Er ammepude nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

Svei

Valle81 skriver:

:0)

Kenny han griner også bare af mig og siger: jamen skat jeg synes jo du har perfekte bryster:0)

Det gør mig jo selvfølgelig meget glad, men vil også gerne selv være glad for dem:0)

Lige netop...tror tit mænd tror det er for deres skyld..min x syntes også mine var som de skulle vær, men hvad hjalp det.. man skal selv kunne holde sig selv ud jo..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

LauraLW

Jeg har to ammepuder. 1 her og 1 hos min mor, som vi besøger tit. Og ville ikke have undværet nogle af dem! - Nogle gange tager jeg den ligefrem med hvis vi skal være et andet sted i lang tid.

Den jeg har herhjemme er helt klart den bedste, det er med fossflakes fyld, købt på tilbud i jysk til 100 kr. Den er allergivenlig og kan vaskes ved 60 grader. - minder lidt om en rigtig god pude i kvalitet. Den anden er med små krøyer kugler, og den er ok, men slet ikke ligeså god.

Herhjemme bliver den både brugt til amning, støtter rigtig godt så man ikke sidder og spænder nogle steder, og den bærer babys vægt... En alm pude og dyne giver efter min mening ikke helt den samme støtte, og de er lidt sværere at placere ordentligt. Derudover er den helt genial til når man har baby liggende på skødet - sådan face to face - det giver en rigtig god støtte for baby.

Så helt klart IKKE et fejlkøb her.

Laura

Anmeld

18. maj 2010

Risen

Tak for svarene piger Synes det er lidt blandet hvad folk siger, men tror jeg starter uden og hvis amningen er besværlig må jeg invistere i en god ammepude UDEN kugler

Knus

Anmeld

18. maj 2010

Mira0911

Risen skriver:

Som overskriften lyder så er spørgsmålet om en ammepude er nødvendig? Har i selv brugt den eller var det fejlkøb?.. Synes nu jeg har læst flere bøger hvor jordemødrene faktisk anbefaler sådan en pude.. Men tænker man vel kan bruge en almindelig pude istedet? 

Kom frit frem med erfaringer. 

Knus

Jeg har ikke ammet... Mit barn var flaskebarn... Vi havde en ammepude, i det planen var at jeg ville bruge den til når jeg skulle give flaske...

MEN nej.... Vi brugte alm. puder eller dyne...

Anmeld

18. maj 2010

MaleneG

hehe jeg ville have været død uden min ammepude. kan simpelthen ikke undvære den på nogen måder, hvis jeg ikke bruger den ender amningen somregel gerne i skrig, og skrål fra begge parter.

Jeg fik kun en ammepude ved et tilfælde, egentlig tænkte jeg det var noget pjat og spild af penge med sådan en, men jeg slapper bare så meget bedre af med sådan en.

så jeg kan kun sige god for den. Jeg har dog en tvillinge ammepude, den er godt nok lidt stor, men kan bruges i længere tid, da hun ikke på samme måde vokser "ud over den"

Anmeld

18. maj 2010

DK

Hej

Jeg har ikke læst alle svarerne, men her er mit svar:

Jeg ELSKEDE min ammepude. Den gik ikke ud af facon (som en evt. foldet dyne) og den støttede jo hele Kirstines vægt, så jeg ikke skulle sidde og spænde i skuldrene for at holde hende til brystet. Jeg havde naturligvis en arm omkring hende, men det var mere fordi det var hyggeligt. Det var som sådan ikke nødvendigt da hun blev både båret og støttet af ammepuden!! Min var sådan en "standart" en fra Ønskebørn.

Jeg vil bestemt anbefale dig at købe en, og jeg skal også selv have en ny næste gang.

Måske var jeg så glad for min, fordi jeg er temlig høj - altså der er laaangt fra mit skød op til mine bryster, he he. En foldet babydyne eller en pude var slet ikke nok til at få min baby helt op til brysterne, og det duede jo ligesom ikke at hun kun var løftet halvt op af maven, he he... Så når vi var ude uden ammepude var hun stablet op på flere puder, og de glad altid sådan ud til siden. Noget værre bøvl!!

Rigtig god fornøjelse med valget!

Anmeld

18. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har en ammepude herhjemme og den er jeg rigtig glad for. Bruger den næsten hver gang jeg ammer herhjemme, men jeg kan også sagtens amme uden. Jeg tager den ikke med mig når vi skal nogen steder - der bruger jeg dyner, puder osv - men jeg synes den er rigtig god at have herhjemme... Jeg plejer at sidde i sofaen og amme, og det er super med en pude der både støtter, løfter og er dejlig blød Det er IKKE en af dem med kugler

Så konklusionen må være at jeg er rigtig glad for min ammepude, men også ammer uden. Tror det er vigtigt at lære ikke at begrænse sig selv for meget - f.eks. ved kun at kunne amme med puden, for det er sgu lidt besværligt at tage ammepuden med på café

Ammepude: God investering

Knus Caroline

Anmeld

18. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

Har aldrig haft en og har ikke haft brug for en.

Man kan sagtens bruge en god stor hovedpude eller en babydyne i stedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.