Til jer der havde en stor bebs i maven...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.549 visninger
25 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

Mille84

Ja har fået at vide at den lille gut inde i maven er lidt stor, ikke noget unormalt, men frygter da lidt at føde en stor baby, især hvis det ender med jeg går 14 dage over.

Så lige et spørgsmål til jer der også havde en stor bebs, fødte i før termin?

Eller blev den inde selvom den var stor? 

Emilie uge 32

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

Mikkelmusen

Første gang fødte jeg 39+1 og hun vejede 3810, ikke vanvittig stor. Nr 2 blev født 40+4 og vejede 4860 så hun var da noget større

Anmeld

21. maj 2010

DK

Kirstine kom ud 2,5 uge før termin. Fødslen startede af sig selv, og hun vejede 3550 g og var 53 cm. lang. Ikke  i sig selv unormalt, men hvis hun nu var blevet derinde og jeg var gået over termin (dvs. hun ville have været i maven op til 4,5 uge længere) så var hun  jo nok blevet KÆMPE STOR! Så jeg er da lykkelig for at fødslen startede af sig selv! 

Anmeld

21. maj 2010

Corn

Min første blev født 36+0 og vejede trods det tidlige tidspunkt allerede 3250..

Nr. 2 blev derinde til 38+6 og vejede 3850

Så nu er jeg da også spændt på hvornår nr. 3 kommer ud, for jm og scanninger har vist at han også ligger i den høje ende af vægtskalaen...

Men "normalen" for kvinder i min familie er at få 4000+ grams babyer og gå 14 dage over tid

Majken 34+0

Anmeld

21. maj 2010

Lady Marion <3

Nop ,, 10 dage over tid med nr 2 og vægten var 4110 g .

10 dage over igen med nr 3 og vægten var 4350 g

Anmeld

21. maj 2010

wamse

lærke blev født 40+4 med en kampvægt på 4350 g.

Anmeld

21. maj 2010

Mie A

Simon blev født 41+4 og vejede 4646 g.

De to andre har vejet næsten et kilo mindre og er kommet omkring terminsdatoen.

Anmeld

21. maj 2010

Snuffler25

Hvad har de skønnet bebser til at veje inde i din mave?

Jeg fik at vide, at min egen jordemoder + en jordemoder fra mit svømmehold for gravide -at det var en STOR dreng jeg havde i maven. Jeg fik det at vide meget tidligt i graviditeten, allerede til NF scanningen - at det var en stor dreng hehe. Og 1 uge inden termin fik jeg at vide, at han nok ville komme over de 4 kg!  Så jeg kan sætte mig ind i dine tanker nu..

MEN MEN MEN...

Da Nicolaj kom ud vejede han 3 kg ligeud!  Hvad sker der for det? Jordemoderen under fødslen kunne ikke forstå at jeg havde fået at vide min baby i maven var så stor.. for det var han jo slet ikke, 3kg og 51 cm!

Tror altså de jordemødre skønner forkert indimellem - eller ofte efter historier jeg har hørt siden hen. Så tag det evt med et gran salt *s*

Held & Lykke

Anmeld

21. maj 2010

B&J

jeg fik også altid af vide at min dreng vejede mellem 3500 og 4 kg og de sagde helt klart af jeg ville få en 4kg baby ud da jeg lå og havde veer... så jeg var lidt i chok for det var da en stor baby jeg skulle have ud men... da daniel kom ud vejede han altså kun 2810 griner.... men fødte nu også 9dage før tid men de sagde stadig 4kg hihihihih

Anmeld

21. maj 2010

MyBaby

Jeg gik 10 dage over termin og fødte en dejlig pige p 4510 gram og 55 cm! Hun blev hele vejen igennem graviditeten vurderet til at være større end gennemsnittet og nu er hun fem uger og er stadig større... Rigitg dejlig rund.

Men altså, min fødsel gik igang af sig selv og jeg fødte hende uden de store problemer - skulle ikke sys eller noget bagefter, så det behøver ikke hænge sammen med størrelsen på babyen!

Jeg har hørt, at det først skulle være sværere at føde barnet, hvis det er over 5 kg!!! Menjeg ved ikke, om det passer! Jeg tror ikke, du skal være nervøs - jeg tror, der er så mange andre faktorer, der spiller ind i forhold til, hvordan fødslen bliver, så bare glæd dig til at få en dejlig rund baby ud, som har lidt at stå imod med....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.