Sådan spiser Sofie også, når hun ikke er sulten mere, og hvis hun har for mange stykker foran sig.
Desuden skal alting jo udforskes, og i den alder ungerne har nu, sker det med fingre og mund.
Jeg kan godt se, det kan blive lidt akavet med al den udforskning på et 4 stjernet hotel, men David er jo ikke stor nok til at forstå etiketten på sådan et sted. Heldigvis ved de fleste andre gæster i hotellets restaurant godt, at børn på 11 mdr. ikke helt evner at spise "pænt". Jeg har mødt voksne sådanne steder, der endnu ikke magter opgaven.
Med mindre David kaster sig rundt og hyler samtidig i restauranten, så vil de fleste nok bare finde det morsomt, at den lille gut har mad fra øre til øre.
Men for at det er lettere for jer at holde ud og i stadig kan slappe lidt af, så aftal før måltidet, hvem der står for at give David mad - så kan den anden slappe af til næste dag - og giv ham så små bidder af noget, der ikke er sovset ind i alt muligt der sviner - fodret med hånden.
Det var nok lige mine bedste råd.
- Helle, på vej til aftenens rengøring af højstolen: Frikadeller, kartoffelsalat og vindruer til dessert.
Anmeld