Spørgsmål til Børne check?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2010

Svei

Jeg har lagt et link ind i Znuskes tråd hvor der bekræftiges at der er loft på som husstand, hvilket vel også er fair nok, da man jo lever som en familie med de penge det nu giver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

Lillefe

Jeg har lagt et link ind i Znuskes tråd hvor der bekræftiges at der er loft på som husstand, hvilket vel også er fair nok, da man jo lever som en familie med de penge det nu giver.

Jeg har snakket med znuske, og hun var usikker på om det var det ene og det andet, hun havde googlet det alle steder.  har søgt på love osv.. og sådan som det står afhænger vist af om man er gift Jeg syntes ikke helt det er fair for man bestemmer jo heller ikke hvem man bliver gift med og hvis nu det er to forældre som har forældre myndigheden og to børn hver så gerne vil være sammen så mister de jo vildt mange penge. Det kan jeg ikke se er fair.. det er jo ikke fordi man vælger hvem man forelsker sig i og det kan jo ikke være rigtigt at modparten skal til at betale for den andens børn.

Se for eks dette link: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=17547

Anmeld

29. maj 2010

Svei

Perl skriver:

Jeg har snakket med znuske, og hun var usikker på om det var det ene og det andet, hun havde googlet det alle steder.  har søgt på love osv.. og sådan som det står afhænger vist af om man er gift Jeg syntes ikke helt det er fair for man bestemmer jo heller ikke hvem man bliver gift med og hvis nu det er to forældre som har forældre myndigheden og to børn hver så gerne vil være sammen så mister de jo vildt mange penge. Det kan jeg ikke se er fair.. det er jo ikke fordi man vælger hvem man forelsker sig i og det kan jo ikke være rigtigt at modparten skal til at betale for den andens børn.

Men det handler jo om økonomi og det at man bor sammen og alle bidrager...jeg kan ikke se hvorfor familier med dine og mine børn skal forskelsbehandles, de er en familie som alle andre jo..

Anmeld

29. maj 2010

Lillefe

Yrsa skriver:

Men det handler jo om økonomi og det at man bor sammen og alle bidrager...jeg kan ikke se hvorfor familier med dine og mine børn skal forskelsbehandles, de er en familie som alle andre jo..

Ja det kan godt være, men det tror jeg ikke folk er enig i..

Anmeld

29. maj 2010

Svei

Perl skriver:

Ja det kan godt være, men det tror jeg ikke folk er enig i..

Folk?det lyder da til at hele samfundet er enige da disse familier på alle områder står som hele familier...der er ikke et eneste område hvor der bliver delt op som om man ikke er en hel og lige familie....

Anmeld

29. maj 2010

Lillefe

Yrsa skriver:

Folk?det lyder da til at hele samfundet er enige da disse familier på alle områder står som hele familier...der er ikke et eneste område hvor der bliver delt op som om man ikke er en hel og lige familie....

Nu snakker jeg om dine og mine børn jeg siger at de mennesker som bliver forelsket er nødvendigvis ikke enige.. og så skal vi bare bruge flere boligere da folk nok ikke vil flytte sammen da den ene part måske mener de ikke vil betale for den anden parts børn

Anmeld

29. maj 2010

Lillefe

Yrsa skriver:

Noget helt andet er at hvis de flytter sammen får de jo heller ikke den søskende rabat som politikerne snakker om som er et argument for også at sætte den ned

Anmeld

29. maj 2010

Svei

Perl skriver:

Nu snakker jeg om dine og mine børn jeg siger at de mennesker som bliver forelsket er nødvendigvis ikke enige.. og så skal vi bare bruge flere boligere da folk nok ikke vil flytte sammen da den ene part måske mener de ikke vil betale for den anden parts børn

Man flytter vel sammen fordi det er kærlighed og fordi det er det der fungerer...jeg kan bare slet ikke se idéen i den manglende ligestilling men den er jo allerede skæv ved den her nyde regel om loft...øv...øv..

Anmeld

29. maj 2010

myprincess

Jeg er enig med Yrsa , synes også det kun det er fair at det gælder per hustand og ikke hvem der er hvems børn osv....

Anmeld

29. maj 2010

Lillefe

Yrsa skriver:

Man flytter vel sammen fordi det er kærlighed og fordi det er det der fungerer...jeg kan bare slet ikke se idéen i den manglende ligestilling men den er jo allerede skæv ved den her nyde regel om loft...øv...øv..

Ja men hvis det økonomisk ikke kan lade sig gøre så kan man jo ikke. I det andet forstår jeg ikke helt hvad du mener

Til jer andre så er det jo let nok for jer at sige indtil i en dag selv står i situatioen, nu ved jeg fra nogle stykker jeg kender at mange mænd ikke er interesseret i at betale for andre mænds børn, og det forstår jeg da godt et eller andet sted. Jeg mener så burde de forhøje betaling til det enkelte barn fra den forældre som så ikke har barnet da 1000 kr eller hvad det nu er man får ikke er meget til et barn fra den forældre uden myndigheden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.