Til jer der havde en stor bebs i maven...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2010

Halbschön

Mille84 skriver:

Ja har fået at vide at den lille gut inde i maven er lidt stor, ikke noget unormalt, men frygter da lidt at føde en stor baby, især hvis det ender med jeg går 14 dage over.

Så lige et spørgsmål til jer der også havde en stor bebs, fødte i før termin?

Eller blev den inde selvom den var stor? 

Emilie uge 32

Hejsa,

Nicolai var også stor igennem hele graviditeten, og da jeg var i 35.uge blev han ved scanning målt til at være 3100g. Da fik jeg at vide at jeg max måtte gå en uge over tid, altså 41+0. Men det glemte lægen at notere, så jeg blev først sat igang 42+0, og fødte 42+1.. Jeg var til scanning da jeg var 41+3, og der blev han målt til at veje 4504g... Da han kom ud 42+1 vejede han 4570g og var 56cm, og var en stor dreng...

Selvfølgelig gjorde fødslen ondt, men jeg havde troet det var værre.. :-) Og jeg gik slet ikke i stykker ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang fødte jeg i 38+6 en dreng på 3245 g og 51 cm, og 2. gang fødte jeg i 20+4 en pige på 4050 g og 54 cm. Der var ingen forskel i fødslerne på trods af, at min pige vejede 800 g mere

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

Laura blev født 42+1 altså 15 dage over tid og hun entrerede verden med en kampvægt på 4200 gram Jeg synes dog ikke fødslen var slem...

Det kan gøre lige så ondt at føde et barn på 2400 gram som et på 4200 gram. Det hele afhænger af, hvor gode ens veer er

K.h. Linda

Anmeld

21. maj 2010

N&J

Jeg fødte 41+3 og hun vejede 4620

Anmeld

21. maj 2010

Ayasmor

jeg fødte 41+2 og hun vejede 3670 g. og var 52 cm

Anmeld

21. maj 2010

Susanne79

jeg havde fået afvide at jeg ikke skulle forvente en lille baby og at jeg nok ville føde før termin. jeg var 38+6 da min fødsel gik i gang og hun vejede 4060 g og var 54 cm...... Så jeg er glad for at jeg ikke gik over tiden....

Anmeld

21. maj 2010

Svei

Min store dreng var jo nok ikke så stor hvis ikke jeg havde gået over tid...jeg fødte ham 16 dage over tid, og der vejede han 4800g, nummer to lå en hel måned kortere tid i maven end nummer et, men han var blevet STOR til terminen, men mon ikke jeg også var gået over med ham..

Min fødsel af nummer et var hård, og nok ikke nemmere af at han havde en arm med ud...

Anmeld

21. maj 2010

wildcats

jeg gik som mange førstegangs fødende over tid og var stor som en strandet hval, så blev sat igang på 14 dagen efter termin og Terje kom så på 15 dagen, han var blevet scannet og vuderet til at være stor, mellem 4500 og 5000 g men han holdt sig på 4450 g og 54 cm ganske stor aligevel (og det er han stadig) fødsels smerterne var ikke slemme, fik ingen smertestillende overhovedet og skulle kun sys få sting bagefter pga at han havde den ene arm med ud sammen med hovedet, men det er så forskelligt fra kvinde til kvinde, men jeg mener hvis man mentalt forbereder sig på at det nok skal gå bedst muligt og kroppen er skabt til at klare dette så er man godt rustet, og brug vejrtrækningen det var det der hjalp mig c",}

Anmeld

21. maj 2010

Bayze

Mille84 skriver:

Ja har fået at vide at den lille gut inde i maven er lidt stor, ikke noget unormalt, men frygter da lidt at føde en stor baby, især hvis det ender med jeg går 14 dage over.

Så lige et spørgsmål til jer der også havde en stor bebs, fødte i før termin?

Eller blev den inde selvom den var stor? 

Emilie uge 32

Jeg fødte 41+3 og min dreng vejede 4200 og var 56 cm lang. En ukompliceret første fødsel, som gik MEGET stærkt. Selvfølgelig gjorde det naller, men det var nu ikke det at presse ham ud der gjorde mest ondt, det var veerne. Og jeg ved jo ikke hvordan det ville have været hvis han havde vejet 3000. Jeg fik også at vide undervejs i graviditeten at jeg ville få en stor dreng. Det gjorde mig noget nervøs netop mhp fødslen og hvis jeg nu gik over tid og alt det der.

Men min jordemor fortalte mig at det ikke betyder så meget det der med hvor store de er. For det er hovedet du skal arbejde for at presse ud, kroppen følger jo næsten bare med. Og hovedets størrelse varierer ikke så meget om barnet vejer 3000 eller 4000. Min jordemor sagde at det først er når de kommer over 4500 at man begynder at skele til størrelsen. For der begynder de at have en sådan størrelse at fx skuldrene kan være så kraftige/brede at de kan være hårde at presse ud. Gav det mening for dig?? Så med mindre barnet er MEGET stort, så skulle det altså ikke gøre den vilde forskel. Det skal nok gå

Anmeld

21. maj 2010

Majeha

MoarHvidovre skriver:

1. gang fødte jeg i 38+6 en dreng på 3245 g og 51 cm, og 2. gang fødte jeg i 20+4 en pige på 4050 g og 54 cm. Der var ingen forskel i fødslerne på trods af, at min pige vejede 800 g mere

20+4

Er det en tastefejl?

Ellers var det da noget af en rekordvægt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.