Hvor sent kan man få foretaget en abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har lige set at det er længe siden tråden er oprettet. glem mit svar. Håber det løste sig for hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

l.kjoeller

Som udgangspunkt 12 uger medmindre barnet er sygt eller man får dispensationen af særlige årsager.

Anmeld

22. april 2012

Tanjadamgaard

Moderator skriver:

Uanset hvad, er det sådan at hvis man vil have en sen abort, skal man ansøge via gynækologisk afdeling på sygehuset. Der skal være en GOD grund og ansøgningen skal behandles, af et råd af forskellige mennesker. 1 eller 2 døgn efter vil man få svar på ansøgningen.

Hvis man får lov, så får man herefter en pille man skal spise. Denne pille skal slå fosteret ihjel, men det er ikke sikkert det dør af pillen.

Herefter, vil du blive sat igang, som en vanlig igangsætning ved en fødsel. Og du SKAL føde barnet.

Det er IKKE sjovt. Det er IKKE piece of cake. Det er BENHÅRD alvor. Efter fødslen, bliver du kørt til udskrabning, for at få 'det sidste med', når fosterne er små, er det ikke sikkert alt væv kommer med ud.

Så vidt jeg husker er grænsen for sen abort i danmark 20-22 uger. Det er et rigtig barn man føder.

Jeg syntes hun skal tænke sig grundigt grundigt om. Det er IKKE sjovt. Ikke engang, hvis babyen er syg.

1000000 gange hellere føde barnet fuldborent barn og bortadoptere det.

Kunne ikke sige det bedre selv

Anmeld

29. april 2012

Metteris

Jeg er bare virkelig interesseret i hvad det mon endte med 

Synes godt nok det er klamt og uhyggeligt at man kan få så sen abort nogle steder. Fatter ikke at man kan gøre det. Der er jo tale om et rigtig barn så og ikke "bare" en klump celler. 

Anmeld

4. maj 2012

EKBJ

Natascha skriver:

Hej alle piger

Jeg har en veninde hvis veninde er blevet gravid på p-piller og er 4 mdr henne nu men det er hverken planlagt eller noget hun ønsker nu... Hvor sent kan man få det fjernet og hvem kontakter man....?

Håber nogen kan hjælpe med et svar.

Knus fra Natascha

12. uge og ellers skal man søge om at få en abort! 

Anmeld

7. maj 2012

lukaj

oo skriver:

en veninde af en veninde opdagede først sent en graviditet - for sent til abort herhjemme. hun fik den foretaget i england i 5. måned...

ej hvor forfærdeligt at det kan lade ig gøre

og når jeg tænker på mine to drenge som faktisk er født da jeg var 5 mdr henne og lever idag  

det er jo levedygtige babyer de dræber

Anmeld

11. november 2012

MichelleL

Stakkels barn... Verden er grum og uretfærdig.

Anmeld

11. november 2012

baby012

lukaj skriver:

ej hvor forfærdeligt at det kan lade ig gøre

og når jeg tænker på mine to drenge som faktisk er født da jeg var 5 mdr henne og lever idag  

det er jo levedygtige babyer de dræber

Det er frygteligt ja  

det er også grunden til at jeg ikke skal være Jordmor alligevel, min fætters kone er Jordmor.. 

Hun spurgte hvorfor jeg gerne ville være Jordmor, så sagde jeg at det måtte jo være helt fantastisk med alle de liv der blev bragt til verdenen, 

hun kiggede på mig, og sagde at psykisk så var det helt utrolig hårdt... Hun havde lagt MANGE babyer i skyllerummet til st dø efter en sen abort.. Og man må intet gøre for at hjælpe det, eller gøre en ende på lidelserne, det skulle bare ligges til at dø.  

Det jo frygteligt !! 

Anmeld

11. november 2012

DLM

Lahn11 skriver:

Det er frygteligt ja  

det er også grunden til at jeg ikke skal være Jordmor alligevel, min fætters kone er Jordmor.. 

Hun spurgte hvorfor jeg gerne ville være Jordmor, så sagde jeg at det måtte jo være helt fantastisk med alle de liv der blev bragt til verdenen, 

hun kiggede på mig, og sagde at psykisk så var det helt utrolig hårdt... Hun havde lagt MANGE babyer i skyllerummet til st dø efter en sen abort.. Og man må intet gøre for at hjælpe det, eller gøre en ende på lidelserne, det skulle bare ligges til at dø.  

Det jo frygteligt !! 

ej ej ej... det er da ganske forfærdeligt. Stakkels de små der bare skal dø. det er da umenneskeligt.

Anmeld

11. november 2012

Fidus

Natascha skriver:

Hej alle piger

Jeg har en veninde hvis veninde er blevet gravid på p-piller og er 4 mdr henne nu men det er hverken planlagt eller noget hun ønsker nu... Hvor sent kan man få det fjernet og hvem kontakter man....?

Håber nogen kan hjælpe med et svar.

Knus fra Natascha

Jeg mener at det er 18-20 uger hvis hun tager til Sverige og får det gjort, men er ikke 100% sikker så du må ikke hænge mig op på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.