Så rundede jeg uge 30....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.900 visninger
21 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

Faith

Skøn milepæl.

Men fejrede lige dagen på fødegangen hvor jeg fik kørt hjertekurve og blev skannet.

Synes ikke jeg har mærket Emil ret meget på det sidste. Og til vækstskanningen i mandags havde lægen svært ved at få ham til at bevæge sig. Så jeg skulle gå hjem og holde lidt øje med banditten.

Det gjorde jeg så, og synes egentlig han har været meget stille siden mandag.

Så jeg fik kørt hjertekurve som var fuldstændig normal og viste 2 flotte kurver. Og skanningen viste en livlig Emil, så faren ser ud til at være drevet over for denne gang.

Men hvor er der dog bare mange bekymringer forbundet ved at være gravid! Glæder mig faktisk mere og mere til drengene kommer til verden, for synes faktisk ikke det er så sjovt mere (ved godt det er fy fy at sige sådan)

Nå ville ikke så meget med dette indlæg, bare lige dele tanker og dagens oplevelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Mette.

smillaluna skriver:

Skøn milepæl.

Men fejrede lige dagen på fødegangen hvor jeg fik kørt hjertekurve og blev skannet.

Synes ikke jeg har mærket Emil ret meget på det sidste. Og til vækstskanningen i mandags havde lægen svært ved at få ham til at bevæge sig. Så jeg skulle gå hjem og holde lidt øje med banditten.

Så jeg fik kørt hjertekurve som var fuldstændig normal og viste 2 flotte kurver. Og skanningen viste en livlig Emil, så faren ser ud til at være drevet over for denne gang.

Men hvor er der dog bare mange bekymringer forbundet ved at være gravid! Glæder mig faktisk mere og mere til drengene kommer til verden, for synes faktisk ikke det er så sjovt mere (ved godt det er fy fy at sige sådan)

Nå ville ikke så meget med dette indlæg, bare lige dele tanker og dagens oplevelser.

Det er skønt når man når der til - og skønt de to små i maven har det godt.. - Så kan de jo sagtens blive derinde nogle uger endnu..

Når du ikke er gravid mere er man endnu mere bekymret når babyen(erne) er ude ved en - det har jeg hvertfald erfaret efter 5 uger som mor nu.

Anmeld

4. juni 2010

Faith

Mette. skriver:

Det er skønt når man når der til - og skønt de to små i maven har det godt.. - Så kan de jo sagtens blive derinde nogle uger endnu..

Når du ikke er gravid mere er man endnu mere bekymret når babyen(erne) er ude ved en - det har jeg hvertfald erfaret efter 5 uger som mor nu.

Kunne levende forestille mig at bekymringerne ikke forsvinder "bare" fordi de er uden for maven. Snarere tværtimod. Så er der pludselig tusind andre ting at bekymre sig om, og sådan bliver det vel egentlig ved resten af ens liv.

Men det hører jo nok med til at blive forældre. Og de små mirakler er jo det hele værd.

Anmeld

4. juni 2010

tb

kan godt forstå dig.. jeg synes os man bliver mere og mere bekymret som tiden nærmer sig.. man tænker bare: nu må hun/de godt snart komme ud, så jeg kan se hun/de er ok   kan slet ikke forestille mig bekymringen ved 2 bebser i maven..

Anmeld

4. juni 2010

Faith

tb skriver:

kan godt forstå dig.. jeg synes os man bliver mere og mere bekymret som tiden nærmer sig.. man tænker bare: nu må hun/de godt snart komme ud, så jeg kan se hun/de er ok   kan slet ikke forestille mig bekymringen ved 2 bebser i maven..

Ja jeg synes faktisk osse at bekymringerne bliver større jo længere man kommer hen. Måske fordi man knytter sig mere og mere til de små liv. Nu kan man jo mærke at de bevæger sig, og det hele bliver ligesom mere virkeligt.

Anmeld

4. juni 2010

tb

smillaluna skriver:

Ja jeg synes faktisk osse at bekymringerne bliver større jo længere man kommer hen. Måske fordi man knytter sig mere og mere til de små liv. Nu kan man jo mærke at de bevæger sig, og det hele bliver ligesom mere virkeligt.

ja, netop  min pige er ikke stille ret længe ad gangen, så hvis hun en sjælden gang bare lige er stille i et par timer, så puffer jeg til hende.. så er hun der med det samme.. hehe.. tror hun er godt træt af mig

Anmeld

4. juni 2010

Munder

smillaluna skriver:

Skøn milepæl.

Nu har jeg ikke prøvet at bære tvillinger, men jeg er dog noget imponeret over du skriver, at du ikke kunne mærke den ene tvilling.

Kan man sådan tydeligt mærke, hvilken tvilling der sparker?

Dorte - med et måske dumt spørgsmål

Anmeld

4. juni 2010

Faith

tb skriver:

ja, netop  min pige er ikke stille ret længe ad gangen, så hvis hun en sjælden gang bare lige er stille i et par timer, så puffer jeg til hende.. så er hun der med det samme.. hehe.. tror hun er godt træt af mig

He he det kender jeg godt. De skal dælme ikke ligge der og sove. Jeg har sværere og sværere ved at skelne hvem der er hvem når jeg får et puf. I starten vidste jeg altid hvem det var der holdt mig vågen.

Anmeld

4. juni 2010

Faith

Munder skriver:

Nu har jeg ikke prøvet at bære tvillinger, men jeg er dog noget imponeret over du skriver, at du ikke kunne mærke den ene tvilling.

Kan man sådan tydeligt mærke, hvilken tvilling der sparker?

Dorte - med et måske dumt spørgsmål

Ikke noget dumt spørgsmål.... Jeg har altid kunnet skelne mellem hvem af drengene der puffede til mig. Men nu er de blevet så store at det er blevet sværere at vurdere hvem af dem det er når der kommer et ordentligt puf. Pladsen er ved at være trang derinde.

Anmeld

4. juni 2010

Munder

Det er da lidt vildt Det havde jeg aldrig skænket en tanke....egentligt ret interessant.

Omkring dine bekymringer vil jeg sige, at de fortsætter efter man har født, men jeg synes overhovedet ikke de var i samme grad som da jeg var gravid. Det er fantastisk at blive mor!!

Dorte - mor til Andrea på 3 år og 8 md.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.