere og tvilling A står fast i mit bækken.

Drengene har det dog stadig super godt derinde og svømmer rundt i rigeligt fostervand, så på den måde ser det jo positivt ud. De vejer henholdsvis 1620 g og 1570 g så de er ved at være store.

Jeg spurgte lægen om vi har noget at være bekymrede for med hensyn til overlevelse hvis de kommer inden for den næste uge, og hun forsikrede os for at det har vi ikke. Jeg fik lungemodner da jeg var i uge 26 fordi jeg fik veer, så drengene er godt dækket ind.

Men hold da helt op mand!!! Hvor er det vildt at tænke på at vi måske bliver forældre inden for de næste par uger

Jeg blev sendt hjem med beskeden om at ringe til fødegangen hvis jeg får veer eller vandet går. Fik en tid til en skanning om 2 uger, men som lægen sagde så er det jo ikke sikkert vi får brug for den

Ville ikke det helt vilde med den her tråd, kun fortælle om vores ret vilde oplevelser i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Anne85

smillaluna skriver:

I går oprettede jeg en tråd hvori jeg skrev at min slimprop var gået. Er 31+3 med tvillinger.

I dag var jeg så til skanning, og blev da noget chokeret over den melding jeg fik.

Lægen kunne ikke garantere at jeg ikke føder inden for den næste uges tid eller to. Min livmoderhals begynder så småt at blive kortere og tvilling A står fast i mit bækken.

Drengene har det dog stadig super godt derinde og svømmer rundt i rigeligt fostervand, så på den måde ser det jo positivt ud. De vejer henholdsvis 1620 g og 1570 g så de er ved at være store.

Jeg spurgte lægen om vi har noget at være bekymrede for med hensyn til overlevelse hvis de kommer inden for den næste uge, og hun forsikrede os for at det har vi ikke. Jeg fik lungemodner da jeg var i uge 26 fordi jeg fik veer, så drengene er godt dækket ind.

Men hold da helt op mand!!! Hvor er det vildt at tænke på at vi måske bliver forældre inden for de næste par uger

Jeg blev sendt hjem med beskeden om at ringe til fødegangen hvis jeg får veer eller vandet går. Fik en tid til en skanning om 2 uger, men som lægen sagde så er det jo ikke sikkert vi får brug for den

Ville ikke det helt vilde med den her tråd, kun fortælle om vores ret vilde oplevelser i dag.

Uh for dælen... spændende... eller hvad? Hvordan har du det selv med det?

Hvornår er det man siger de kan trække vejret selv? 34+??

Har du været på besøg på neonatalafdelingen? Og snakket med nogen om hvad det evt vil komme til at betyde at føde præmaturt?

Anmeld

14. juni 2010

Faith

Anne85 skriver:

Uh for dælen... spændende... eller hvad? Hvordan har du det selv med det?

Hvornår er det man siger de kan trække vejret selv? 34+??

Har du været på besøg på neonatalafdelingen? Og snakket med nogen om hvad det evt vil komme til at betyde at føde præmaturt?

Ja det er vildt spændende men osse super skræmmende.

Blir nødt til at tro på at de nok skal klare den hvis de kommer inden for de næste par uger, ellers blir vi skøre.

Nej har faktisk ikke snakket med nogen om det. Men har bekendte som fødte henholdsvist i uge 25, 29 og 33 og dem har jeg snakket meget med. Deres børn fejler ingenting i dag, og det holder jeg meget fast i. Og så ved jeg hvor dygtige de er i dag, så er egentlig ikke så ked af det som jeg troede jeg ville være. Det hænger måske osse sammen med at jeg var ved at føde i uge 26, og så er uge 32 alt andet lige bedre.

Anmeld

14. juni 2010

Dictes mor

Så for den da, det var noget af en udmelding Det er jo vildt at tænke på, jeg kan selv huske, da jeg vidste at nu var det maks to uger til min lille pige kom. Man er både glad men også lidt nervøs, eller måske meget. Det er jo helt vildt! Wow, jeg håber, at alt kommer til at gå rigtig godt, og glæder mig til at læse om en veloverstået fødsel

Anmeld

14. juni 2010

Faith

Majastina skriver:

Så for den da, det var noget af en udmelding Det er jo vildt at tænke på, jeg kan selv huske, da jeg vidste at nu var det maks to uger til min lille pige kom. Man er både glad men også lidt nervøs, eller måske meget. Det er jo helt vildt! Wow, jeg håber, at alt kommer til at gå rigtig godt, og glæder mig til at læse om en veloverstået fødsel

Tusind tak ska du ha.

Håber meget de vælger at blive derinde et par uger endnu, det ville jo alt andet lige forbedre deres chancer endnu mere. Men kommer de nu her, er de selvfølgelig mere end velkomne.

Anmeld

14. juni 2010

FruEllingsen

Hold da op, ja så kan det jo pludselig blive snart.
Synes du tager det rigtig flot Mia, og er sikker på at dine drenge nok skal klare sig super godt dejligt de er så store

Men det kommer da godt nok tæt på nu. men husk på at dine drenge har en god størrelse, og at de har fået lungemodner. så de skal nok klare sig super godt

Du skriver og ringer jo bare hvis du vil snakke det skal du huske

Anmeld

14. juni 2010

Dictes mor

smillaluna skriver:

Tusind tak ska du ha.

Håber meget de vælger at blive derinde et par uger endnu, det ville jo alt andet lige forbedre deres chancer endnu mere. Men kommer de nu her, er de selvfølgelig mere end velkomne.

Ja det kan jeg nu godt forstå, egentlig kan man jo sige, at jo længere de beslutter at blive derinde jo bedre, men de skal nu nok klare sig, hvis de skulle beslutte at komme ud nu også, det er jeg sikker på

Anmeld

14. juni 2010

Faith

Drømmer skriver:

Hold da op, ja så kan det jo pludselig blive snart.
Synes du tager det rigtig flot Mia, og er sikker på at dine drenge nok skal klare sig super godt dejligt de er så store

Men det kommer da godt nok tæt på nu. men husk på at dine drenge har en god størrelse, og at de har fået lungemodner. så de skal nok klare sig super godt

Du skriver og ringer jo bare hvis du vil snakke det skal du huske

Ja det er sku lidt overvældende. Men det kan jo osse være de tager røven på os og bliver derinde til igangsættelse i uge 38.

Jeg holder meget fast i din og din kærestes succeshistorie, og glæder mig over at vores drenge allerede vejer mere end jeres Marcus gjorde da han blev født. Og se hvor flot han har klaret det!. Han er jo et pragteksemplar.

Skanningssygeplejersken sagde i dag at man kan se at drengene ligger og øver sig i at trække vejret selv. Det ku man se på skanningen, og det er super positivt. Oveni det var de simpelthen så livlige under skanningen at det tog hende længe at få skannet det hun skulle. Det er osse super gode tegn. Så vi er positive omkring det hele.

Anmeld

14. juni 2010

FruEllingsen

smillaluna skriver:

Ja det er sku lidt overvældende. Men det kan jo osse være de tager røven på os og bliver derinde til igangsættelse i uge 38.

Jeg holder meget fast i din og din kærestes succeshistorie, og glæder mig over at vores drenge allerede vejer mere end jeres Marcus gjorde da han blev født. Og se hvor flot han har klaret det!. Han er jo et pragteksemplar.

Skanningssygeplejersken sagde i dag at man kan se at drengene ligger og øver sig i at trække vejret selv. Det ku man se på skanningen, og det er super positivt. Oveni det var de simpelthen så livlige under skanningen at det tog hende længe at få skannet det hun skulle. Det er osse super gode tegn. Så vi er positive omkring det hele.

Hvor er det godt at høre at de er så dygtige. det er super at de øver sig i at trække vejret.

Det er fornuftigt at holde fast i de gode historier. og hold dig langt væk fra de dårlige. dem kan det ikke betale sig at bruge krudt på.

Men ja Marcus klarer sig jo super.(du kan tro han æder. hihi) tvillingerne er jo snart lige så gamle som han var da han blev født.  

Det bliver spændene at se hvor længe der går før jeres dejlige drenge kommer ud til jer  

Anmeld

14. juni 2010

Vial

Sikke en melding at få. Både lidt skræmmende, men også vildt fantastisk. For selvom starten bliver anerledes og det bliver på neo, så bliver det to sunde og raske drenge - og tanken om at de allerede kan komme ud at hilse på mor og far snart er altså overvældende. Jeg vil følge godt med herinde og se, hvornår der sker noget hos jer. Knus fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.