åh mand 
jeg mistede vores første barn meget tidligere end dig, men der er rigtig mange situationer du nævner i dette indlæg der stemmer overens med de ting vi oplevede/oplever.
i hele Sørens familie taler man overhovedet ikke om den første graviditet. OVERHOVEDET. heller ikke kort efter det var sket.
i min familie har det været svært, men der har jeg selv haft lettere ved at bringe det på bane. men det er altid endt med at jeg har fået skrevet en mail til min mor eller mine søstre om, at de er nogle følelseskolde skiderikker fordi de lader som om det ikke er sket og i virkeligheden er det også fordi jeg er/var (det var især i efteråret da babyen skulle ha været født) så pissehamrende tosset over at vi lige akkurat nåede at få lagt det her ønskebarn i armene (altså ikke bogstaveligt talt) og så blev det taget fra os igen, at jeg havde brug for at lange ud efter nogen. og så blev det familien. og de tog det også i nogenlunde stiv arm.
der er et venskab der er blevet helt BLAH efter det. hun har bl.a. skrevet og spurgt mig hvad det er ved et barn der får mig til at tro at jeg bliver lykkelig. WHAT? det var MIT barn og jeg mistede det - selvfølgelig er jeg Ulykkelig over det
da jeg var nygravid med dette barn, skrev hun at jeg skulle spise ingefær mod kvalme. da jeg skrev at min læge havde frarådt mig det da hun var bange for der var en sammenhæng mellem ingefær og spontan abort, skrev veninden tilbage at hun ville begynde at spise ingefær hver dag, så hun ikke fik flere børn. aj men...come nu on!
og selvfølgelig har du angsten for at miste!! og din angst forsvinder jo ikke bare med de 12 uger og mindre risiko, du mistede i sidste øjeblik sidste gang og jeg tror at det er helt fuldkommen aldeles naturligt hvis du først føler dig tryg den dag du sidder med dit nyfødte, sunde og raske barn i armene. og det skal du ikke have dårlig samvittighed over!!
æv!
du får et kæmpe kram herfra
jeg håber og ønsker sådan for jer, at denne gang er lykkens gang.
men der ER rigtig mange tanker og følelser der spiller ind når man har mistet før og dem må man ligesom bare sætte sig ned og kigge på en gang imellem. jeg kan få enormt dårlig samvittighed over at glæde mig til det her barn fordi det samtidig føles som om jeg bare har glemt det andet. men sådan er det jo ikke. de har hver deres plads i mit hjerte og hver deres dåse med kærlighed
Anmeld