Anonym skriver:
Okay, spændende at du har været til sådan noget... Hørte du om nogen der var blevet sure over måden?
Ingen var sure, tværtimod syntes folk det var hyggeligt. Det var mine forældres kobberbryllup, så jeg var rimelig meget inde over planlægningen, og selvfølgelig var der tænkt på "lette" retter - altså nemme at tilberede, pakke ned og medbringe. Vi skulle nemlig i kirke, inden vi spiste, ligesom I (formodentlig) vil skulle inden I spiser. Eksempler på hvad folk medbragte:
Rugbrød, leverpostej, bacon, æg og tomat, fiskefiletter, rejer og remo
Skinkestænger (skinkestrimler indbagt i mørdej)
Broccolisalat
Frikadeller og Kartoffelsalat
Madtærter
Chips og snolder
Mine forældre stod så selv for natmaden, drikkevarer og morgenmad, men nu er kobberbryllup jo en lidt anden fest end barnedåb.
Jeg mener min mor sagde, at de havde delt det op, så hver husstand medbragte for ca. 100-150 kroner. Min bror som er lærling fik tildelt de lidt nemme ting (leverpostej osv.) og de lidt ældre i familien fik de mere "husmor"agtige ting, frikadeller, tærter osv.
Enkelte havde problemer med at nå at lave maden, kontaktede mine forældre, og fik bare byttet med nogle andre, så de kunne lave noget mad der kunne fryses ned.
Super koncept, vil helt klart bruge det engang, når jeg skal holde en fest. Det var mega hyggeligt og uformelt, og alle hjalp med lige at få lunet mad, anrettet osv. 
Anmeld