Mille84 skriver:
Ja har fået at vide at den lille gut inde i maven er lidt stor, ikke noget unormalt, men frygter da lidt at føde en stor baby, især hvis det ender med jeg går 14 dage over.
Så lige et spørgsmål til jer der også havde en stor bebs, fødte i før termin?
Eller blev den inde selvom den var stor?
Emilie uge 32
Jeg fødte 41+3 og min dreng vejede 4200 og var 56 cm lang. En ukompliceret første fødsel, som gik MEGET stærkt. Selvfølgelig gjorde det naller, men det var nu ikke det at presse ham ud der gjorde mest ondt, det var veerne. Og jeg ved jo ikke hvordan det ville have været hvis han havde vejet 3000. Jeg fik også at vide undervejs i graviditeten at jeg ville få en stor dreng. Det gjorde mig noget nervøs netop mhp fødslen og hvis jeg nu gik over tid og alt det der.
Men min jordemor fortalte mig at det ikke betyder så meget det der med hvor store de er. For det er hovedet du skal arbejde for at presse ud, kroppen følger jo næsten bare med. Og hovedets størrelse varierer ikke så meget om barnet vejer 3000 eller 4000. Min jordemor sagde at det først er når de kommer over 4500 at man begynder at skele til størrelsen. For der begynder de at have en sådan størrelse at fx skuldrene kan være så kraftige/brede at de kan være hårde at presse ud. Gav det mening for dig?? Så med mindre barnet er MEGET stort, så skulle det altså ikke gøre den vilde forskel. Det skal nok gå
Anmeld