skal vi lige have en statusrunde, inde de fylder 1 år. og en efter.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.796 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. juni 2008

Mor-jannie

Navn: Alder: Vægt: Længde: Tøjstørrelse: Yndlingsmad: Kan ikke li\': Hvor mange tænder: Yngling legetøj eller ting: Hvordan bliver du puttet: Hvad elsker du: Hvad kan du ikke li\': Får du stadig flaske/bliver ammet: Ord (eller det der ligner): Kravler: Står selv: Går: Startet i vs/dagpleje: Hvis ja, hvordan går det: Andet:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2008

Mor-jannie

ja jeg vil godt skrive lidt om william. Navn: william theis lindblad riis frederiksen Alder: 11 mdr om 4 dage, som tiden dog går, så er der kun en månede til han bliver 1 år. for et år sinden sad jeg fed og svede og ventede kun på william mærkeligt og tæne på. Vægt: 9,05 kg. Længde: 76,5 cm. Tøjstørrelse: str: 68/74 Yndlingsmad: mor´s grød, og hjemmelvet juice. Kan ikke li': - Hvor mange tænder: 8 stk. Yngling legetøj eller ting: det er sådan en hammer hvor jeg skal hammer klodser ned. og så har jeg et rat som kan side på alt. og så helt klart mit´s fut tog, med bolde i. Hvordan bliver du puttet: Bliver pyttet i mor og far ´s seng, mens en af os pytter sammen med ham, og når han så er faldet hen bliver ham båret i seng. det tager max 10 min. dejligt nemt.. Hvad elsker du: jeg elsker at komme i bad og i svømmehal. Og så ææælsker jeg at blive længe oppe sammen med mor og far og putte ved dem.. Og så er jeg helt vild med heste. jeg skraldgriner hver gang jeg ser dem ude på marken og prøver og komme ud af mor´s arme, for og komme hen til dem. Hvad kan du ikke li': At blive skiftet, jeg gidder ik ligge stille. og jeg gider bestemt ik af få tøj på efter bad. og så hader jeg vis jeg bliver puttet i min tremmeseng og de bare gå, sådan vil jeg ik putttes. Får du stadig flaske/bliver ammet: Stoppede med at få bryst af mor da jeg var 8 mdr. gammel. og ja jeg for 2-3 flasker om dagen. Ord (eller det der ligner): Ja,, hej, mam, mon. Kravler: Ja Står selv: Har stået uden støtte et par gange kan et par sek. Går: Nej Startet i vs/dagpleje: ja startede den 5 maj og er glad for det. går i dagpleje. Hvis ja, hvordan går det: -det går rigtig godt, jeg er glad for og være der. Andet: ja vi ha det bare så godt nu og vi er så glade for der hvor vi bor, os mor, hun er bleven helt lettet

Anmeld

13. juni 2008

ivfmarie

Jamen den hopper jeg da med på her.. der er vist godt nok en del ting jeg ikke kan svare på, men pyt.. Navn: Malte Ehrenreich Olsen Alder: 11 måneder på onsdag Vægt: ? Længde: ? Tøjstørrelse: 80/86 Yndlingsmad: boller i karry, lasagne, kødsovs... Uh jo: PIZZA Kan ikke li': Når det går for langsomt med fodringen Hvor mange tænder: 6 og én på vej lige nu Yngling legetøj eller ting: Han elsker storesøster Freja, og hundehvalpen Ferrero får også meeeget opmærksomhed Hvordan bliver du puttet: En flaske mme, et par mysser på panden og så i kanen. Hvad elsker du: At hoppe, når mor(eller andre) laver sjove ansigter og lyde. Freja(L) Hvad kan du ikke li': At få børstet tænder, at have ondt i ørene, at sulten eller/og træt Får du stadig flaske/bliver ammet: Et par flasker i løbet af dagen, i forbindelse med middagslur og aftenputning Ord (eller det der ligner):mamama - når han er tørstig (?) Kravler: nope Står selv: nope - ej ok, han kan faktisk godt stå længe op ad noget hvis jeg stiller ham, og hjælper ham med at få fat. Og han er liige ved at greje det der med selv at rejse sig op ved ting, men han kan stadig ikke. Går: noooope Startet i vs/dagpleje: jep, 1.april Hvis ja, hvordan går det: Helt super, er sammen med storesøster. Er dog ikke så flink til at sove lang middagslur (iflg dp) Andet: Malte er lige på vippen til at skulle have dræn, har allerede haft møb 3 gange! Nu må vi se til kontrollen om 3 uger.. Det var lidt fra Malte og mor, der ønsker alle god weekend :)

Anmeld

13. juni 2008

Plysbjørnen

Navn: Laura Broen Kock Alder: 10 mdr. og 13 dage Vægt: 9,4 (sidst hun blev vejet) Længde: ? Tøjstørrelse:74-80 Yndlingsmad: Alt der kan spises med fingrene Kan ikke li\': Kartoffelsalat Hvor mange tænder: 2 Yngling legetøj eller ting: Ninus (bamse hun fik ved fødslen) Hvordan bliver du puttet: øh bliver bare lagt i seng... Hvad elsker du: Bruge lillebror (mors mave) som hoppegynge, og komme i bad Hvad kan du ikke li\': At få tøret næse Får du stadig flaske/bliver ammet: Kun vand i flaske Ord (eller det der ligner): Kravler: Ja Står selv: Nej Går: Nej Startet i vs/dagpleje: Ja Hvis ja, hvordan går det: Kanon Andet:

Anmeld

13. juni 2008

Lise

Navn: Simon Højslet Lunøe Alder: 11 mdr. på mandag Vægt: ved det ikke, men han er TUNG!!!! 8( Længde: og KORT 8(8(8( Tøjstørrelse: 74-86 Yndlingsmad: koldskål, kartoffelmos med kødsauce, vandmelon, banan og alt andet der smager sødt Kan ikke li\': Mango Hvor mange tænder: otte...måske flere... Yngling legetøj eller ting: gåvognen - STORT hit! Hvordan bliver du puttet: Får 200 ml mme og så godnat! Mor putter for det meste.. Hvad elsker du: Mooooaaaar (L) ;) teletubbies...og teknik.. Hvad kan du ikke li\': at få børstet tænder, få creme på, blive vasket i ansigtet, være sulten, have cykelhjelm på Får du stadig flaske/bliver ammet: får én flaske i døgnet. Blev ammet til syv mdr. Ord (eller det der ligner): MAMAMA (giv mig så noget mad i en ruf!), moar, de (hvad er det), ja, og tusinde andre lyde Kravler: HURTIGT!!! Står selv: Ja - rejser sig op af alt. Står ikke selv uden støtte. Går: kun rundt om sofabordet og med gåvognen Startet i vs/dagpleje: startede i vs 1. april Hvis ja, hvordan går det: Det går rigtig godt. Dog sover han ikke lige så lange lure som han gør herhjemme, og idag er der (IGEN!!!!) en unge der har bidt ham i kinden >( Andet: Simon er (for det meste) en artig dreng der forstår et nej. Når han vil gøre noget han ved der er uartigt vender han sig om og ser om nogen kigger, og hvis vi får øjenkontakt bliver han nærmest flov... SÅ sød den lille elskelige dreng er (L)

Anmeld

13. juni 2008

Mie A

Navn: Simon Ascanius Albrecht Alder: 10 måneder og 20 dage Vægt: ?? - er ikke blevet vejet i flere måneder Længde: ?? - er heller ikke blevet målt i flere måneder Tøjstørrelse: 80/86 Yndlingsmad: Stort set ALT - især kattenes mad :o) r Kan ikke li\': Pålægget mor kommer på rugbrødet - af med det :o) Hvor mange tænder: I alt 6 - 2 i undermunden og 4 i overmunden Yngling legetøj eller ting: er meget glad for legetøjskøkkenet og min søsters dukker Hvordan bliver du puttet: Får en godnatflaske - og så ind i seng - mor eller far holder mig i hånden i et par minutter, indtil at jeg falder i søvn. Hvad elsker du: MAD! - min storesøster - når jeg får lov til selv at drikke af min kop. Hvad kan du ikke li\': At mor eller far tager de ting fra mig, som jeg ikke må lege med - og at de lukker dørene lige foran næsen på mig. Får du stadig flaske/bliver ammet: Ja, min godnatflaske. Ord (eller det der ligner): mam mam ... ah bah (ad bad) Kravler: Ja Står selv: Ja Går: Ja Startet i vs/dagpleje: ja for 14 dage siden, startede jeg i vuggestue. Hvis ja, hvordan går det: Det går rigtig godt. Andet: [blå][/blå]

Anmeld

13. juni 2008

ka li ja

ok så prøver vi også

navn: arthur lindkvist foss krabsen

alder: 10 ½ md

vægt: mellem 8 og 10kg tror jeg

længde:79,5cm

tøj: 86/92

yndlingsmad: kartoffelmos! majs man selv kan gnave af og kylling

kan ikke li: tørt rugbrød! og en masse andet.. men det variere meget!

tænder: 8 så vidt nogen ved

yndlings legetøj: alt alexanders...

hvordan bliver du puttet: efter flasken nede i stuen, går mor op med mig i min seng. ligger mig og går ud, jeg gider ik sige godnat, og så sover jeg for det meste... mor eeeeelsker det!

elsker: min mor og far og især storebror. og at kunne følge med i alt!

hader: at blive skiftet.. og vente på maden!

flaske: flaske om morgenen og inden godnat

ord: buu(flue) daaj(træ) diiii(hvad er det) brrrr(det siger bilen) mamamamamamamamama(det kan betyde ALT)

kravler:ja meget hurtigt

står: ja men ikke selv

går:ikke alene, men tonser rund ved alting

dagpleje: starter 5 august ved verdens mest tålmodige dame(L)

andet:jeg er en fantastisk hidsig dreng når jeg ikke får min vilje!! er begyndt at hvine/skrige hver gang noget går mig på... men jeg er tilgengælde det nemmeste barn at få til at sove, så det opvejer alt!!!

knus fra arthur og mor(L)

Anmeld

14. juni 2008

Millebasse

Navn: Bastian Barsøe Lei

Alder: 11 måneder og 4 dage.

Vægt: ca. 9,5 kg. tror jeg

Længde: 73 cm.

Tøj: str.68/74

Yndlingsmad: alt vores mad, spiser ALT og MEGET!

Kan ikke lide: Tørt rugbrød.. Tror det var det..

Tænder: 4 stks og et par hugtænder på vej ;)

Yndlingslegetøj: BILER! og træbarnegåvognen..

Hvordan bliver du puttet: mor tager mig med op på mit værelse,hvor jeg får en flaske mme. For det meste falder jeg i søvn ved flasken og så bliver jeg bare lagt i sangen,ellers skal der lige synges en sang og møsses godnat..

Elsker: min familie og vovsen Freja!

Hader: at blive skiftet og ikke at kunne tingene selv!

Flaske: godnat flaske

Ord: brrr og nøn nøn nøn (så køres der bil), mam mam mam (mad), da da da (hmm,aner ikke lige hvad det betyder), det (peger op ting og spørger hvad det er)

Kravler: lige begyndt for en uge siden, ellers møvet sig frem på maven i fuld fart!

Står: Ja,lige i 30 sek. selv,men står ved ellers ved alt!

Går: Har taget 3 skridt selv.. Kan gå ved at holde en i hånden.

Dagpleje: startede d.3. marts og ÆLSKER det!

Andet: skal nok have lagt dræn om 14 dage... haft møb alt for mange gange og er fyldt med væske i begge ører :( Ellers er jeg en super glad dreng! og en charmefyr :)

KRams fra Basse og mor :)

Anmeld

14. juni 2008

Muffinmus

Navn: William Alder: 11 mdr og ca 14 uger Vægt: ca 10 kg Længde:øh....78 måske Tøjstørrelse: ca 80 Yndlingsmad: frugt, frikadeller Kan ikke li\': brokolli Hvor mange tænder: 2-2 på vej tror jeg Yngling legetøj eller ting: kattene, dyr, bondegården og kasseaperatet, tunnelen, musik Hvordan bliver du puttet: natflaske i sofaen og puttes så bare med et kys og et kram Hvad elsker du: mine forældre:) Hvad kan du ikke li\': at blive vækket Får du stadig flaske/bliver ammet: natflaske Ord (eller det der ligner): mor, mam, mad, og noget der til dels lyder som op og noget pludder der vist betyder kat Kravler: jepper Står selv: jepper Går: jepper, men med en del slinger i valsen:) Startet i vs/dagpleje: for læææænge siden Hvis ja, hvordan går det: Super, han elsker det Andet: frisk dreng med super gå på mod og et lækkert humør. SÅ nem. Håber han bliver storebror snart

Anmeld

14. juni 2008

bette

[Navn: Mikkel Alder: 11 mdr og 1 uge Vægt: hmm pas.. vores vægt er død for strøm Længde: også pas her:$ Tøjstørrelse: bukser 74-80, trøjer 80 og body 80 Yndlingsmad: æbler, rosiner, ananas og pasta toscana Kan ikke li\': agurk og tomat Hvor mange tænder: 11 tænder og en kindtand mere på vej Yngling legetøj eller ting: alt det der er i køkkenskabene eller alle dvderne på hylden (udover det hele med dem) Hvordan bliver du puttet: aftensmad... i bad.. lege lidt.. hænge lidt hos mor med bamse.. og ned i sengen og nat nat vi ses imorgen. Hvad elsker du: dyr eeelsker dem, specielt dp´s hund Molly... den er sjov at dække med sand.. (?) Hvad kan du ikke li\': at få vasket fjæs efter mad... Får du stadig flaske/bliver ammet: nix flaskerne er pakket væk Ord (eller det der ligner): heeeej.. mammmamm (tror det er mad?) og en sjældent gang far Kravler: ja i den grad.. det går sku stærkt Står selv: ja det kan du tro Går: ikke uden at holde ved noget.... men det går stærkt.. men tør stadig ikke helt slippe Startet i vs/dagpleje:ja i privat dp Hvis ja, hvordan går det: han elsker at være der, og brokker sig aldrig derhenne.. skøønt Andet: en værre krudtugle.. der ihærdigt forsøger at overmande mor og far når det er senge tid.. damn den knægt kan skrige højt når han er hys.. men han forstår det godt når mor kommer ind og siger.. SÅ holdt du.. godnat.. så må man jo ligge sig ned og sove.. hehe ellers en glad dreng som elsker at smile til hele verden!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.