Hvor sent kan man få foretaget en abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Tanja84

Uden at være helt sikker i min sag, så hedder grænsen for frivillig abort uge 12, hvilket din veninde må lige omkring nu.

Skulle det vise sig at barnet har alvorlige sygdomme efter uge 12 kan man frem til uge 22 søge om en abort, men denne skal godkendes af et sygepleje nævn. En sådan abort bliver kun godkendt, hvis det vurderes at barnet ikke vil få et værdigt liv, grundet en evt. sygdom.

Håber virkelig din veninde finder ud af en løsning, der er god for både hende og den lille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg tør godt sige med sikkerhed det er sidste chance i 12. uge (3 mdr) Pga barnet i denne uge er færdig udviklet og derfor bare skal vokse sig stort de sidste 6 mdr.
Der kan dog søges om abort i en senere uge hvis en moderkage undersøgelse eller NF-scanning hvis der vises fejl på fosteret. Men ellers skal der vidst en ret så god grund til at vil ha fjernet et barn meget sent, hvis det 'kun' er pga et 'dårlig tidspunkt' :-S Desværre, i hvert fald for veninden..

Anmeld

7. juni 2010

Natascha

1000 tak alle sammen for jeres svar, jeg håber også hun finder en løsning der passer til hende...

Knus fra natascha

Anmeld

7. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Uanset hvad, er det sådan at hvis man vil have en sen abort, skal man ansøge via gynækologisk afdeling på sygehuset. Der skal være en GOD grund og ansøgningen skal behandles, af et råd af forskellige mennesker. 1 eller 2 døgn efter vil man få svar på ansøgningen.

Hvis man får lov, så får man herefter en pille man skal spise. Denne pille skal slå fosteret ihjel, men det er ikke sikkert det dør af pillen.

Herefter, vil du blive sat igang, som en vanlig igangsætning ved en fødsel. Og du SKAL føde barnet.

Det er IKKE sjovt. Det er IKKE piece of cake. Det er BENHÅRD alvor. Efter fødslen, bliver du kørt til udskrabning, for at få 'det sidste med', når fosterne er små, er det ikke sikkert alt væv kommer med ud.

Så vidt jeg husker er grænsen for sen abort i danmark 20-22 uger. Det er et rigtig barn man føder.

Jeg syntes hun skal tænke sig grundigt grundigt om. Det er IKKE sjovt. Ikke engang, hvis babyen er syg.

1000000 gange hellere føde barnet fuldborent barn og bortadoptere det.

Anmeld

7. juni 2010

oo

en veninde af en veninde opdagede først sent en graviditet - for sent til abort herhjemme. hun fik den foretaget i england i 5. måned...

Anmeld

7. juni 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

en veninde af en veninde opdagede først sent en graviditet - for sent til abort herhjemme. hun fik den foretaget i england i 5. måned...

Nå.....

Anmeld

7. juni 2010

Laulund87

Tjuhl skriver:

Hvor forfærdeligt

Anmeld

8. juni 2010

XXSS

Ellers hedder det sig, at hun skal få gjort det udenlands. Havde en tidl. arbejdskollega der rejste til england i sin tid og fik foretaget aborten, da hun var for langt henne og ekskæresten var en dum stodder der ikke behandlede hende pænt og skred.

Men det skal man self. selv betale.

Har hun ikke vidst det før nu? så langt ville jeg aldrig kunne gå uden at opdage det.

Anmeld

8. juni 2010

Svei

Jeg mener også sveriges abortgrænse er højere, så hun må skynde sig at undersøge det...

Anmeld

8. juni 2010

Diana...

Zafir skriver:

Uanset hvad, er det sådan at hvis man vil have en sen abort, skal man ansøge via gynækologisk afdeling på sygehuset. Der skal være en GOD grund og ansøgningen skal behandles, af et råd af forskellige mennesker. 1 eller 2 døgn efter vil man få svar på ansøgningen.

Hvis man får lov, så får man herefter en pille man skal spise. Denne pille skal slå fosteret ihjel, men det er ikke sikkert det dør af pillen.

Herefter, vil du blive sat igang, som en vanlig igangsætning ved en fødsel. Og du SKAL føde barnet.

Det er IKKE sjovt. Det er IKKE piece of cake. Det er BENHÅRD alvor. Efter fødslen, bliver du kørt til udskrabning, for at få 'det sidste med', når fosterne er små, er det ikke sikkert alt væv kommer med ud.

Så vidt jeg husker er grænsen for sen abort i danmark 20-22 uger. Det er et rigtig barn man føder.

Jeg syntes hun skal tænke sig grundigt grundigt om. Det er IKKE sjovt. Ikke engang, hvis babyen er syg.

1000000 gange hellere føde barnet fuldborent barn og bortadoptere det.

Ja helt rigtig 20 uger. Jeg "kende" en der har fået sen abort i uge 19 fordi hun ikke ville kunne tage sig af barnet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.