øv for en periode pt. (laaaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. juni 2008

Tikki

Jeg bliver nødt til at tude lidt her - så lad endelig være med at læse videre, hvis det ikke lige er det, du er til. Men for søren hvor er jeg bare ked af det - jeg har råbt af min lille søde datter på kun 11 måneder i dag - jeg råbte: "nu holder du sat.. din kæft din latterlige møgunge" og jeg har bare SÅ dårlig samvittighed. Jeg råber meget sjældent og slet slet ikke sådanne grimme grimme ord. Jeg er bare så brugt for tiden og Iza virkelig skriger en del. Hun kan være glad og tilpas det ene øjeblik og fuldstændig hysterisk det næste. Hun har altid skreget meget højt og vi er altid blevet bemærket alle vejne, fordi hun himler op. Jeg har endnu ikke mødt et barn, der kan skrige SÅ højt nogensinde - det er virkelig rigtigt og jeg har mødt mange mange børn, da jeg jo er pædagog. Tilmed sover hun kun 45 minutter i løbet af en hel dag - jeg kan simpelthen ikke få hende til at sove mere - hun bare skriger og skriger, når jeg prøver at lægge hende. Og jeg har også bare ladet hende skrige sommetider, gået og lukket døren, så jeg ikke kunne høre hende.....det har jeg det også dårligt over, men ellers får jeg ikke en pause. Og nej, det er ikke ørene - dem har jeg netop fået tjekket- alt er fint. Det har stået på on and of i snart 1,5 måned...lyder måske ikke af meget, men det føles bare så tungt. Især fordi jeg føler, vi kun har haft 2 måneder, der var rigtig gode i hele hendes liv - fra 7-9 måneder...der var alt perfekt - ingen kolik, ingen søvnløse nætter og et eksemplarisk barn, der sov, når hun blev lagt om dagen - glad og tilpas. Og så indtager et monster min dejlige pige gang på gang- ja, tigerspring sikkert, men det kan sgu da ikke blive ved i uendelighed - troede det kom i perioder og ikke i månedsvis af gangen. Og så bare fordi jeg fik besøg i dag, så hyler ungen og klamrer sig til mig, mens de andre to, jeg passer bare smiler sødt og sidder fint på gulvet og kigger. Iza har skreget hele dagen og siddet i mit bukseben eller på armen, fordi min svigerinde har været her - det tåler hun åbenbart heller ikke. Hun reagerer så voldsomt på forandringer, at jeg tror der er et eller andet galt med hende........nej okay, ved godt jeg er langt ude, men hun er simpelthen det mest sensitive barn - der skal intet til at vælte hendes verden. Hun virker enormt utryg og jeg kan ikke forstå det. Det har altid været sådan i mere eller mindre grad....Jeg har i min barsel også set en del med nye babyer og jeg har endnu ikke talt med nogen, der har været igennem det samme eller som kender til det med at have et barn, der skriger meget. Jeg føler mig intet steder forstået og folk bliver trætte af at høre om det, tror jeg.....så nu trætter jeg også lige jer lidt med mit ævl :( Min mødregruppe taler stadig om, da jeg måtte stå og hoppe med Iza for at få hende til at falde til ro og nu taler de om, hvor højt hun skriger og hvor hys hun er......det gør alle vi kender faktisk og er meget forundret over hendes drama-gen. Det er sgu hårdt at stå med et særligt barn, for det ser ud som om jeg ikke kan finde ud af at være mor....og det kan jeg så heller ikke, når jeg råber af mit barn..øv øv øv øv :'( Nå, jeg trængte til luft og for at få skrevet lidt tanker ned...i morgen er der en ny dag.....håber den bliver bedre..:S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2008

ivfmarie

uhhh... tom for ord lige pt. Vil bare lige gi et kram! (H) Marie - aner virkelig ikke hvad jeg skal sige, men vil gerne gøre opmærksom på at jeg har læst dit indlæg, og føler med dig :'(

Anmeld

17. juni 2008

Rasmine

Pyha... Har du talt med SP eller måske din læge? Findes der ikke sådan nogen baby-terapeut-agtige nogen. Vil sige det samme som Marie... -ved egentlig ikke hvad jeg skal sige, men kan godt forstå dig. OG NEJ, du er IKKE en dårlig mor fordi du har råbt af hende!!!!!!!!!!!!!!!! Du er en go' mor fordi du tør indrømme du har råbt af hende, og inderst inde godt ved det måske ikke er rigtigt. Det er da meget værre med dem som råber dagen lang, og som ikke selv synes de gør noget galt! Op med humøret, som du selv skriver bliver det nok bedre i morgen. (H)

Anmeld

17. juni 2008

Nadi

Ej puha Jeanette! Du skal først lige have et KÆMPE (H) fra mig... Kan virkelig godt forstå og sætte mig ind i dine frustrationer! Ikke at jeg har oplevet noget lignende, men kender godt følelsen af at andre tror eller ser på en som om man er en dårlig mor! Og det er bare forfærdeligt... Man har bare lyst til at skrige ud til hele verden hvad problemet egentlig er eller ja mangel af samme!

Ved du om hun er high need baby??

Her kan du læse om det hvis det er (det står på engelsk, håber jeg ikke gør noget):

http://www.askdrsears.com/html/5/T050400.asp

Du skal bare læsse på os alt det du kan og vil, som jeg har sagt før, det er dét vi er her for ;)

Håber jeg kunne hjælpe lidt?

-Nadia

Anmeld

17. juni 2008

Loggidut

SÆRLIGT BARN???

niks.,,..og nu kommer jeg igen med et latterligt og langt indlæg om at det har jeg også prøvet...suk, og du behøver skam heller ikke læse til bunden!

men....

here we go!

Christian, min dejlige søde knægt på nu 12 år...han var hvad du lige har beskrevet!
og derfor vil jeg godt lige prøve at samle nogle tråde op, og forsøge at kigge lidt tilbage, og igen, du behøver ikke læse med!

Christian, startede med at skrige meget tidligt, ikke kun altid skrig, men han havde også en meget høj stemme, og det resulterede altså i, at jeg blev helt ør, og rundtosset i mit hovede, jeg gik til lægen, fik tjekket hans ører, for som alle sagde, han må da være døv!
Så fik han dræn, men ak og ve, det hjalp nada...han råbte videre, og nu skal jeg lige gonke dig med køllen, herhjemme er Christian stadig den man må tysse på, selv når vi sidder stille og snakker...han er bare meget højlydt, men en herre dejlig dreng.

Christian har også altid været mit smertensbarn, han kunne ikke tåle det meste kød og mælk, han fik tør hud, han var virkelig strid lige fra start, og når han havde sagt a...så sagde han også b...som 3 årig flyttede han hjem til en veninde, som boede i opgangen ved siden af, fordi han ikke ville spise ordentlig...og han ville ikke komme hjem igen!

altså, hvor vil jeg hen med det...hmmm, jo Iza lyder meget som christian, og hun lyder lige så "belastende" (ikke ment nedsættende)
og det har været et rend ved læger og instancer med ham, og nu her skal jeg igen op og have ætset hans næsebor, fordi han døjer med blodnæse...altså...han er meget krævende!

jeg kan ikke trøste dig, men jeg kan se, at meget af de ting jeg har gjort gennem tiden med Christian, har jeg gjort fordi jeg har været nervøs...og med min nervøsitet tror jeg at tingene er gået i ring...det er altså det jeg tænker når jeg ser tilbage...hvis nu jeg ikke havde været så nervøs for at skulle handle med ham...e.k.s. mon så han ville havde skabt sig så voldsomt...

jeg har sagt det gang på gang, de små kan lugte det på lang afstand...og jeg er selv dumpet i den, nervøsitet er forældres værste fjende nummer 1!

og jeg kan jo ikke bare bede dig tro på dig selv...vel (?) for i morgen er der 5 nye mennesker som pointere dit højlydte barn...og så er man igen pillet ned!

ak, kan du se hvor rodet mit indlæg er...men det er sgu fordi minderne lige vælter frem!

min veninde...min allerbedste veninde, som har elsket min søn gennem hans tid, hun lurede ham ret hurtigt, selv om hun ikke rigtig ville tro på mig når jeg fortalte hende at han blev så voldsom at han kunne finde på at banke hovedet ned i gulvet! (altså for at få sin vilje)

og da hun så opdagede hans raseri...ja promte så skar hun igennem, ja hun havde flere nosser end mig...han blev rent ud sagt sat på værlset, med døren på klem...med beskeden om at han kunne blive god igen derinde, for hun gad ikke det pjat! (han var altså ikke ældre end Tiffanie er nu)
og lur mig, det virkede...og den dag i dag, er de to bare helt ping pong...så skade han han altså ikke taget!

altså...mit vrøvl...sorry...men det jeg vil frem til er: jeg tror Iza skriger på grænser, og omsorg...og alt sammen på en gang...og jeg tror hun er hamrende forvirret over den store verden!
Det kan du bare ikke gøre alverden ved...sådan er Iza måske bare sat sammen, og måske skal hun bare elskes for det...

jeg har haft svært ved at acceptere at Christian var så højlydt et barn...men har lært at sige til ham stille og roligt...shyyyy jeg får ondt i ørene...

aj Jeanette, jeg gider næsten ikke trykke send til den her smørre...for det er da godt nok rodet...og du kan sgu nok ikke bruge det til en skid!

men ved du hvad, når folk siger hun er højlydt...så sig at de bare skulle høre hendes mor, når hun bliver vred over folk kommentere hendes barn! så holder de fleste kæft igen!

vi får ikke alle englebørn, og drømmen om den lille søde baby, er ikke altid så sjov når de først kommer...

jeg har broket mig meget over tif i den sidste tid, men hun er altså vand imod hvad christian var...så har du det som jeg havde det, så kan jeg sgu godt forstå der kommer nogle vrede udbrud fra dig ind i mellem.

Hun forstår ikke dit ordvalg endnu, og er ligeglad med hvad du har brugt af ord, det er tonefaldet hun bemærker, og måske er det sundt for hende, at du har givet hende en grænse!

aj der er så tusind mange ting jeg ville sige for at trøste dig, men intet hjælper...for i morgen er det med garanti det samme...hmmm...

jeg føler med dig, mere end du aner, for jeg kan sgu tydelig mærke og huske den frustration der var, når man ikke nåede igennem til sit barn!

aj nu trykker jeg send, uden at gennemlæse det...så kan du sgu bare lade være med at læse så langt...lol....

(H)

Anmeld

17. juni 2008

BellaT

Ih altså. De der high need-unger...:-o

Du må ikke tro du er en dårlig mor fordi du har råbt af hende og ladet hende skrige. Det har jeg også gjort enkelte gange. Vi er kun mennesker. Og til sidst kan man ikke klare mere og må have en pause. Men puha, hvor føler man sig uduelig og ond og uegnet! Ved det godt.

Klamr dig fast i at hun bliver den nye Einstein eller lignende;). De er kloge de der high-need-unger. Det har jeg altså læst.

TrøsteKnus og respektfulde klap på skulderen fra Helle...(H)

Anmeld

17. juni 2008

Tikki

Nadi skriver:

Ej puha Jeanette! Du skal først lige have et KÆMPE (H) fra mig... Kan virkelig godt forstå og sætte mig ind i dine frustrationer! Ikke at jeg har oplevet noget lignende, men kender godt følelsen af at andre tror eller ser på en som om man er en dårlig mor! Og det er bare forfærdeligt... Man har bare lyst til at skrige ud til hele verden hvad problemet egentlig er eller ja mangel af samme!

Ved du om hun er high need baby??

Her kan du læse om det hvis det er (det står på engelsk, håber jeg ikke gør noget):

http://www.askdrsears.com/html/5/T050400.asp

Du skal bare læsse på os alt det du kan og vil, som jeg har sagt før, det er dét vi er her for ;)

Håber jeg kunne hjælpe lidt?

-Nadia

Jeg har læst en del om High need babies og helt klart er der sammenfald......men vil jo heller ikke putte hende i en kasse...hvis du forstår :S Men mange tak for linket...måske jeg lige skal genopfriske......Kram

Anmeld

17. juni 2008

Tikki

Miiikro skriver:

Du må ikke tro du er en dårlig mor fordi du har råbt af hende og ladet hende skrige. Det har jeg også gjort enkelte gange. Vi er kun mennesker. Og til sidst kan man ikke klare mere og må have en pause. Men puha, hvor føler man sig uduelig og ond og uegnet! Ved det godt.

Klamr dig fast i at hun bliver den nye Einstein eller lignende;). De er kloge de der high-need-unger. Det har jeg altså læst.

ja, det siger du jo godt nok.......;) så regner jeg med det....for noget skal der sgu komme ud af dette kaos :-o

Anmeld

17. juni 2008

Loggidut

Miiikro skriver:

hold da kæft!!!!

undskyld miiikro...men det var da sjovt, jeg har altid sagt Christian blev chef, for han havde rundsave på albuerne, og høvlede folk og deres meninger ned på en stribe...lol, før han kom i skole, sad han og læste...og kunne bogstaverne, han kunne stave hans navn bagfra i en meget tidlig alder...lynhurtigt...lol...og den dag i dag, ligger han stadig som en af de bedste i klassen...lol...jeg har aldrig hørt det skulle hænge sammen med de var...hvad kaldte du det ...high-need-unger...lol...tak for det...du har lige åbnet mit sind!

Anmeld

17. juni 2008

BellaT

Loggidut skriver:

Miiikro skriver:

hold da kæft!!!!

undskyld miiikro...men det var da sjovt, jeg har altid sagt Christian blev chef, for han havde rundsave på albuerne, og høvlede folk og deres meninger ned på en stribe...lol, før han kom i skole, sad han og læste...og kunne bogstaverne, han kunne stave hans navn bagfra i en meget tidlig alder...lynhurtigt...lol...og den dag i dag, ligger han stadig som en af de bedste i klassen...lol...jeg har aldrig hørt det skulle hænge sammen med de var...hvad kaldte du det ...high-need-unger...lol...tak for det...du har lige åbnet mit sind!

He He, jeg ved da ikke om det er rigtigt. Men det har jeg læst.

Noget helt andet jeg også har læst om de high-need babyer er, at de er specielt sensitive overfor det spirituelle og har særlige evner indenfor det. Jo jo, man skal læse meget før øjnene falder ud8D.

Knus fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.