skal vi lige have en statusrunde, inde de fylder 1 år. og en efter.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2008

Hyner

Så prøver vi..... Navn: Emma Lund Alder: 11 mdr om 12 dage Vægt: 8,7kg da jeg var 8mdr Længde:72cm ved 8mdr Tøjstørrelse: 74/80 i bukser og 68/74 i trøjer Yndlingsmad: Endelig har jeg fundet værdien af brun sovn og kartofler Kan ikke li\': rugbrød uden kerner, tørret mund, hård mave Hvor mange tænder: 4øverst og 2nederst Yngling legetøj eller ting: Musik (så danser jeg) Hunden Basse, maden Hvordan bliver du puttet: natflaske og så mange mutters mens jeg hviler ved mor eller far og så i seng med fant(elefant-bamse) Hvad elsker du: Moar, far, BASSE, mormor og at være udenfor i det fri Hvad kan du ikke li\': at blive forskrækket, alt for frembrusende mennesker Får du stadig flaske/bliver ammet: Stoppet amning ved 3mdr men får stadig to flasker.. 1.inden middagslur og 2.inden natten Ord (eller det der ligner): Mam mam mam(mad) Hyrmf (tolker vi som ja) Mouar (mor, he he far der vandt jeg lige en middag!) Kravler: Ja i en månedstid Står selv: ja dog ikke længe, men øver gevaldigt Går: Ha ha ha nej Startet i vs/dagpleje: Ja d.3 marts Hvis ja, hvordan går det: Skide godt, elsker dp og det gør mor også. Andet: Super glad og nem pige med masser af krudt... Virkelig en charmetrold der vil noget... Smiler og griner sig igennem en hel dag... Krams Henriette og Emma -som nu sover.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2008

BellaT

Navn: Phillip Kian Alder: 11 mdr. + 3 dage Vægt: 9,8 kg Længde: 76 cm. Tøjstørrelse: 80 - 86. Yndlingsmad: Ananasmos, kød. Kan ikke li\': Altædende, men ikke meget-ædende (elsker endda citron:-o) Hvor mange tænder: 4. Yngling legetøj eller ting: Lige for tiden sin putte-i kasse og biler og trommesættet. Hvordan bliver du puttet: Om dagen puttes i vogn med sutteklud, om aftenen slumre ved mor eller far. Hvad elsker du: Mor, far, Bella og lege udenfor. Hvad kan du ikke li\': At få børstet bisser, buler. Får du stadig flaske/bliver ammet: Får natflaske. Ord (eller det der ligner): Mam=mad, Baah=Bella, Daar= far, A´det=?, men det siges hvis der er noget der er ekstra interessant. Kravler: Ja, fra 9 mdr. Står selv: Ja, fra 10 mdr. Går: Nej, kun med gåvogn. Startet i vs/dagpleje: Starter i privat dagpleje hjemme hos mor. Hvis ja, hvordan går det: Det kommer til at gå super. Andet: Glad dreng med masser af energi. Hele tiden.. Undtagen når han sover. Nysgerrig, men genert overfor andre børn og fremmede voksne. Hidsigprop (fra faren, selvfølgelig).

Anmeld

15. juni 2008

Tut

Navn: Noah Juul Viholt Alder: 11 mdr. og 2 dage Vægt: 10 kg. Længde: 80 cm. Tøjstørrelse: 80 + 86 Yndlingsmad: Fersken Kan ikke li\': Sildepostej Hvor mange tænder: 14- Ja du læste rigtigt 14 stk. :D Yngling legetøj eller ting: Åh, det er jo "frømanden" - en stor grøn rund bamse Hvordan bliver du puttet: Om formiddagen i barnevognen, og eftermiddagen og aftenen i sengen. Og vi kan bare ligge ham ind i sengen og så tænde for hans uro der spiller lidt musik, og så falder han oftes i søvn af sig selv. Hvad elsker du: Elsker at klappe-kage og danse, og er ved at lære lille peter edderkop. Eeeeeeelsker jo også mor og far og resten af familien. Hvad kan du ikke li\': at blive vasket i hoved med en klud efter mad. Får du stadig flaske/bliver ammet: Nej Ord (eller det der ligner): MamMam (mad) BaBa (bolden-tror vi ;)) Kravler:Yes, for fulde gardiner Står selv: Yes, og helst hele tiden Går: kan gå 3-4 skridt og ryger så på måsen Startet i vs/dagpleje: Nej, skal starte på tirsdag, skulle være startet før, men de strejkede jo. Hvis ja, hvordan går det: - Andet: Noah er en dejligt glad dreng, der er fuldt knald på fra han vågner til han skal sove.

Anmeld

15. juni 2008

Sille

Navn: freja

Alder: 11 mdr

vægt: 9 kg

Længde: ?

Tøjstr: 80

Ynglingsmad: grøntsager, frugt

Kan ikke lide: Alt andet end det ovenstående>(

Tænder: 8

Ynglingslegetøj: Bolde og storebror

Putning: Godnatflaske og så i seng

Ord: mam, hov

kravler: ja

Står: ja

Går: ja

Startet i dp den 5/5 og det går endelig godt.. hurra for det:)

Anmeld

16. juni 2008

birgittemarie

Navn: Nova Maria Magdalena Kujawski Arnkjær Alder: 11 måneder og 4 dage Vægt: (?) Længde: Over 75 cm. i hvert fald, for hun raver ud over puslebordet. Tøjstørrelse: 74-86 Yndlingsmad: ost, gulerodsboller, kartoffelmos, avocado og hvidløgsflutes. Kan ikke li\': syrlige sager og tandbørstning Hvor mange tænder: 4 Yndlingslegetøj eller ting: gamle Bøllemis (mors gamle Bølle) og et instrumentbræt med telefon og lyde, aben Laban og bamsen Bam Bam Hvordan bliver du puttet: Far eller Mor lægger sig i sengen ved siden af mig. Jeg bruger en times tid på at tonse rundt oven på dem til jeg til sidst borer mig længere og længere ned i madrassen og falder i søvn mere eller mindre godvilligt. Hvad elsker du: Mormor. Og Far. Og Mor. Opmærksomhed. At skrige helt utroligt højt og at blive kilder under tumleture i sengen. Hvad kan du ikke li\': At blive skiftet og få børstet tænder. Niks, mand. Det er ikke noget for mig. Får du stadig flaske/bliver ammet: Blev ammet til jeg var 8 måneder. Nu får jeg 2 flasker om dagen. Ord (eller det der ligner): Da-da = Far. Kat en enkelt gang. Det? = hvad er det? Nan! = Jeg er forurettet og føler mig dårligt behandlet og misforstået, men det er ok nu, bare det ikke sker igen. Kravler: Ja. Meget, meget hurtigt. Står selv: Ja. Går: Langs sofaen og kravlegården, men ikke i fri luft. Startet i vs/dagpleje: Nej Hvis ja, hvordan går det: Andet: Jeg er ved usædvanligt godt helbred! Jeg har faktisk aldrig haft feber med undtagelse af en tre timer ved første vaccination. Og så er jeg bare GLAD og meget sød. Når jeg ikke er vred, det være sig...

Anmeld

16. juni 2008

mor til en del

Navn: Cilas Alder: 10 måneder Vægt: ? Længde:? Tøjstørrelse:74-86 Yndlingsmad:Grøntsagsmos, havregrød, øllebrød, og købegrød Kan ikke li\': Rugbrøds bidder Hvor mange tænder: 3 Yngling legetøj eller ting: alt hvad brødrene leger med Hvordan bliver du puttet: i fars arm, eller ved mors bryst Hvad elsker du: min mor Hvad kan du ikke li\': at få tørret næsen Får du stadig flaske/bliver ammet:jeg elsker mors babser. Ord (eller det der ligner):dada Kravler:jeps Står selv: næsten Går: kun rundt ved ting Startet i vs/dagpleje:nej, men skal 1. sep Hvis ja, hvordan går det: Andet: Mine ører hører ikke så godt, pga. meningitis, jeg tjekkes hver 3. måned, da det godt kan være hørelsen bliver bedre, men det kan også gå den anden, og så skal jeg hjælpes med høreapparat.

Anmeld

16. juni 2008

heaven

[citat][f][småt]william´s moar skriver:[/småt][/f] Navn: Lasse Lunø Alder:11 mdr her den 28 Juni Vægt:omkring 10 kg Længde:hrum, ? Tøjstørrelse:80/86 Yndlingsmad:søde sager og hvidløgsflutes Kan ikke li\': kartoffelmos, hvis den er for "blød" Hvor mange tænder:3 Yngling legetøj eller ting:det mor sidder med, put i kassen, fjernbetjeninger, mobiler Hvordan bliver du puttet:en flaske ved mor, og så i seng Hvad elsker du:alt vildt der kilder i maven Hvad kan du ikke li\': at slå hovedet i gulvet Får du stadig flaske/bliver ammet:en flaske til natten Ord (eller det der ligner):mammam Kravler:jep Står selv:jep, og helst konstant Går:om ting hvor jeg kan holde ved Startet i vs/dagpleje:yes, her fra 9 juni Hvis ja, hvordan går det:det går så fint, mor er nærmest overflødig Andet:nix:P [/citat]

Anmeld

16. juni 2008

Nadi

[grøn]Navn: [/grøn] Oliver Rothmann Bartholin [grøn]Alder:[/grøn] 11 måneder og 8 dage [grøn]Vægt:[/grøn] Aner jeg ikke, det er en 1.000.000 år siden han har været på vægten [grøn]Længde:[/grøn] Ved jeg heller ikke, han vil ikke ligge stille når jeg prøver at måle ham [grøn]Tøjstørrelse:[/grøn] Er lige begyndt at bruge str 80 [grøn]Yndlingsmad:[/grøn] Rugbrød med div pålæg [grøn]Kan ikke li':[/grøn] At bliver forskrækket, at falde i søvn [grøn]Hvor mange tænder:[/grøn] 4 [grøn]Yngling legetøj eller ting:[/grøn] Yndlings bamsen er en han fik da han blev født og den støtter børnecanserfonden [grøn]Hvordan bliver du puttet:[/grøn] Får en flaske vælling og så sidder han ved mor eller far lidt tid og bliver så lagt i seng [grøn]Hvad elsker du:[/grøn] At blive kildet, at lege, at kramme, at kysse, at pille ved øreringe og halskæder og båtte næser [grøn]Får du stadig flaske/bliver ammet:[/grøn] Han får en flaske med der er vælling i, han får ikke mme mere [grøn]Ord (eller det der ligner):[/grøn] "Det?" Ja det lyder som om han spørg om hvad det er imens han peger på en ting [grøn]Kravler:[/grøn] Nej, han rumper sig afsted [grøn]Står selv:[/grøn] Tæt på [grøn]Går:[/grøn] Kun hvis mor eller far holder ham i hænderne [grøn]Startet i vs/dagpleje:[/grøn] Ja det gjorde han den 19. maj hos Lone [grøn]Hvis ja, hvordan går det:[/grøn] Det går bare super godt, og han nyder det. Også selvom han har været ved to forskellige gæstedp'er [grøn]Andet:[/grøn] Jamen der er vel ikke andet end at han er en dejlig dreng, somkan gå os på nerverne nogle gange. Men det må man jo bare ta med når man har sådan en lille en :) -Nadia

Anmeld

16. juni 2008

Kaufie

Navn: William Kaufmann Andersen

Alder: 10½ md

Vægt: hmmmm...omkring 9,5

Længde: ca 75 cm

Tøjstr: 74 - på vej i 80

Yndlingsmad: rugbrød med leverposteg, vandmelon, glasmad :$

Kan ikke li: at blive vasket i ansigtet, få fjernet bussemænd

Hvor mange tænder: 6 og et utal på vej

Yndlings legetøj eller ting: Anden mor og far købte på deres bryllupsrejse

Hvordan bliver du puttet: Bliver vasket/i bad, bliver nusset og sunget for i sofaen, nattøj på, evt en nattår ved mor, endnu en godnatsang ved sengen og så ellers falde om når jeg ikke gider mosle mere

Hvad elsker du: Når far leger sømonster med mig i sengen - vilde lege - eller køre på cykel

Får du stadig flaske/bliver ammet: Har aldrig fået flaske, men får stadig bryst 1-2 gange (som regel om aftenen)

Ord (eller det der ligner): sop (stop) (når mor lige har sagt det) nejnejnejnej, jjajajajajaja, tk (tak)

Kravler: ja

Står selv: i et par sekunder - men øver mig MEGET

Går: Kun bagved gåvognen eller med mor eller far i hånden

Startet i vs/dagpleje: Ja, startede i dp i marts

Hvis ja, hvordan går det: Supergodt - der er aldrig problemer med afleveringen - er bare bange for at gå glip af noget, så vil ikke sove hvis de andre leger.

Andet: Hmm..... hele familiens lille charmetrold - meget udadvendt og bevidst om sine virkemidler (smil, "gråd", skrig)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.