Hjælp, har jeg mon gjort det rigtige?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.008 visninger
20 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

Thildesmor

Min datter er snart 6 uger og indtil i fredags har hun kun fået brystmælk, men den sidste uge har hun bare været så gal efter hvert målid og hendes tålmodighed var bare blevet så lille når hun spiste..  så hver gang hun slap brystet, begyndte hun at banke hovedet ind i det, og bare ligge og kysse det, og så blev hun hidsig...

så i fredags prøvede jeg at lave lidt modermælksersatning til hende og det gik lige ind, så siden er hun blevet tilbudt brystet og nogle gange er det nok til hende, men andre gange må flasken altså tage over..

ville i ikke ha gjort det samme? tror i ikke det har været sult, der har gjort hende hidsig?

Har købt modermælkserstatning på pulver (alomin), men hvor lang tid må sådan en flaske stå på køl når den er lavet?

undskyld de mange spørgsmål, men håber nogle kan hjælpe.

Kram fra Anette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Laulund87

Jeg tror helt klart det har været sult og så er det jo fint du supplerer med mme

En flaske må stå et døgn i køleskab, når du koger vandet.

Anmeld

13. juni 2010

Svei

Jeg ville ikke har gjort det...der kommer perioder hvor de er sure over det går for langsomt, hvor de skal sætte produktionen op, hvor de er sure over det smager mærkeligt evt pga en kommende mens, stress, mad du har spist, at det løber langsommere fordi du ikke kan slappe af, tigerspring osv.

I de perioder mine har gjort som din har jeg sørget for en masse hvilen, god sund mad og ro på når jeg ammede sad roligt i et rum alene og så har jeg altid kørt fingrene ned af brystet ind mod vorten når jeg lagde til, det stimulerer så mælken løber hurtigere.

At give erstatning er i hvert fald ikke vejen frem for mere mælk og for mange er det jo desværre også starten på slutningen for amningen.

Det er ikke bare lige at amme desværre, det kræver en indsats...jeg har ammet alle mine tre unger fuldt ud de første 4-6 mdr. og der var perioder som dine...og for pokker det er trættende.

Anmeld

13. juni 2010

BabyStella!

Anette-Johansen skriver:

Min datter er snart 6 uger og indtil i fredags har hun kun fået brystmælk, men den sidste uge har hun bare været så gal efter hvert målid og hendes tålmodighed var bare blevet så lille når hun spiste..  så hver gang hun slap brystet, begyndte hun at banke hovedet ind i det, og bare ligge og kysse det, og så blev hun hidsig...

så i fredags prøvede jeg at lave lidt modermælksersatning til hende og det gik lige ind, så siden er hun blevet tilbudt brystet og nogle gange er det nok til hende, men andre gange må flasken altså tage over..

ville i ikke ha gjort det samme? tror i ikke det har været sult, der har gjort hende hidsig?

Har købt modermælkserstatning på pulver (alomin), men hvor lang tid må sådan en flaske stå på køl når den er lavet?

undskyld de mange spørgsmål, men håber nogle kan hjælpe.

Kram fra Anette

Nøjagtig sådan gjorde Stella, da hun blev 3 mdr. Hun masede og slog til brystet - som om det ikke gik hurtig nok. Spurgte min jordmoder på det tidspunkt og hun foreslog at jeg lagde hende til brystet noget mere, for at producere mere mælk.

Hehe, min nabo foreslog en øl om dagen - gammel husmoderråd

Men altså en måneds tid mere, og det hjalp lige meget - jeg skulle jo næsten "lade op" en hel dag, før jeg havde til et måltid, hun ville acceptere. Så jeg gav hende oz mme, og hun lappede det i sig!

Jeg er åbenbart en af dem, som ikke kunne producere ret meget mælk - min mor siger, det ligger til familien. Hun havde kun nok den første måned, så kom vi på mme.

Men altså efter 4 mdr. med masen og lign., begyndte jeg og give Stella mme - vil dog ønske at jeg kan amme lidt mere næste gang. Det er så hyggeligt

Anmeld

13. juni 2010

Thildesmor

Laulund87 skriver:

Jeg tror helt klart det har været sult og så er det jo fint du supplerer med mme

En flaske må stå et døgn i køleskab, når du koger vandet.

Ej perfekt havde fået et vide af en veninde som mente, den kun måtte stå 3-4 timer, så kunne jo ikke lave andet end flasker hele tiden  

Tusind tak for svar

Anmeld

13. juni 2010

Svei

BabyStella! skriver:

Nøjagtig sådan gjorde Stella, da hun blev 3 mdr. Hun masede og slog til brystet - som om det ikke gik hurtig nok. Spurgte min jordmoder på det tidspunkt og hun foreslog at jeg lagde hende til brystet noget mere, for at producere mere mælk.

Hehe, min nabo foreslog en øl om dagen - gammel husmoderråd

Men altså en måneds tid mere, og det hjalp lige meget - jeg skulle jo næsten "lade op" en hel dag, før jeg havde til et måltid, hun ville acceptere. Så jeg gav hende oz mme, og hun lappede det i sig!

Jeg er åbenbart en af dem, som ikke kunne producere ret meget mælk - min mor siger, det ligger til familien. Hun havde kun nok den første måned, så kom vi på mme.

Men altså efter 4 mdr. med masen og lign., begyndte jeg og give Stella mme - vil dog ønske at jeg kan amme lidt mere næste gang. Det er så hyggeligt

4 mdr. er da flot når ikke det var så let for dig...jeg kender flere der ikke kunne første gang og endda anden gang med godt kunne med den næste...

Anmeld

13. juni 2010

BabyStella!

Yrsa skriver:

4 mdr. er da flot når ikke det var så let for dig...jeg kender flere der ikke kunne første gang og endda anden gang med godt kunne med den næste...

Tak Ja, man er vidst lidt mere erfaren, ved 2. barn 

Anmeld

13. juni 2010

Laulund87

Anette-Johansen skriver:

Ej perfekt havde fået et vide af en veninde som mente, den kun måtte stå 3-4 timer, så kunne jo ikke lave andet end flasker hele tiden  

Tusind tak for svar

Nej det kan jeg godt se

Men jeg synes i hvert fald du har gjort det rigtige

Anmeld

13. juni 2010

Svei

BabyStella! skriver:

Tak Ja, man er vidst lidt mere erfaren, ved 2. barn 

Ja, tror faktisk det er den der ro man har der gør man ikke får stresset amningen helt i kludder.

Min mor ammede alle os tre tøser i lang tid og det var selvom hendes tre søstre ikke "kunne" amme...men tror virkelig det handler om for langt de fleste at ville det og min mormor hun "kunne ikke" i lang tid og allerede der da har hendes døtre mistet troen og viljen på det og så er det svært...for det er virkelig langt fra bare lige at smide ungen til

Min mutti var stædig og det samme var jeg, men vi ammede...selvom det da ikke er let, men hvem har lovet det skal være det...er barnet tilfreds og trives, så er amingen i vinkel

Så ja, jeg er sikker på du kan meget mere og meget nemmere næste gang...

Anmeld

13. juni 2010

Thildesmor

Yrsa skriver:

Jeg ville ikke har gjort det...der kommer perioder hvor de er sure over det går for langsomt, hvor de skal sætte produktionen op, hvor de er sure over det smager mærkeligt evt pga en kommende mens, stress, mad du har spist, at det løber langsommere fordi du ikke kan slappe af, tigerspring osv.

I de perioder mine har gjort som din har jeg sørget for en masse hvilen, god sund mad og ro på når jeg ammede sad roligt i et rum alene og så har jeg altid kørt fingrene ned af brystet ind mod vorten når jeg lagde til, det stimulerer så mælken løber hurtigere.

At give erstatning er i hvert fald ikke vejen frem for mere mælk og for mange er det jo desværre også starten på slutningen for amningen.

Det er ikke bare lige at amme desværre, det kræver en indsats...jeg har ammet alle mine tre unger fuldt ud de første 4-6 mdr. og der var perioder som dine...og for pokker det er trættende.

Ja jeg kan godt se hvad du mener, men hun skreg og skreg og skreg, og man kunne simpelthen ikke trøste hende, det eneste der hjalp var en tur i barnevognen i min. 2 timer ad gangen og MANGE gange om dagen, og på alle tider af døgnet. Og prøvede også at tilbyde hende brystet mange gange og lang tid af gangen, og sad helt stille for os selv så hun ikke blev forstyrret. Men intet hjalp. Og jeg tvivler på om der var nok mælk, for det både løber og sprøjter

Men men men mme virker ihvertfald her, og nogle gange kan hun jo som sagt "nøjes" med brystet, så hun er glad og hendes mor er glad for hun er glad

1000 tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.