Jeg synes det er en hård tid vi er i.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
18 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

Tut

Åh tøser, jeg beklager lige på forhånd dette negative indlæg en mandag morgen.

Men, jeg kan snart ikke hænge sammen mere.

Det tager så hårdt på os alle at Nana er så meget syg.

Nu er det 3 mdr. siden vi var indlagt med hende med RS-virus'en og hun er stadig syg. Lungebetændelsen som hun kæmper med pt. bliver bare ikke bedre, og hun kaster pencilinen op, (hun kaster generelt bare meget op) og hun virker som om hun snart ikke kan mere.

Hun er begyndt at blive "træt" hele tiden. I nat sov hun fra 20.30 til 08.20 (12 timer) og hun kunne knapt nok holde sig vågen efter hun havde fået morgenflasken, så hun sov allerede igen kl. 09.30 og sover nu. Og normalt er hun vågen i 2-3 timer ad gangen. Ofte i 4 timer hvis hun har sover i 12 timer om natten.

Hun er også begyndt at græde og pive mere, og når hun endelig er vågen, så vil hun bare ligge og putte ved mig.

Vi har fået en tid til lægen i dag kl. 13, så skal hun kigge på hende.

Jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre.

Noah er begyndt at sige om morgenen "mor, hvorfor græd nana i nat, nana må ikke græde mere" og "hvorfor er nana altid ked af det mor" - Åh det gør SÅ ondt i hjertet.

Og manden og jeg er begyndt at snerre/råbe af hinanden - hvilket skyldes rent og skær afmagt over situationen, og den situation vi har været i i 3 mdr.

Jeg er næsten helt holdt op med at spise den sidste uge, jeg føler slet ikke sult mere. Jeg har kvalme og ondt i maven konstant.

Vi skal rejse til thailand om 9 dage, og jeg kan slet ikke overskue det. Men jeg ved at hvis jeg ikke kommer afsted så knækker det mig helt, for lige pt. er det kun det jeg kan se som et lyspunkt ude i fremtiden, og som jeg kan se frem til.

Men hvad fanden kan jeg gøre - jeg kan snart ikke mere.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre hvis lægen siger at vi bare skal forsætte med pencilinen til Nana, så tror jeg sgu at jeg ender med at sidde og tude hos lægen. Jeg har allerede helt ondt i maven over det, for tænk hvis der ikke er andet at gøre.

Undskyld det blev så negativt, men jeg måtte bare ud med mine følelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Lise

Øv for fanden søde Tut  Stakkels Nana og stakkels dig...

Kan kun prøve at sætte mig ind i hvor hårdt det må være. Gid solen snart må skinne på jer, og at Nana meget snart må få det meget bedre 

Tanker og knus fra mig

Anmeld

7. juni 2010

Millebasse

Ej, hvor er det træls for jer Tut!!

Jeg sidder lige og prøver at søge i min sygeplejeviden.. Ville rigtig gerne lige kunne hjælpe dig.. En ting er sikkert og det er at jeres læge ikke må feje jer af med at hun bare skal fortsætte med pencillinen.. Du skal banke i bordet og kræve at de gør noget mere! Søde Nana skal ikke være så træt hele tiden..

Hvor længe har hun været på pencillin?? Og hvad får hun? Tænker lidt om en iv-behandling ville have bedre effekt på hende, selvom jeg godt ved at det slet ikke er sjovt heller..

Sender en kæmpe krammer i din retning  og håber det hele snart bliver bedre..

Anmeld

7. juni 2010

Tut

Millebasse skriver:

Ej, hvor er det træls for jer Tut!!

Jeg sidder lige og prøver at søge i min sygeplejeviden.. Ville rigtig gerne lige kunne hjælpe dig.. En ting er sikkert og det er at jeres læge ikke må feje jer af med at hun bare skal fortsætte med pencillinen.. Du skal banke i bordet og kræve at de gør noget mere! Søde Nana skal ikke være så træt hele tiden..

Hvor længe har hun været på pencillin?? Og hvad får hun? Tænker lidt om en iv-behandling ville have bedre effekt på hende, selvom jeg godt ved at det slet ikke er sjovt heller..

Sender en kæmpe krammer i din retning  og håber det hele snart bliver bedre..

Hun får Primcillin og har fået det i 6 dage nu.

Min mand sagde også i morges at han faktisk snart synes det var bedre at få hende indlagt igen og så kunne hun få det i drop.

Anmeld

7. juni 2010

Louise mortil4

hvor er jeg bare ked af i skal i gennem alt det. Jeg kan godt forstå i er ved at være brugt alle sammen. Pencilinen virker vel ikke hvis hun når at kaste den op?? Jeg sys i skal  slå i bordet hos lægen og kræv at Nana bliver undersøgt ordentligt evt på sygehuset igen, især når hun bliver mere og mere trat, så hjælper medicinen jo ikke, det må lægen da også kunne se.

Smider du ikke en update når i har været ved lægen??

Anmeld

7. juni 2010

Millebasse

Tut skriver:

Hun får Primcillin og har fået det i 6 dage nu.

Min mand sagde også i morges at han faktisk snart synes det var bedre at få hende indlagt igen og så kunne hun få det i drop.

Efter min mening, så burde det længe have vist sin effekt hvis hun har fået det i 6 dage....

Ved en iv-beh. sikrer man sig jo også at det bliver i kroppen.. For når hun sådan kaster op, så får hun heller ikke det fulde udbytte af det..

Æv, hvor jeg synes det er træls for jer..

Anmeld

7. juni 2010

Stumpen

Det lyder bare hårdt og bliver virkelig ked af at høre at hun er træt hele tiden, så synes måske du skal snakke med lægen om iv-bah som millebassen skriver om... Jeg ved ikke om det kræver en indlæggelse eller du kan køre frem og tilbage mellem behandlingerne?? Det fik jeg lov til med Mathilde, da hun var 2 mdr og hun blev behandlet for nyrebækkenbetændelse.. Hun skulle have antibiotika i 7 dage og efter 5 dage fik vi lov til at tage hjem, jeg kunne slet ikke magte at være derinde, så fik lov at kører frem og tilbage selvom det var tre gange i døgnet hun skulle have det..

For at være helt ærlig, så ved jeg ikke helt om jeg synes om ideen at tage Nanna med til Thailand, synes du skal vende det med lægen... Men kan godt se at det bare er en rigtig træls situation I står i..

Anmeld

7. juni 2010

Nadi

Åh nej dog!! Jeg tænker rigtig meget på jer, så er super ked af at høre der desværre ikke er fremgang med den smukke Nana.

Håber lægen kan sige noget mere konstruktivt, og give jer nogle ordentlige svar. For det holder jo ikke i længden at hun skal have det sådan. For som du også skriver så går det jo også ud over dit og Christians fohold.

Jeg har desværre ikke nogle gode råd, men hvis det skulle ende med en tudetur hos lægen, kan hun måske også se hvor alvorligt og hårdt det er for jer?! Krydser fingre for at de kan hjælpe på den bedst mulige måde, så I får en hel fantaastisk tur til Thailand.

Anmeld

7. juni 2010

Kristina V

Hej Tut,

Årrr føler med dig og kender det aalt for godt selv.. Tror Karoline nåede at havde de første 5-6 lungebetændelser på de første 1½ år  

Men jeg vil også mene i ska banke i bordet og blive indlagt med drop. Nu ved jeg ikk hvor langt væk i bor fra sygehuset, men efter vi havde været indlagt 7 gang med hende (vi var i udredning for immundefekt), der fik hun drop i og så kørte vi ind på børneafd. og fik medicin i (pensilin ved lungebetændelserne).

Håber de har funde ud af noget til jer idag.. Rigtig go bedring..

Anmeld

7. juni 2010

Muffinmus

håber dælme at hun får det bedre snart og at lægerne kommer med en fornuftig løsning:-)

Det er da ikke til at holde ud i længden og slet ikke for det lille barn da, hun må også bare være lidt træt af livet lige nu.

Krydser alle finge og tæer for at de har en bedre ide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.