Dåb, hvor gæsterne selv har lidt mad med...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.186 visninger
28 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

Anonym trådstarter

Da jeg er studerende, eller lige er blevet færdig nu her, og min kæreste er lærling og først færdig her til august, havde vi snakket om en dåb hvor gæsterne hver især får en indbydelse hvor der står noget de skal have med. Fx nogen frikadeller eller salat eller boller eller hvad det nu er.. Det er så i stedet for gaver..

Vi har en stor familie på 60 mennesker hvis de nærmeste skal med, og har simpelthen ikke råd til alle de mennesker, men vil jo også gerne have en stor flot fest til vores barn..

Men hvad ville I sige til, hvis i fik en indbydelse hvor der står et eller andet mad man skal have med i stedet for gave? Ville i synes det var underligt eller ville der være okay, taget i betragtning af at vi begge er studerende...

-Det bliver selvfølgelig skrevet på en pæn måde osv....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Laulund87

Det synes jeg er en fin løsning og hvis jeg fik sådan en indbydelse ville jeg også tage gave med

Anmeld

4. juni 2010

morNov2010

Jeg ville synes det var helt OK.

Det er jo ikke sådan, at I "forlanger" at folk både kommer med mad og gave. I sender folk et budskab om, at I gerne vil fejre denne store dag sammen med dem, og ønsker deres tilstedeværelse, fordi de betyder noget for jer. Det er sådan jeg ville tænke.

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Det synes jeg er en fin løsning og hvis jeg fik sådan en indbydelse ville jeg også tage gave med

Det er også det vi tænker.. Men vi vil allerhelst holde en stor "fest" for hende, så hvis de ikke havde gave med alligevel ville vi synes det var helt iorden, da gaven jo så er maden..

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

morNov2010 skriver:

Jeg ville synes det var helt OK.

Det er jo ikke sådan, at I "forlanger" at folk både kommer med mad og gave. I sender folk et budskab om, at I gerne vil fejre denne store dag sammen med dem, og ønsker deres tilstedeværelse, fordi de betyder noget for jer. Det er sådan jeg ville tænke.

Ja lige præcis, det er sådan vi havde tænkt, men vi kan ikke finde ud af, om det er "forkert" af os..

Anmeld

4. juni 2010

*Sofie*

Jeg synes det er en rigtig god idé at gøre det sårn
Og jeg ville os stadig ta en gave med

Anmeld

4. juni 2010

Laulund87

Anonym skriver:

Det er også det vi tænker.. Men vi vil allerhelst holde en stor "fest" for hende, så hvis de ikke havde gave med alligevel ville vi synes det var helt iorden, da gaven jo så er maden..

Det er også en fin måde at gøre det på og bare det er en god og hyggelig fest er alt andet jo ligemeget

Anmeld

4. juni 2010

Pia.

Syntes det er en fin idé og jeg ville med glæde komme til sådan en barnedåb.

Og både tage mad og gave med - maden til jer forældre og gaven til den lille...

God idé og jeg er sikker på familie og venner har fuld forståelse for sådan en barnedåb - hvem siger det skal være suppe steg og is... eller lign.

Knus Pia og god fest..

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

*Sofie* skriver:

Jeg synes det er en rigtig god idé at gøre det sårn
Og jeg ville os stadig ta en gave med

Godt... Er glad for at hører at man ikke ville synes det var noget mærkelig noget...

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Syntes det er en fin idé og jeg ville med glæde komme til sådan en barnedåb.

Og både tage mad og gave med - maden til jer forældre og gaven til den lille...

God idé og jeg er sikker på familie og venner har fuld forståelse for sådan en barnedåb - hvem siger det skal være suppe steg og is... eller lign.

Knus Pia og god fest..

Godt I ser så lyst på det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.