Hvordan støtter jeg en veninde med pco, når jeg er nygravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

AnneH

Først vil jeg gerne sige at det er godt nok tidligt at i alle melder ud at i er gravide, men det er selvfølgelig jeres valg. Jeg synes bare at når man kun er 7-8 uger henne kan der jo ske alverdens ting. Siger det kun fordi at jeg selv har været gravid og da vi var til scanning i 8. uge, var der ingen liv og der er da ikke sjovt at fortælle alle det også.. men det er bare min mening.

Vi er selv i behandling og jeg har en veninde som er gravid med deres andet barn. Hun har også fortalt mig at hun har dårlig samvittighed over at de har haft nemt ved det og vi så ikke selv kan uden hjælp. jeg har aldrig været vred eller sur på hende, deres ønske om børn er jo ikke mindre end vores, så jeg er glad på deres vejne. Så når din venide siger det, så tro på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

IAH

AnneH skriver:

Først vil jeg gerne sige at det er godt nok tidligt at i alle melder ud at i er gravide, men det er selvfølgelig jeres valg. Jeg synes bare at når man kun er 7-8 uger henne kan der jo ske alverdens ting. Siger det kun fordi at jeg selv har været gravid og da vi var til scanning i 8. uge, var der ingen liv og der er da ikke sjovt at fortælle alle det også.. men det er bare min mening.

Vi er selv i behandling og jeg har en veninde som er gravid med deres andet barn. Hun har også fortalt mig at hun har dårlig samvittighed over at de har haft nemt ved det og vi så ikke selv kan uden hjælp. jeg har aldrig været vred eller sur på hende, deres ønske om børn er jo ikke mindre end vores, så jeg er glad på deres vejne. Så når din venide siger det, så tro på det.

Hej igen

Jeg forstår udmærket din pointe med at vente til senere med at offentliggøre graviditeten. Det var også planen, jeg har nemlig tidligere aborteret. Men det kiksede at holde det hemmeligt fordi vi fik en flok venner uanmeldt på besøg. Der lå både graviditetsvitaminer, graviditetsbøger og vandrejournal fremme. Så det lykkedes ikke at holde det hemmeligt. Derefter er rygtet løbet lynhurtigt og det ville på et tidspunkt nå frem til veninden alligevel. Så den kunne ikke trækkes længe med at hun fik det at vide.

Jeg vælger at lade hende styre det selv lige nu. Så går der heller ikke graviditet/ikke-graviditet i det hele. Tror hun trænger til at tænke på alt muligt andet, bare være veninder. Det er den opfattelse, jeg har fået af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.