Dåb, hvor gæsterne selv har lidt mad med...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2010

N&J

Nu ved jeg ikke hvornår denne dåb skal holdes, men hvad med at lave mad på grillen, og så selv lave tilbehøret og så bede gæsterne selv tage noget kød med..

Men selvfølgelig kan I være det bekendt, jeg overvejede en fest med kage, kage og kage, og ikke mere, da jeg både er studerende og enlig, men mine forældre valgte at spede lidt til, så det var rigtig godt, jeg lavede meget billige retter, og de gav så til maden og drikkelse (hvilket jo er en af de ting der virkelig hiver i budgettet) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

quity

Jeg ville nok også tage begge dele med, altså både mad og gave. Jeg ville ikke kunne få mig selv til ikke at tage gave med, for det er jo den lille man fejre.

Men puha den er lidt svær, for jeg har nok den holdning, at holder man fest, så skal man kun holde det indenfor hvad økonomien tillader. Og selvom man ik har råd til den helt store middag, kan en barnedåb godt blive en dejlig dag alligevel.

Min veninde og hendes kæreste skal holde barnedåb senere på året, og de har snakket om at invitere til kaffe. Der bliver bagt noget forskelligt, boller med diverse pålæg, brød og kager og jeg har tilbudt at lave dåbskage til dem. Dette synes jeg er en fin løsning, for hvem siger det skal være kæmpe middag?

Anmeld

4. juni 2010

AnneBJ

Jeg synes også det er helt fint! Har for nylig været til et kobberbryllup der blev holdt på den måde. Gæsterne havde både mad og gaver med, men det havde de jo selv valgt, for de kunne "bare have nøjedes" med maden Så det jeg vil sige med det er, at I skal ikke blive "forlegne" hvis I vælger den løsning, og folk så også har en gave med, for det er DERES valg

Anmeld

4. juni 2010

XXSS

Anonym skriver:

Da jeg er studerende, eller lige er blevet færdig nu her, og min kæreste er lærling og først færdig her til august, havde vi snakket om en dåb hvor gæsterne hver især får en indbydelse hvor der står noget de skal have med. Fx nogen frikadeller eller salat eller boller eller hvad det nu er.. Det er så i stedet for gaver..

Vi har en stor familie på 60 mennesker hvis de nærmeste skal med, og har simpelthen ikke råd til alle de mennesker, men vil jo også gerne have en stor flot fest til vores barn..

Men hvad ville I sige til, hvis i fik en indbydelse hvor der står et eller andet mad man skal have med i stedet for gave? Ville i synes det var underligt eller ville der være okay, taget i betragtning af at vi begge er studerende...

-Det bliver selvfølgelig skrevet på en pæn måde osv....

Helt fint - de skal jo også respektere, at økonomien er lidt stram, så hvis de rigtig gerne vil med må de jo "ofre" lidt på det og så sparer de jo gaven, hvis det er der i vælger at sige fra.  

Anmeld

4. juni 2010

millesofie

uden at have læst andres svar vil jeg sige at det er en god ide

i kan på den måde måske have lidt penge til pynt og leje af lokale osv..

jeg som gæst ville 100% tage både mad gave med, men jeg synes det er en god ide det med at skrive at det er i stedenfor gave, så kan de som har råd til begge dele jo selv vælge hvad de har løst til at gøre

held og lykke med den store dag <3

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Nu ved jeg ikke hvornår denne dåb skal holdes, men hvad med at lave mad på grillen, og så selv lave tilbehøret og så bede gæsterne selv tage noget kød med..

Men selvfølgelig kan I være det bekendt, jeg overvejede en fest med kage, kage og kage, og ikke mere, da jeg både er studerende og enlig, men mine forældre valgte at spede lidt til, så det var rigtig godt, jeg lavede meget billige retter, og de gav så til maden og drikkelse (hvilket jo er en af de ting der virkelig hiver i budgettet) 

Ja, det ville også være en ide, men jeg tænker bare, at hvis man skal grille 60 mennesker i et forsamlingshus, så er det måske nærmest lige så dyrt i grillerJeg ved ikke, men det er da i hvertfald værd at undersøge Tak!

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

quity skriver:

Jeg ville nok også tage begge dele med, altså både mad og gave. Jeg ville ikke kunne få mig selv til ikke at tage gave med, for det er jo den lille man fejre.

Men puha den er lidt svær, for jeg har nok den holdning, at holder man fest, så skal man kun holde det indenfor hvad økonomien tillader. Og selvom man ik har råd til den helt store middag, kan en barnedåb godt blive en dejlig dag alligevel.

Min veninde og hendes kæreste skal holde barnedåb senere på året, og de har snakket om at invitere til kaffe. Der bliver bagt noget forskelligt, boller med diverse pålæg, brød og kager og jeg har tilbudt at lave dåbskage til dem. Dette synes jeg er en fin løsning, for hvem siger det skal være kæmpe middag?

Ja, det er måske rigtigt, at vi måske burde holde os indenfor hvad økonomien ville kunne klare... Men problemet er lidt hvor vi skal skære? Hvemskal ikke med? De 60 mennesker er de aller aller nærmeste.... Der er ikke engang en eneste ven talt med.. - Eller nogen vi ikke overhovedet snakker med... Og jeg synes da i hvertfald som minimum, at bedsteforældre, hendes onkler, tanter osv skal med... ?

Ja, man kunne sagtens holde noget mindre, men igen, hvis det er ok at gøre sådan her, så vil jeg da hellere lave noget stort ud af det... For under alle omstændigheder, så skal vi have et forsamlingshus eller lignende, og det ville ikke koste mere fordi der er 20 mennesker mere....... - netop hvis folk selv har lidt mad med... Men igen, så er det det jeg spørg om er forkert..

Så mange tak for svaret

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

AnneBJ skriver:

Jeg synes også det er helt fint! Har for nylig været til et kobberbryllup der blev holdt på den måde. Gæsterne havde både mad og gaver med, men det havde de jo selv valgt, for de kunne "bare have nøjedes" med maden Så det jeg vil sige med det er, at I skal ikke blive "forlegne" hvis I vælger den løsning, og folk så også har en gave med, for det er DERES valg

Okay, spændende at du har været til sådan noget... Hørte du om nogen der var blevet sure over måden?

Anmeld

4. juni 2010

Silvermist1

Helt enig med de andre, det er en rigtig fin idé. Jeg synes endda at det ville være super hyggeligt at få lov til at lave noget god mad at bidrage med, hvis det var mig der var gæst.

Jeg synes at det er meget bedre idé, end at prøve at skære ned på antallet af gæster. At skære ned på antallet af gæster, når familien er så stor, giver mere anledning til sure miner end at bede gæsterne at bidrage med lidt mad.

Super idé  Håber at I får en rigtig herlig dag.

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Helt fint - de skal jo også respektere, at økonomien er lidt stram, så hvis de rigtig gerne vil med må de jo "ofre" lidt på det og så sparer de jo gaven, hvis det er der i vælger at sige fra.  

Ja, det var det vi tænkte, men man ved jo aldrig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.