Alkohol og amning - hvor længe før det er ude af systemet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2010

DK

Rosa skriver:

Jow tak! En skam at du ikke skal med - så vidt jeg husker bliver du kun smukkere med en mojhito i hånden og en i maven

He he he... ikke lokke...

Jeg tør slet slet ikke tænke på hvor længe der er til den slags skal nydes igen!

Mums

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

Bayze

Rosa skriver:

Min søde mand tilbød at flaske lillemanden hvis jeg skulle have lyst til at tage en friaften med lidt vino med veninderne når jeg engang bliver klar til det - men hvor længe er min mælk ubrugelig efter 3-4 glas vin? Og hvis jeg ikke har fået udmalkning til at køre (kan ikke finde ud af at bruge pumpen jeg har købt), hvad så?

Kh

Rosa

¨Jeg mener altså at det er en gammel skrøne det der med at du skal malke ud og smide væk. Prøv at google på noget med amning og alkohol. Det gjorde jeg nemlig på et tidspunkt og læste mig til at alkoholen er ude af mælken når det er ude af dit blod. Dvs når du ikke længere selv har en promille, så er din mælk fin. Så noget i stil med et par timer pr. genstand, så er du hvert fald på den sikre side. Og så behøver du som sagt ikke malke ud.

Men hvis det er, så har jeg en elektrisk fra Avent. Synes den er god og jeg kunne slet ikke få håndudmalkning til at fungere.

Du må meget gerne låne "malkemaskinen" hvis du vil. Der er godt nok et eller andet med forbindelsen på den der gør at den går ud indimellem, men så tænder man bare igen

Afsted med veninderne til noget vino med dig

Anmeld

24. maj 2010

Pige2009

Min søde mand tilbød at flaske lillemanden hvis jeg skulle have lyst til at tage en friaften med lidt vino med veninderne når jeg engang bliver klar til det - men hvor længe er min mælk ubrugelig efter 3-4 glas vin? Og hvis jeg ikke har fået udmalkning til at køre (kan ikke finde ud af at bruge pumpen jeg har købt), hvad så?

Kh

Rosa

Min SP sagde, at det var i mælken 6 timer efter, man havde nydt det, og det med at nedbryde var meget forskelligt, da det godt kunne være i mælken, selvom det var ude af blodet.

Hun sagde også, at der absolut ikke skete noget ved at amme, selvom man havde nydt lidt alkohol. Jeg er ikke så pernitten med det, og de få gange jeg har nydt alkohol, har jeg stadig ammet efter at have tømt brystet efter de 6 timers "inkubationstid"

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.