Hvorfor spiser David så grimt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.200 visninger
22 svar
0 synes godt om
18. juni 2008

MrsMartens

Det er virkelig ikke til at holde ud!! Han har lige spist ravioli med kødsauce, og der var tomat overalt!! Tøj, hagesmæk, stol, ansigt, gulv, bord you name it!!! Jeg bliver sindsyg!! Alt hvad jeg kommer i munden på ham, ryger ud igen og grattes med! Vi tager til Kreta om 1½ uge på 4 stjernet hotel, og normalt ville jeg mene at det er ligemeget hvordan han spiser, bare han spiser, men sidder lige nu og synes det hele er sk*** uoverskueligt!! Gratter jeres unger også?? Hvordan får man dem til at holde op?? Synes slet ikke Sarah gjorde det!! :'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2008

Mie A

Sådan spiser Simon også, når han selv spiser... De skal jo lige lære hvad det handler om.
Hvad med at du giver ham maden, imens at I er på ferie??
Knus Mie

Anmeld

18. juni 2008

Monica

Gustav sviner også helt vildt... Men mest når han ikke gider ar spise mere. Ind og ud med maden og ned på gulvet - han er en kæmpe gris!

Moni - så desværre, ingen hjælp at hente...:P

Anmeld

18. juni 2008

MrsMartens

Mie Albrecht skriver:

Sådan spiser Simon også, når han selv spiser... De skal jo lige lære hvad det handler om.
Hvad med at du giver ham maden, imens at I er på ferie??
Knus Mie

Selv om jeg giver ham maden, ryger det ud igen ...... overvejer lige nu at tvinge hans arme væk, når han spiser, men det har jeg jo heller ikke lyst til!! Synes det er lidt ondt!!:S

Anmeld

18. juni 2008

Helle30

Sådan spiser Sofie også, når hun ikke er sulten mere, og hvis hun har for mange stykker foran sig.
Desuden skal alting jo udforskes, og i den alder ungerne har nu, sker det med fingre og mund.
Jeg kan godt se, det kan blive lidt akavet med al den udforskning på et 4 stjernet hotel, men David er jo ikke stor nok til at forstå etiketten på sådan et sted. Heldigvis ved de fleste andre gæster i hotellets restaurant godt, at børn på 11 mdr. ikke helt evner at spise "pænt". Jeg har mødt voksne sådanne steder, der endnu ikke magter opgaven.
Med mindre David kaster sig rundt og hyler samtidig i restauranten, så vil de fleste nok bare finde det morsomt, at den lille gut har mad fra øre til øre.
Men for at det er lettere for jer at holde ud og i stadig kan slappe lidt af, så aftal før måltidet, hvem der står for at give David mad - så kan den anden slappe af til næste dag - og giv ham så små bidder af noget, der ikke er sovset ind i alt muligt der sviner - fodret med hånden.
Det var nok lige mine bedste råd.

- Helle, på vej til aftenens rengøring af højstolen: Frikadeller, kartoffelsalat og vindruer til dessert.

Anmeld

18. juni 2008

bette

puha jeg tror vist også jeg har en af dem der grisser som en sindssyg..
mikkel ligner også noget der er løgn når han har fået noget med tomat.. specielt pasts toscana.. han er lige til at smide under bruseren med tøj og højstolen også8D

helt ærligt så synes jeg egentlig bare han ser sød ud når han sidder der og kigger på mig som et spørgsmålstegn, smurt ind i mad alle vegne.. mens jeg griner helt vildt..

har dælme også taget mange billeder af det. bla kan du se i mit fotoalbum hvor galt der kan gå når han selv spiser.. :P

men jeg ville nok også vælge noget mad til ham som ikke grisser så meget... altså uden sovs og lign.. ikke noget smattet mad..
nu ved jeg ik hva han kan spise endnu.. men kartoffel tern og noget kød af en art kan vel ikke grisse så vildt meget.. måske nogle grøntsager til hvis han kan lide dem?

Anmeld

18. juni 2008

ka li ja

ja og du kan jo købe et stykke voksdug, i en neutral farve.
som du kan lægge under højstolen.
så er det lige til at samle sammen bagefter:D
det ville jeg gøre, og så stadig heller ikke vælge sovs;)

god tur:)

Anmeld

18. juni 2008

MrsMartens

David spiser hvad vi spiser..... han gider IKKE grød og andet skemad, men kun rigtig mad.

Han spiser egentlig alt, så det er nok ikke så svært at finde noget der ikke grisser, men det er altså lidt træls at det sådan skal undersøges!!:@:S

Anmeld

18. juni 2008

BellaT

Ja, jeg har også en lille grisebasse. Det har Phillip altid været, men håber det bliver bedre med alderen.

Jeg har vænnet mig til rengøringen bagefter. ;)

Alt skal undersøges, vendes, drejes, ud af munden for at mærke det opløste mad splatte ud mellem fingrene. Yiiaaks!:-o Og hunden skal jo også smage, så værsgo - hånden ind i gabet på hunden - hundesavl og opløst mad overalt.+o( Hvis jeg lige kigger væk et øjeblik.

Jeg elsker ikke måltiderne. De skal bare overståes efterhånden. Ved ikke om han kan mærke det, men hans madmønster er det samme som altid. Kan spise pænt de første 3-4 mundfulde, så starter madsvineriet. Han er dog begyndt at spise frugt-stykker ganske pænt. Så det går nok fremad.:D

Knus fra Helle...

Anmeld

18. juni 2008

Nadi

Oliver er også begyndt at spise rigtig træls, dog ikke som Davis. Men her ryger det bare ud, sådan badr-agtigt, og så tager han det i hånden. Men vores løsning er at når det kommer ud så tager vi det og så får han simpelthen ikke mere. Vi prøver jo selvfølgelig lidt efter igen, for mad skal knægten jo have, men det underlige er at han ikke er sur over ikke at få mad! Meget mystisk, men han må jo ikke være sulten så...

Kan godt forstå du vil have han spiser pænt til når I skal afsted, det er altså lidt nemmere så!

Og du kan bare ikke huske at Sarah ikke gjorde det ;)

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.