Alkohol og amning - hvor længe før det er ude af systemet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.033 visninger
22 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min søde mand tilbød at flaske lillemanden hvis jeg skulle have lyst til at tage en friaften med lidt vino med veninderne når jeg engang bliver klar til det - men hvor længe er min mælk ubrugelig efter 3-4 glas vin? Og hvis jeg ikke har fået udmalkning til at køre (kan ikke finde ud af at bruge pumpen jeg har købt), hvad så?

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Rosa skriver:

Min søde mand tilbød at flaske lillemanden hvis jeg skulle have lyst til at tage en friaften med lidt vino med veninderne når jeg engang bliver klar til det - men hvor længe er min mælk ubrugelig efter 3-4 glas vin? Og hvis jeg ikke har fået udmalkning til at køre (kan ikke finde ud af at bruge pumpen jeg har købt), hvad så?

Kh

Rosa

min SP forklarede, at det du spiser/drikker får den lille i sit næste amme måltid...

dvs, hvis du indtager alkohol, så skal du pumpe ud og smide mælken væk...

hvilken pumpe har du søde? de kan godt være lidt tricky... ellers kan man håndudmalke

Anmeld

19. maj 2010

Moderator

ka-ri-na skriver:

min SP forklarede, at det du spiser/drikker får den lille i sit næste amme måltid...

dvs, hvis du indtager alkohol, så skal du pumpe ud og smide mælken væk...

hvilken pumpe har du søde? de kan godt være lidt tricky... ellers kan man håndudmalke

Det er sådan en manuel en fra avent - men det er som om den slet ikke suger hårdt nok til at der kommer noget ud...

Anmeld

19. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Rosa skriver:

Det er sådan en manuel en fra avent - men det er som om den slet ikke suger hårdt nok til at der kommer noget ud...

det er nøjagtig sådan een jeg har:0)

når du har kogt den, så skal du gnide den godt med en helt ren kogevasket stofble eller et viskestykke, sådan at der ikke sætter sig kalk...

når du så samler den, så hav noget kogt afkølet vand klar... så skal du putte en ganske lille smule i alle samlinger... også inde ved den der lille hvide ventil...

jeg synes min var besværlig, men det var indtil jeg fakdt tricket...

jeg er dog ikke i tvivl om at det er super meget lettere med en elektrisk...

Anmeld

19. maj 2010

Moderator

ka-ri-na skriver:

det er nøjagtig sådan een jeg har:0)

når du har kogt den, så skal du gnide den godt med en helt ren kogevasket stofble eller et viskestykke, sådan at der ikke sætter sig kalk...

når du så samler den, så hav noget kogt afkølet vand klar... så skal du putte en ganske lille smule i alle samlinger... også inde ved den der lille hvide ventil...

jeg synes min var besværlig, men det var indtil jeg fakdt tricket...

jeg er dog ikke i tvivl om at det er super meget lettere med en elektrisk...

OK - det lyder sgu omstændigt Men tak for tippet - det prøver jeg når den skal i brug!Men det er altså kun nødvendigt at malke ud og smide væk en gang?

Anmeld

19. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Rosa skriver:

OK - det lyder sgu omstændigt Men tak for tippet - det prøver jeg når den skal i brug!Men det er altså kun nødvendigt at malke ud og smide væk en gang?

det var i alt fald det SP forklarede mig:0) altså hvis man regner med at man har fået ca 4 glas vin eller sådan.... hvis man har været på amok tur, så tror jeg det er mere:0)

Anmeld

19. maj 2010

Moderator

ka-ri-na skriver:

det var i alt fald det SP forklarede mig:0) altså hvis man regner med at man har fået ca 4 glas vin eller sådan.... hvis man har været på amok tur, så tror jeg det er mere:0)

INgen amoktur her - men eftersom jeg ikke fuldtidsammer (vi giver ca en flaske i døgnet) så betyder det at der faktisk er mulighed for at jeg inden længe kunne sætte mig ned og nyde - og fryd - en flaske rødvin med tøserne mens mine drenge hygger sig hjemme

Dog tror jeg lige jeg skal "teste vandende" hjemmefra inden jeg drikker alkohol out in public - tror desværre ikke jeg kan holde til 4 glas vin længere

Anmeld

19. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Rosa skriver:

INgen amoktur her - men eftersom jeg ikke fuldtidsammer (vi giver ca en flaske i døgnet) så betyder det at der faktisk er mulighed for at jeg inden længe kunne sætte mig ned og nyde - og fryd - en flaske rødvin med tøserne mens mine drenge hygger sig hjemme

Dog tror jeg lige jeg skal "teste vandende" hjemmefra inden jeg drikker alkohol out in public - tror desværre ikke jeg kan holde til 4 glas vin længere

hi hi.... jeg kan klare 1½ glas.... så bliver jeg for morsom....

men rigtig god tur!

Anmeld

19. maj 2010

Moderator

ka-ri-na skriver:

hi hi.... jeg kan klare 1½ glas.... så bliver jeg for morsom....

men rigtig god tur!

Jotak - nu må vi se hvor længe der går før jeg dels tør og dels ikke kan lade være Knivskarp balancegang...

Anmeld

19. maj 2010

DK

Jeg lærte ALDRIG at bruge min håndpumpe. Mine bryster nægtede at komme mælk så længe det apparat var sat på. Det var noget nemmere at malke ud med hånden. Du tager bare fat og moser og ud kommer det! Du skal jo så lige bruge den anden hånd til at holde flasken ud for brystvorten... Det er lidt svært i starten med holde flasker og trykker på brystet samtidigt, men ØV dig. Jeg kunne bedst hvis jeg samtidigt kunne kigge på Kirstine og "lade" som om jeg ammede. Altså jeg snød mine bryster (og hjernen) lidt, hehe....

Du kan garanteret finde en malke ud med hånden manual et sted på nettet eller i en graviditets/baby-bog! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.