opdatering på "lidt bekymret"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2010

VIPpigen

nutche skriver:

mener at ibumentin netop har den effekt.

skal nok skrive en opdate herinde. men bliver da dejlig beroliget af din forklaring.

Er da glad for det bare har været til lidt hjælp, så føles tiden ikke så lang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2010

Lone Jakobsen

VIPpigen skriver:

Er da glad for det bare har været til lidt hjælp, så føles tiden ikke så lang.

ja det er nu rart.

manden og jeg har ellers været helt ude og snakke kræft og sygemelding....puha der kan man bare se hvor meget man når at tænke på kort tid.

Anmeld

3. juni 2010

MM1987

Puha det er ikke rart - og ventetid er bare det værste.

Jeg ved f.eks. at noget af det medicin jeg får i forbindelse med min gigt giver lettere blå mærker, pga. af noget med blodplader/legemer.

Jeg har i forvejen meget nemt til blåmærker og ved sjældent hvor de kommer fra, det er heller ikke alle der gør ondt, og det samme gælder for min mor. 

Ved ikke om det kunne bruges overhovedet.

Håber du bliver beroliget i morgen, og mon ikke...opdater endelig

Anmeld

3. juni 2010

VIPpigen

nutche skriver:

ja det er nu rart.

manden og jeg har ellers været helt ude og snakke kræft og sygemelding....puha der kan man bare se hvor meget man når at tænke på kort tid.

Det er også fordi man som regel tænker det værste om situationen, for så bliver man hvertfald ikke skuffet når svaret kommer. Men alligevel så hvor meget du tænker de negative tanker, så vil de stadig overraske dig hvis du får et negativt svar. Kan sige så meget, du kan ikke gøre noget ved det før du har svaret i morgen, du stresser dig selv endnu mere, og "køre" dig selv op jo mere du tænker de negative ting.

Gå i seng med tanker om at lige nu kan du kun ligge dig til at sove, er det positive svar, så er weekenden en vidunderlig miniferie hvor man lige pludselig ser positivt på en masse ting. Er svaret negativt, så tro mig, lægerne sætter gang i ALT de kan med det samme. De handler meget hurtigt. Et eksempel: Min mor fik for 1½ år siden konstateret kræft i tyktarmen, fra de havde undersøgt/taget prøvet, og til hun var helbredt, der gik 1 måned. Vi nåede dårligt nok at forstå hun var syg, fordi de var så hurtige.

Så positivt indtil der kommer noget negativt, du kan intet gøre i aften...

Anmeld

3. juni 2010

MM1987

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/blodet/sygdomme-i-blodet/bloedninger-og-blaa-maerker/trombocytopeni-(nedsat-antal-blodplader)-/

Fandt lige det her - ved ikke om det er smart at læse det, for der nævnes jo også de værste muligheder, men nu har du i hvert fald linket, så kan du selv vælge om du vil bruge det

Anmeld

4. juni 2010

Lone Jakobsen

VIPpigen skriver:

Det er også fordi man som regel tænker det værste om situationen, for så bliver man hvertfald ikke skuffet når svaret kommer. Men alligevel så hvor meget du tænker de negative tanker, så vil de stadig overraske dig hvis du får et negativt svar. Kan sige så meget, du kan ikke gøre noget ved det før du har svaret i morgen, du stresser dig selv endnu mere, og "køre" dig selv op jo mere du tænker de negative ting.

Gå i seng med tanker om at lige nu kan du kun ligge dig til at sove, er det positive svar, så er weekenden en vidunderlig miniferie hvor man lige pludselig ser positivt på en masse ting. Er svaret negativt, så tro mig, lægerne sætter gang i ALT de kan med det samme. De handler meget hurtigt. Et eksempel: Min mor fik for 1½ år siden konstateret kræft i tyktarmen, fra de havde undersøgt/taget prøvet, og til hun var helbredt, der gik 1 måned. Vi nåede dårligt nok at forstå hun var syg, fordi de var så hurtige.

Så positivt indtil der kommer noget negativt, du kan intet gøre i aften...

jeg var desværre gået i seng inden jeg læste dit dejlige indlæg.

idag har jeg nervøst ventet på lægens opkald, men hun ringede (heldigvis) ikke. desværre er der heller ingen mail fra hende. hvilket fortæller mig at hun simpelthen ikke har nået at få svarene på mine prøver.

nu står jeg så foran en weekend i nervøs venten. men jeg håber det lykkedes mig at nyde den alligevel.

Anmeld

4. juni 2010

Lone Jakobsen

Mia Maia skriver:

Puha det er ikke rart - og ventetid er bare det værste.

Jeg ved f.eks. at noget af det medicin jeg får i forbindelse med min gigt giver lettere blå mærker, pga. af noget med blodplader/legemer.

Jeg har i forvejen meget nemt til blåmærker og ved sjældent hvor de kommer fra, det er heller ikke alle der gør ondt, og det samme gælder for min mor. 

Ved ikke om det kunne bruges overhovedet.

Håber du bliver beroliget i morgen, og mon ikke...opdater endelig

altid dejligt at høre om andre der har det på samme måde.

linket har jeg valgt at springe over lige nu. jeg har læst meget om emnet, også det værst tænkelige.....og lige nu har jeg ikke mod på at læse mere.

jeg bliver absolut nød til at tænke posetivt igennem det her, og bare håber at mine blodprøver er helt normale.

Anmeld

4. juni 2010

N&J

nutche skriver:

ja hun ville ikke helt udtale sig om hvad det ku være, men manglen på blodplader var hendes umiddelbare gæt. hun spurgte dog om jeg fik svedeture om natten, og lige netop det har jeg kæmpet meget med på det sidste.

Vil bare lige skrive at jeg, så vidt jeg kan huske, ikke har hørt at svedeture skulle være en del af det at få eksempelvis kræft, min mormor havde kræft af flere omgange (tror vi var oppe på 6 gange) og min onkel kæmper i øjeblikket med leukemi for anden gang på 10 år, og det er bestemt ikke en af de symptomerne jeg er stødt på heller ikke på plejehjemmet hvor jeg arbejdede i 5 år.. ved ikke om det forværrede eller hvad.. det håber jeg ikke, for det var bestemt ikke min hensigt..

men mon det ikke er noget der kan reguleres (hvad end det nu er) med en smule medicin.. 

Krydser finger  for at du klarer dig igennem weekenden.. og får et positivt svar 

Anmeld

4. juni 2010

Lone Jakobsen

N&J skriver:

Vil bare lige skrive at jeg, så vidt jeg kan huske, ikke har hørt at svedeture skulle være en del af det at få eksempelvis kræft, min mormor havde kræft af flere omgange (tror vi var oppe på 6 gange) og min onkel kæmper i øjeblikket med leukemi for anden gang på 10 år, og det er bestemt ikke en af de symptomerne jeg er stødt på heller ikke på plejehjemmet hvor jeg arbejdede i 5 år.. ved ikke om det forværrede eller hvad.. det håber jeg ikke, for det var bestemt ikke min hensigt..

men mon det ikke er noget der kan reguleres (hvad end det nu er) med en smule medicin.. 

Krydser finger  for at du klarer dig igennem weekenden.. og får et positivt svar 

nej det undrede også mig at hun spurgte til svedeture.

men nej det forværrede ikke noget. jeg har læst meget om emnet, og hvis det "bare" er mangel på blodplader...så kan man behandles ud af det.

Anmeld

7. juni 2010

VIPpigen

nutche skriver:

jeg var desværre gået i seng inden jeg læste dit dejlige indlæg.

idag har jeg nervøst ventet på lægens opkald, men hun ringede (heldigvis) ikke. desværre er der heller ingen mail fra hende. hvilket fortæller mig at hun simpelthen ikke har nået at få svarene på mine prøver.

nu står jeg så foran en weekend i nervøs venten. men jeg håber det lykkedes mig at nyde den alligevel.

Håber du får svar i dag på hvad prøverne siger, og håber på det aller bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.