Dåb, hvor gæsterne selv har lidt mad med...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2010

otlitrom

Jeg synes idéen er fin. Alt er blevet så materielt og handler om store gaver og andet ræs. Dette bliver en fejring af et lille nyt væsen, der har fået et navn. Festen er netop ikke holdt for gaverne, men for kærligheden - både til barnet og familien. Jeg synes det er en fin idé, men det kræver måske lidt tanker om formulering i invitationen, så folk ikke undres. (Det kan jeg læse du har tænkt på allerede )

Når det så er sagt, så tror jeg da jeg ville komme med både mad og gave. Nok ikke en stor pakke, men mere en symbolksk lykønskning til den lille!

Håber I får en dejlig dag med hele den store familie!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Anonym trådstarter

millesofie skriver:

uden at have læst andres svar vil jeg sige at det er en god ide

i kan på den måde måske have lidt penge til pynt og leje af lokale osv..

jeg som gæst ville 100% tage både mad gave med, men jeg synes det er en god ide det med at skrive at det er i stedenfor gave, så kan de som har råd til begge dele jo selv vælge hvad de har løst til at gøre

held og lykke med den store dag <3

Vi blev også ret hurtigt enige om, at vi selv ville tage gave med alligevel, og at vi på en måde ville synes det var hyggeligt, at få lidt forskelligt.. Der er mange forskellige slags mennesker i vores familie, og de kender nærmest ikke hinanden, oga en masse skilsmisser med vores forældre, og så er der jo nogen pap... imellem, så det vil jo være meget forskelligt slags mad..

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

Silvermist skriver:

Helt enig med de andre, det er en rigtig fin idé. Jeg synes endda at det ville være super hyggeligt at få lov til at lave noget god mad at bidrage med, hvis det var mig der var gæst.

Jeg synes at det er meget bedre idé, end at prøve at skære ned på antallet af gæster. At skære ned på antallet af gæster, når familien er så stor, giver mere anledning til sure miner end at bede gæsterne at bidrage med lidt mad.

Super idé  Håber at I får en rigtig herlig dag.

Er også lidt det, som vi vil undgå... Da vi først sagde, at vi ville blive nødt til at skære lidt i hvem der kunne komme med, var der faktisk allerede begyndt og blive lidt.. Men igen, der kan selvfølgelig også opstå noget når man beder folk om at tage noget mad med.. Men ja, som det ser ud herinde, så tror jeg da det er det vi gør..

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

kitty skriver:

Jeg synes idéen er fin. Alt er blevet så materielt og handler om store gaver og andet ræs. Dette bliver en fejring af et lille nyt væsen, der har fået et navn. Festen er netop ikke holdt for gaverne, men for kærligheden - både til barnet og familien. Jeg synes det er en fin idé, men det kræver måske lidt tanker om formulering i invitationen, så folk ikke undres. (Det kan jeg læse du har tænkt på allerede )

Når det så er sagt, så tror jeg da jeg ville komme med både mad og gave. Nok ikke en stor pakke, men mere en symbolksk lykønskning til den lille!

Håber I får en dejlig dag med hele den store familie!

Ja, det er også det... Men igen, det er måske der der kan opstå noget snakken, for nogen vil måske forvente at vi har råd og arrangerer noget helt vildt stort, og det har vi bare ikke råd til, desværre, hvor end vi gerne ville... Men hvis ikke de skal tage noget med, kan de heller ikke selv komme med...

Nej, vi forventer BESTEMT heller IKKE nogen gave hvis det her er hvad vi gør, hvilket det højst sandsynligt er... Og forventer slet heller ingen stor gave...

Det med formuleringen, kommer måske lige herind som et næste spørgsmål, når vi skal skrive invitationer, for det bliver det næste store spørgsmål...

Anmeld

4. juni 2010

Silvermist1

Anonym skriver:

Er også lidt det, som vi vil undgå... Da vi først sagde, at vi ville blive nødt til at skære lidt i hvem der kunne komme med, var der faktisk allerede begyndt og blive lidt.. Men igen, der kan selvfølgelig også opstå noget når man beder folk om at tage noget mad med.. Men ja, som det ser ud herinde, så tror jeg da det er det vi gør..

Super  Men puha ja, det kan være svært, nærmest umuligt, at tilfredstille alle. Jeg håber at I får en skøn dag

Anmeld

4. juni 2010

AnneBJ

Anonym skriver:

Okay, spændende at du har været til sådan noget... Hørte du om nogen der var blevet sure over måden?

Ingen var sure, tværtimod syntes folk det var hyggeligt. Det var mine forældres kobberbryllup, så jeg var rimelig meget inde over planlægningen, og selvfølgelig var der tænkt på "lette" retter - altså nemme at tilberede, pakke ned og medbringe. Vi skulle nemlig i kirke, inden vi spiste, ligesom I (formodentlig) vil skulle inden I spiser. Eksempler på hvad folk medbragte:

Rugbrød, leverpostej, bacon, æg og tomat, fiskefiletter, rejer og remo
Skinkestænger (skinkestrimler indbagt i mørdej)
Broccolisalat
Frikadeller og Kartoffelsalat
Madtærter
Chips og snolder

Mine forældre stod så selv for natmaden, drikkevarer og morgenmad, men nu er kobberbryllup jo en lidt anden fest end barnedåb.
Jeg mener min mor sagde, at de havde delt det op, så hver husstand medbragte for ca. 100-150 kroner. Min bror som er lærling fik tildelt de lidt nemme ting (leverpostej osv.) og de lidt ældre i familien fik de mere "husmor"agtige ting, frikadeller, tærter osv.

Enkelte havde problemer med at nå at lave maden, kontaktede mine forældre, og fik bare byttet med nogle andre, så de kunne lave noget mad der kunne fryses ned.
Super koncept, vil helt klart bruge det engang, når jeg skal holde en fest. Det var mega hyggeligt og uformelt, og alle hjalp med lige at få lunet mad, anrettet osv.

Anmeld

4. juni 2010

AnneBJ

Anonym skriver:

Ja, det er også det... Men igen, det er måske der der kan opstå noget snakken, for nogen vil måske forvente at vi har råd og arrangerer noget helt vildt stort, og det har vi bare ikke råd til, desværre, hvor end vi gerne ville... Men hvis ikke de skal tage noget med, kan de heller ikke selv komme med...

Nej, vi forventer BESTEMT heller IKKE nogen gave hvis det her er hvad vi gør, hvilket det højst sandsynligt er... Og forventer slet heller ingen stor gave...

Det med formuleringen, kommer måske lige herind som et næste spørgsmål, når vi skal skrive invitationer, for det bliver det næste store spørgsmål...

Forslag, jf. mine forældres indbydelse:

Vi ønsker os ingen gaver, men håber I stedet I vil bidrage til vores skønne buffet, ved at medbringe:

1 leverpostej og 1 stort rugbrød (fx)

Bare lige en ide

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Forslag, jf. mine forældres indbydelse:

Vi ønsker os ingen gaver, men håber I stedet I vil bidrage til vores skønne buffet, ved at medbringe:

1 leverpostej og 1 stort rugbrød (fx)

Bare lige en ide

Tusind tak for dit svar... Det er lige præcis det vi vil... Vi har nogen fam.medlemmer som kommer langvejs fra, og de vil selvfølgelig ikke skulle tage noget af det vildeste med, for de har en lang tur, og det koster altså også i benzin.. Vi vil selvfølgelig være rimelige, og der vil være en su for hvornår man kan få byttet sig frem til andet hvis det er det der skal til...

Vi havde tænkt, at vi ville stå for kagebordet, og selvfølgelig pynt, lokaler, drikkevarer osv..

Endnu engang tak!  

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

Silvermist skriver:

Super  Men puha ja, det kan være svært, nærmest umuligt, at tilfredstille alle. Jeg håber at I får en skøn dag

Tak for det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.