Er ked af det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

mullesmith2

BlyViol skriver:

du skulle vel aldrig have set Desperate Housewifes??+ jeg tror nok det hele skal gå.

et stort  til dig..

Nej det har jeg ikke set hehe er der en der har tvillinger deri??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Faith

Hej med dig.

Er virkelig ked af at du har det sådan.

Kan til dels sætte mig ind i det, men så alligevel ikke. Kan godt forstå at du føler dig overvældet og lidt taget med bukserne nede. Du skal ikke føle at du er utaknemmelig, for man kan ikke lave om på hvordan man føler. Men tror du skal få bearbejdet de følelser og tanker hurtigt, ellers bliver det surt for dig. Og det er nu du har brug for al din styrke.

Jeg tror ikke på at det er hårdere at have 2 på samme tid. Det har jeg hørt fra så mange tvillingeforældre. Man finder nogle rytmer og vaner i hverdagen, og så får man det hele til at køre. Det skal jo køre, man har ikke rigtig noget valg.

Jeg er fuldstændig sikker på at du nok skal komme til at elske tanken om at du venter 2 vidundere. Det er ok at det tager lidt tid før man når dertil. Det er klart det gør det. Det er jo en kæmpe omvæltning.

Stort til dig.

Anmeld

14. juni 2010

Vidunderligeunger

mullesmith2 skriver:

ja og DE er bare ustyrlige men det er jo til dels et spg. om opdragelse

Anmeld

14. juni 2010

helora

Kan ikke helt holde op med at være ked af det over at vi skal have tvillinger. Jeg havde så inderligt bare håbet på en baby så det hele var til at overskue. Jeg kan virkelig give mig til at tude over at der er to nogen gange. Selvom jeg jo godt ved jeg ikke vil undvære dem når de først er her. Men åh gud hvor er det bare ik dejligt når man frygtede tvillinger helt fra starten og så går det i opfyldelse... hvad er oddsene også lige for det... WHY ME??

Nu må i ikke misforstå mig jeg vil da gerne have mine børn det er ikke fordi jeg er utaknemlig, ville bare så gerne have startet med en nu her første gang Det er jo ikke sikkert man har så meget mod på en mere når man i forvejen har to. men man havde nok mod på en mere eller tvillinger hvis man kun havde en i forvejen, det er bare det jeg tænker. Ork det er sku lidt træls. har nok bare en dårlig dag...

Jeg er tvillingemor til et par nu 3 år gamle piger. Jeg skal gerne indrømme, at jeg under graviditeten med jævne mellemrum havde tanker meget lig dine. Efter at have fået dem tænker jeg tit på, hvordan det mon havde været kun at have en, hvordan man kunne vie al sin opmærksomhed til ét barn og hvordan man som forældre i højere grad ville kunne aflaste hinanden. Hver gang disse tanker melder sig, stormer alle tankerne om, hvor dejligt det er at have to, frem. Vi har altid haft en dejlig baby hver at tage os af. De sover ikke altid nødvendigvis på samme tid (!), hvorfor der også bliver masser af muligheder for én-til-én kontakt. Og som de andre tvillingemødre påpeger, jo ældre de bliver, jo mere glæde får de af hinanden.

Gud bevares ja, der er da nogle praktiske ting, der bliver lidt mere besværlige, og ting tager lidt mere tid. Men man lærer som tvillingemor også at blive meget organiseret og effektiv, hvilket jo egentlig er herligt

Og det er muligt, at det at have tvillinger gør, at nogle ikke orker at kaste sig ud i endnu et babyprojekt, men jeg tænker altid, at jeg personligt er glad for, at tvillingerne kom først, fordi ellers tror jeg nok, at jeg var omkommet af stress .

Lad være med at forvente, at du kan klare det hele når de kommer ud. Koncentrer dig 100% om babyere og lad huset sejle for en stund. Tag imod den hjælp venner og familie tilbyder dig.

Hvad angår ustyrlige børn, så afspejles deres opførsel i høj grad af deres forældres måde at være på.

Anmeld

14. juni 2010

twinboys

*A* skriver:

Dejligt at læse dit indlæg... Jeg venter selv tvillinger til nov. og GLÆDER mig helt vildt til det...

Tillykke tillykke og du har virkelig også noget at glæde dig til...

Hilsen   tvillingemoar Majbritt

Anmeld

14. juni 2010

N&J

Nu er hvordan børn opfører sig jo en god blanding af bla. opdragelse, men i høj grad også barnets sind/temperament...

Jeg kan godt forstå du tænker sådan, var selv så bange for at der skulle være to, for det var nærmest mere end jeg lige kunne overkomme, men man havde nok klaret det alligevel, ja det er nemt at sige når man er nået forbi det første år... i dag mener jeg godt at jeg kunne have klaret to, men idet jeg har fået 1 stk. temperamentsfuld lille dame, der bestemt ikke altid har gjort det lige let for sin mor, men hun er lige som hun skal være, så har jeg vist fået mit for, men jeg kunne ligeså vel have fået det nemme barn, som gad sove når det blev lagt, osv... og ja, syntes simpelthen du skal lave den aftale med de to om at de selvfølgelig bliver af den nemme slags, og skulle den ene vise sig at have et temperament uden lige, så klarer du sig også igennem det, jeg tror det gælder om at være i nuet når man får børn, uanset hvor mange der er, det praktiske, det løser sig, ting tager den tid, som de nu engang skal tage.. vil sige som de andre at netværk, og praktisk hjælp nok er kærkommen i starten, også fordi bare det at blive mor er så stor en oplevelse.. en oplevelse som du så får lov at opleve to gange lige efter/oveni hinanden.. 

Held og lykke med dem og med din nye rolle som mor.. (altså lige om et par mdr. :O))

Anmeld

14. juni 2010

june1987

mullesmith2 skriver:

Tak for alle de dejlige svar... Jeg er også sikker på jeg vil kunne rumme dem begge når de er her. Men der flyver så mange tanker igennem hovedet lige for tiden også fordi jeg bare tror det bliver to umulige drenge der ikke er til at styre eller måske kolik børn... Min kæreste har en søn på 4år der er ganske ustyrlig og ville ik kunne rumme to mere af samme slags. åh gud det ville være forfærdeligt. Vi skal have kønnet afvide på mandag om en uge og jeg frygter sku lidt drenge, har bare et skrækbillede i hovedet af vilde drenge der rasere hele huset sammen med deres storebror....  Men nu er det jo heller ikke mig der opdrager storebroderen da han er størstedelen af tiden hos hans mor. Men jeg bliver sku lidt nervøs hvis det er drenge hehe det er nok bare skørt men ønsker mig virkelig to piger og så EN dreng om 4-5år

har to piger mellem 18 mrd og jeg vil sige de skændes og laver lige så man ulykker som drenge tror jeg, og jo nogen får jeg da grå hår på hovedet af men jeg ville undvære nogen af dem

Anmeld

14. juni 2010

Skouboe

Min datters DP har 4 børn, hvoraf de 2 midterste er tvillinger da jeg blev gravid denne gang snakkede vi lidt om netop tvillinger (jeg var bange for at der var 2) og hun fortalte at hun havde prøvet begge dele og tvillinger var klart det nemmeste. 

Man organiserer sig på en anden måde med tvillinger og de begynder meget hurtigt at have glæde af hinanden, så man er ikke "på" på samme måde hele tiden med tvillinger, som man er med kun 1 barn.

Og så vil jeg gerne sige helt generelt at barsel er hårdt arbejde - uanset om der er 1 eller 2. Der er ikke meget cafe hygge og selvforkælelse, selvom man "kun" har et barn.

Anmeld

14. juni 2010

Lou87

Det aldrig nemt når en dag bare er rigtig trist, dem kan vi alle få og over alt og intet... endnu en af glæderne ved at være gravid, hihi. Men jeg synes nu også som nogen skriver, at du skal vænne det til noget positivt i stedet - alting er noget man skal lære første gang, selv et barn kan være "værre" end dine to til sammen.. Feks med søvn, amning osv. Så lad vær og tag sorgerne på forskud, glæd dig over du er gravid og glæd dig ikke mindst over du er en af de FÅ heldige der faktisk får tvillinger Og ikke mindst to små vidundere som er DINE..  Og de vil ha en klart fordel i hinanden, da tvillinger altid får et specielt bånd sammen.

Take one day at the time  ud med frustrationerne til os der forstår alle de tosse tanker vi har under dette alligevel fantastiske forløb..... Vi har alle vore dårlige dage, der kommer en bedre i morgen

Knus og varme tanker herfra

Anmeld

15. juni 2010

Orkide86

Hej Louise..
Jeg ved ikke helt hva jeg skal sige, men er sikker på du nok skal klare det.. Og så vil jeg lige sende dig et kæmpe kram..
Knus Mirjam

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.