Jeg har slet ikke fået fortalt Jer herinde, at kradseriet henne i vuggestuen har fortsat, og Celina er udset som nemmeste offer 
Det var med stor lettelse, at vi tog en PAUSE, da vi tog i sommerhus for en måneds tid siden. Der var der jo 3 DAGE I TRÆK, at jeg hentede Celina med kradsemærker i ansigtet, lige op til at vi holdte ferie...
Det ene mærke på hendes kind, var kradset så dybt, at der stadig er et ar efter det endnu, selvom det er over en måned siden.
Vi nævnte også til Bianca's 3 måneders samtale, at vi var rigtig kede af, at det sker så tit.
Det er ET BARN som har en tendens til at tage fat i hende. Og de er opmærksomme på det, og gør alt hvad de kan for at undgå, at det skal ske.
Og jeg kan sagtens forstå, at der er 12 børn på stuen (hvoraf 2 af dem er mine!), så de har nok andre at skulle se efter også. Og jeg ved også godt, at barnet som gør det, ikke er et ondt barn.
Men alligevel, så bliver man sgu vred og ked af det, når man igen-igen-igen henter sit barn med nye rifter i ansigtet.
Det er desværre fortsat sådan.
Igår fik vi at vide at vi godt kunne få en samtale, hvis vi ville det.
Men det er jo det samme de har at sige - at de virkelig beklager og er kede af det, at de ellers gør ALT hvad de kan, for at undgå at det vil ske, og at det alligevel LIIIGE er sket på et split-sekundt...
Men jeg kan bare snart ikke bruge det til noget mere. For det sker så tit, at jeg snart mere er vant til at hun er en pige med en ridse i ansigtet, end at hun ikke har det. Det er ligefør det virker lidt selvfølgeligt. Og sådan BØR det skismer ikke være.
Samtidig, så ved jeg også, at jeg selv ville have det træls med det, hvis nu det var MIT barn - f.eks. Bianca - der gjorde sådan noget ved et andet barn. Men vuggestuebørn er jo små, og kan ikke altid styre deres udbrud ...især i den alder, hvor de endnu mangler sprog.
Men heldigvis ved jeg, at mine børn ikke gør sådan noget. Men det kunne jo ske en dag. Og så ville det være mig der havde en "møgunge" ....så jeg er ikke decideret SUR over det. Men meget meget frustreret.
Idag, da vi skulle fejre fødselsdag i vuggestuen for Celina, blev vi modtaget i garderoben af lederen. Hun gratulerede med Celina, og sagde så, at de selvfølgelig beklagede meget at det skete igen og igen, men at de gjorde ALT hvad de kunne for at det ikke skulle ske, men at den slags jo desværre af og til sker, og at det går så hurtigt...osv.
Og jeg står og tænker - Jeg ved godt at I gør hvad I kan, og jeg er ikke som sådan vred... Men alligevel. Hvad skal jeg stille op? Hvad skal jeg bruge undskyldningerne til, når det alligevel sker igen den efterfølgende dag? Hvad skulle det hjælpe mig, at bede om en samtale? Hvem skal jeg sige stop til, når det alligevel intet hjælper?
ØV. Det er skide synd for Celina, at hun skal udsættes for skarpe negle i sit ansigt næsten dagligt. Det er slet ikke rimeligt. Men jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op. Ud over, at jeg vil blive ved med, at udtrykke min ærgelse og frustration, hver gang jeg henter hende med nye rifter i ansigtet 
Jeg trængte bare lige til at komme ud med det....