Spørgsmål til Børne check?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.934 visninger
21 svar
0 synes godt om
27. maj 2010

Lillefe

Nu er jeg gravid med mit nr. 2 bio barn, og så tænker jeg skære de i mine eller min kæreste's penge når vi er en familie med tre børn? for eftersom at den ældste ikke er min så har jeg jo slet ikke de ting som de siger fra ham som man så gemmer til de andre børn!

Er der nogen der kan svare på det? jeg har søgt og søgt, umiddelbart vil jeg sige jeg vel bare bliver skåret til at have de 2?

Mvh Merethe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Ida.

Det er vel dem, der har forældremyndigheden over barnet/børnene, som får udbetalt børnepengene? Som udgangspunkt bliver de udbetalt til barnets mor...

Anmeld

27. maj 2010

Lillefe

Det er vel dem, der har forældremyndigheden over barnet/børnene, som får udbetalt børnepengene? Som udgangspunkt bliver de udbetalt til barnets mor...

Ja det er også det jeg tænker, hjemme hos os har min kæreste forældre myndigheden over hans søn, så han får vørne chekc for ham. Og jeg tænker bare gad vide om de så fik en ide om at de ville skære i mine børnepenge eller min kæreste's fordi min kæreste har tre børn.. ?

Det er jo ikke fordi min kæreste har gemt alle babyting osv for hans søn til os, kan man jo også sige.

Anmeld

27. maj 2010

Ida.

Perl skriver:

Ja det er også det jeg tænker, hjemme hos os har min kæreste forældre myndigheden over hans søn, så han får vørne chekc for ham. Og jeg tænker bare gad vide om de så fik en ide om at de ville skære i mine børnepenge eller min kæreste's fordi min kæreste har tre børn.. ?

Det er jo ikke fordi min kæreste har gemt alle babyting osv for hans søn til os, kan man jo også sige.

Den er godt nok lidt kringlet...hvad med dit bonusbarns mor? Har hun og din kæreste fælles forældremyndighed?

Anmeld

27. maj 2010

Lillefe

idamaria83 skriver:

Den er godt nok lidt kringlet...hvad med dit bonusbarns mor? Har hun og din kæreste fælles forældremyndighed?

Nej det har de ikke for hun har ikke den store interesse i ham.

Anmeld

27. maj 2010

Ida.

Perl skriver:

Nej det har de ikke for hun har ikke den store interesse i ham.

Ja så er det måske nok et problem...for så får I jo som husstand børnepenge til to børn som det er nu...jeg ved det ikke, du må ringe og snakke med nogen, der har forstand på det

Anmeld

27. maj 2010

Lillefe

idamaria83 skriver:

Ja så er det måske nok et problem...for så får I jo som husstand børnepenge til to børn som det er nu...jeg ved det ikke, du må ringe og snakke med nogen, der har forstand på det

Ja jeg tænkte bare det stod et eller andet sted som jeg måske ikke havde set, man kan jo sige de fordele som der ved at have haft dem fra små som at gemme tøj og ting osv, det er jo ikke noget som min kæreste har gjort. plus at han var næsten 4 da vi flyttede sammen..

Anmeld

27. maj 2010

N&J

Mener at have læst i Znuske tråd om det samme at det beregnes pr. hustand desværre.. 

Anmeld

27. maj 2010

Lillefe

N&J skriver:

Mener at have læst i Znuske tråd om det samme at det beregnes pr. hustand desværre.. 

syntes jeg sku ikke er fair, nu skal man også vælge hvem man bliver forelsket i ud fra om de har børn eller ikke har... og det er jo ikke fordi man har glæde af de ting fra hans første barn, da han var næsten 4.. tænker sku også lidt på de familier hvor de hver har to børn og flytter sammen det kan de jo så heller ikke gøre så bliver de også ramrt.. virker meget besynderligt...

Anmeld

27. maj 2010

N&J

Perl skriver:

syntes jeg sku ikke er fair, nu skal man også vælge hvem man bliver forelsket i ud fra om de har børn eller ikke har... og det er jo ikke fordi man har glæde af de ting fra hans første barn, da han var næsten 4.. tænker sku også lidt på de familier hvor de hver har to børn og flytter sammen det kan de jo så heller ikke gøre så bliver de også ramrt.. virker meget besynderligt...

Ja, det kan ikke være særlig sjovt.. men jeg er altså ikke 100 % sikker, men ellers prøv og skriv til hende, det kan være hun ved om det passer... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.