Hjælp, har jeg mon gjort det rigtige?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

Thildesmor

BabyStella! skriver:

Nøjagtig sådan gjorde Stella, da hun blev 3 mdr. Hun masede og slog til brystet - som om det ikke gik hurtig nok. Spurgte min jordmoder på det tidspunkt og hun foreslog at jeg lagde hende til brystet noget mere, for at producere mere mælk.

Hehe, min nabo foreslog en øl om dagen - gammel husmoderråd

Men altså en måneds tid mere, og det hjalp lige meget - jeg skulle jo næsten "lade op" en hel dag, før jeg havde til et måltid, hun ville acceptere. Så jeg gav hende oz mme, og hun lappede det i sig!

Jeg er åbenbart en af dem, som ikke kunne producere ret meget mælk - min mor siger, det ligger til familien. Hun havde kun nok den første måned, så kom vi på mme.

Men altså efter 4 mdr. med masen og lign., begyndte jeg og give Stella mme - vil dog ønske at jeg kan amme lidt mere næste gang. Det er så hyggeligt

hihi måske jeg skulle ha prøvet en øl, men er bange for at hun slet ikke havde fået noget så, for så var moderen gået kold, efter snart 2 år uden alkohol

1000 tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Svei

Ok..og ja, klart hun vil have mme det er jo meget nemmere end at skulle arbejde for sagen.

Godt du er glad for dit valg, jeg havde ikke valgt som dig, men man skal jo heller ikke gøre det samme.

Anette-Johansen skriver:

Ja jeg kan godt se hvad du mener, men hun skreg og skreg og skreg, og man kunne simpelthen ikke trøste hende, det eneste der hjalp var en tur i barnevognen i min. 2 timer ad gangen og MANGE gange om dagen, og på alle tider af døgnet. Og prøvede også at tilbyde hende brystet mange gange og lang tid af gangen, og sad helt stille for os selv så hun ikke blev forstyrret. Men intet hjalp. Og jeg tvivler på om der var nok mælk, for det både løber og sprøjter

Men men men mme virker ihvertfald her, og nogle gange kan hun jo som sagt "nøjes" med brystet, så hun er glad og hendes mor er glad for hun er glad

1000 tak for svar

Anmeld

13. juni 2010

Barbamama

Jeg havde også givet hende modermælkserstatning. Jeg gjorde det samme med min datter. Jeg havde lige pludselig ikke mere mælk og hun søgte jo også mit bryst hele tiden og blev rigtig ked af det. Så prøvede jeg at pumpe ud og der var bare ikke mere tilbage. Jeg har også givet hende mme en anden gang hvor hun bare ikke ville tage brystet og SKREG af sult. Så fik hun en flaske og så sov hun! Jeg synes ikke man skal dunke sig selv eller andre i hovedet hvis man/de giver sit barn en flaske.

Anmeld

13. juni 2010

Thildesmor

michella80 skriver:

Jeg havde også givet hende modermælkserstatning. Jeg gjorde det samme med min datter. Jeg havde lige pludselig ikke mere mælk og hun søgte jo også mit bryst hele tiden og blev rigtig ked af det. Så prøvede jeg at pumpe ud og der var bare ikke mere tilbage. Jeg har også givet hende mme en anden gang hvor hun bare ikke ville tage brystet og SKREG af sult. Så fik hun en flaske og så sov hun! Jeg synes ikke man skal dunke sig selv eller andre i hovedet hvis man/de giver sit barn en flaske.

Tusind tak, det er rart at vide at andre også ville ha gjort det samme, der er ikke noget værre end hvis barnet er ked af det hvis det er pga. sult, og efter en uge så synes jeg altså det er synd. og igen hun får jo også tilbudt brystet først hver gang

1000 tak for dit svar

Anmeld

13. juni 2010

Laulund87

michella80 skriver:

Helt enig

Anmeld

13. juni 2010

Barbamama

Anette-Johansen skriver:

Tusind tak, det er rart at vide at andre også ville ha gjort det samme, der er ikke noget værre end hvis barnet er ked af det hvis det er pga. sult, og efter en uge så synes jeg altså det er synd. og igen hun får jo også tilbudt brystet først hver gang

1000 tak for dit svar

Jeg gjorde også det at jeg tilbød brystet hver gang først (da jeg ikke havde så meget mælk tilbage) og så fik hun en flaske bagefter. Så fik hun det jeg havde og så fik hun bagefter suppleret op så hun blev mæt.

Anmeld

13. juni 2010

Mor til L&S

Jeg har fået at vide fra min SP at når du først har blandet en flaske skal den drikkes lige efter pga bakterie, samt at den ikke må varmes igen!

Anmeld

13. juni 2010

Thildesmor

Rollo skriver:

Jeg har fået at vide fra min SP at når du først har blandet en flaske skal den drikkes lige efter pga bakterie, samt at den ikke må varmes igen!

først gud hvor har du altså en kær datter, et fantastisk billede du har på

hmm... der står bare på pakken at vandet skal koges, pulveret skal i, rystes og så i køleskabet, og så varmes igen.. men det kan jo være det er forskelligt fra mærkerne, ved det ikke

Anmeld

13. juni 2010

Mor til L&S

Anette-Johansen skriver:

først gud hvor har du altså en kær datter, et fantastisk billede du har på

hmm... der står bare på pakken at vandet skal koges, pulveret skal i, rystes og så i køleskabet, og så varmes igen.. men det kan jo være det er forskelligt fra mærkerne, ved det ikke

1000 tak Hun er 11 uger gammel på onsdag. Ja kan godt være det er forskelligt.. der står ikke på min pakke at man IKKE må genvarme.. og det har jeg altid fået at vide af alle jeg kender som bruger MME.. Men gå da efter hvad der står på din pakke - bare mærkeligt de ikke skriver hvor længe det må stå bagefter så synes jeg

Men da min datter var ca 6 uger gammel begyndte jeg også på MME efter bryst da hun ikke virkede mæt og det har jeg bare sådan fortrudt fordi ammningen blir aldrig det samme derefter da barnet ikke vil kæmpe ved bryst længere da hun ved at hun får flaske bagefter. Jeg gav for let op og gav flasken bagefter

Har så siden læst at barnet næsten altid vil tage flaske efter bryst (også selvom det rent faktisk er mæt)

Så jeg har i en uges tid kæmpet med at komme af med flasken og nu får hun den kun inden sengetid og kun bryst om dagen - det er HÅRDT arbejde og nogle dage ammer jeg hele tiden, men det er det værd - Har sådan fortrudt jeg begyndte på MME.

Knus Og Held og lykke

Anmeld

13. juni 2010

Mor til L&S

PS:

På min pakke står der også at det ALTID er bedst at tilberede et måltid af gangen så det er så frsk som muligt.

Jeg gjorde dette:

Kog vandet og afkøl det

Sæt i køleskab.

Når du skal lave MME:

Varm vandet i micro

Tilsæt MME pulver

Ryst

Spis

Det synes jeg var NEMT og FRISK måltid HVER gang

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.