Tropez skriver:
Hejsa Alle
Jeg ved jeg er ret sent på den med et svar til dette oplæg, men måtte bare komme med en kommentar, jeg er nemlig i gåseøjn den veninde der bliver snakket om som er helt nede pågrund af manglende graviditet, og jeg kan fortælle at det bliver værre jo længere man kommer hen uden at vide at ens veninde fortæller det. eksempel 1. min bedste veninde ventede med at fortælle mig noget indtil hun var ca 5mdr. henne fordi hun var mange for min reaktion, og tro mig det sårer mere end noget andet.
eksmpel 2. havde lige haft en spontan abort, da en veninde fortæller mig hun er 9 uger henne, jeg blev rasende, og såret og hadede hende virkeligt, og det var ikke fordi jeg var i den situation jeg var i, men fordi hun havde vist det i det i ca 5 uger uden at fortælle mig noget, så jeg følte ligsom at jeg var blevet holdt udenfor ikke havde været med fra starten, jeg er kommet over det og glæder mig kun til den lille kommer.
Eksempel 3. en veninde ringer til mig for at hører hvordan det går, og fortæller mig så at hun var blevet insemineret, 3 dage forinden, dette telefon opkald, og det skal lige siges at det var ca 14 dage efter, min SA, jeg blev så ked af det, og såret igen og vred virkeligt vred, fordi jeg vidste godt at de havde snakket om behandling, hun har pco, og hun vidste det samme om mig, det har for begges vedkomne været vægten der var afgørende for start, og de var bare startet op og det hele, uden at have sagt noget til mig, så igen jeg har ikke været med fra starten af og det var det der gjorde så forbandet ondt.
Derfor er min konklusion hellere sige det nu så hun har en chance for er være med og senere hen virkeligt kan glæde sig end at holde det skjult for længe uanset hvordan hun har det nu bliver det kun værre jo længere du kommer hen
Knuz Lene 
Hej igen
Et par andre spørgsmål er, hvis du eller andre med PCO har overskud til at svare.
Hvordan tager I det rent psykisk og som kvinde at have barnløshedsproblemer? Jeg har svært ved at sætte mig ind i følelsen. Har læst om PCO, men ikke de psykiske følger...
Mødet med veninden med pco gik forresten rimeligt. Selvom hun græd og græd, var hun fortrøstningsfuld. Hun er det man kan kalde en "overlever". Hun var opsat på, at jeg skulle skynde mig at blive gravid. Hun udviste dér et overskud, som jeg ikke tror jeg selv ville have i den situation. Så jeg sagde derfor til hende, at jeg allerede venter mig. Hun tog det pænt og jeg sagde at jeg ikke ville holde det hemmeligt.
Jeg har siden talt med hende flere gange og selvom det hele er trist hos hende for tiden, har hun ikke sagt at hun er jaloux/vred. Jeg ville jo heller ikke have sagt det med mindre hun selv var kommet ind på det.
Men er det løgn, når hun siger at hun ikke bliver ked af det? Forsøger hun at være tapper..?
Knus Iben