Er ammepude nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

Maria.

Jeg fik en med de der kugler i da jeg ventede min søn.. JEg brugte den, men synes ikke den var så god, så denne gang har jeg købt en med fossflakes i.. Den er mere som en alm pude, bare formet som en ammepude..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Valle81

Yrsa skriver:

Nej, da....en babydyne foldet, eller en pude eller noget andet er lige så fint...nogle ammer jo også bare med barnet på armen og er brysterne lange nok kan man jo lægge barnet på benene og amme...

Sidder her og sprutter sodavand og romkugler ud over min computer af grin:0)

Som du kan sige det:0)

Anmeld

17. maj 2010

Anne85

Er det ikke generelt sårn med baby udstyr at der ikke er noget af det der er NØDVENDIGT at ha  MEN lige præcis en ammepude ville jeg nødigt undvære... og jeg vil råde dig til at investere i en rigtig god en... de der med kugler i fungerer barer overhovedet ikke... jeg har en med fossflakes (mener jeg det hedder)- den er genial  Den giver fantastisk god støtte

Anmeld

17. maj 2010

millesofie

Risen skriver:

Som overskriften lyder så er spørgsmålet om en ammepude er nødvendig? Har i selv brugt den eller var det fejlkøb?.. Synes nu jeg har læst flere bøger hvor jordemødrene faktisk anbefaler sådan en pude.. Men tænker man vel kan bruge en almindelig pude istedet? 

Kom frit frem med erfaringer. 

Knus

Jeg har en ammepude men jeg bruger den ikke, men vil stadig ikke sige at den er spild af penge for jeg brugte den godt nok meget under gravidteten, jeg sov med den mellem benene og det var den god til, jeg bøvlede lidt med bæknet og det var næsten væk hvis jeg sov med den.. så lidt god er den da

Tilgængæld syede jeg en pude som jeg ville bruge i barnevognen, en rigtig blød og luftig en ca 40cm lang og dejlig tyk, og den har jeg næsten levet på jeg kan dår give hende mad stadig uden den pude..

jeg tror ikke det handler så meget om form men mere om hvad du sidder godt med og hvad baby ligger godt på, min tinke kunne ikke ligge på de kugler som der er i ammepuder hun blev næsten væk i puden, men andre børn kan jo godt li dem sååå

men af ammepuder vil jeg anbefale en af skum eller pudefyld og IKKE med kugler, men prøv dig frem gå ned i butikken og sæt dig med dem og føl dig frem hvad for en kan du bedst lide..

men ja alt ialt så anbefaler jeg at du få en eller anden slags pude for det er næsten umuligt at amme uden

God vind herfra og held og lykke

Anmeld

17. maj 2010

Svei

Valle81 skriver:

Sidder her og sprutter sodavand og romkugler ud over min computer af grin:0)

Som du kan sige det:0)

hihi....kan se det for mig...du må jo lige rense skærmen for romkugler nu...

Jeg plejede altid at sige at jeg kunne amme mine unger imens de stadig lå i tremmesengen, jeg kastede bare det hele derover og det var sgu lige før der var en sandhed i det....pyt med de er lange, bare de er lige lange, ikke...

Anmeld

17. maj 2010

Valle81

Yrsa skriver:

hihi....kan se det for mig...du må jo lige rense skærmen for romkugler nu...

Jeg plejede altid at sige at jeg kunne amme mine unger imens de stadig lå i tremmesengen, jeg kastede bare det hele derover og det var sgu lige før der var en sandhed i det....pyt med de er lange, bare de er lige lange, ikke...

Jo helst lige lange:0)

Ja, må også indrømme at her efter nummer 2, så har jeg også sagt til Kenny at når vi er færdige med at få de børn vi skal have ( vil gerne have en eller to mere) så står den altså på et lille brystløft, for de bliver sku noget lange med børn og tiden:0) He he

Anmeld

17. maj 2010

Svei

Valle81 skriver:

Jo helst lige lange:0)

Ja, må også indrømme at her efter nummer 2, så har jeg også sagt til Kenny at når vi er færdige med at få de børn vi skal have ( vil gerne have en eller to mere) så står den altså på et lille brystløft, for de bliver sku noget lange med børn og tiden:0) He he

Ja, de giver sig lidt og flytter syd på...mine kunne præstere et hæng på 8 cm, det er sgu egentlig ret flot, ikke.. min kære x var desværre bare slet ikke til at tale med ang, et løft... så heldigt på det område at jeg blev alene.

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min erfaring er at man skal lade helt vær med at være dogmatisk omkring amning Der behøver ikke være specielle puder, stole, bh'er osv. Man skal bare gi sit barn mad. Det kan foregå hvor som helst og når som helst...

Så altså, en jakke, en pude eller en dyne, kan fint agere ammepude, herhjemme Og når man lige har lært det, behøver man altså ikke puder

held og lykke!

Anmeld

17. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg brugte ammepude begge gange og har været så glad for den. Det er en jeg har arvet og har bare syet nyt betræk til den. Den er som en pude i fyldet.

Anmeld

17. maj 2010

Valle81

Yrsa skriver:

Ja, de giver sig lidt og flytter syd på...mine kunne præstere et hæng på 8 cm, det er sgu egentlig ret flot, ikke.. min kære x var desværre bare slet ikke til at tale med ang, et løft... så heldigt på det område at jeg blev alene.

:0)

Kenny han griner også bare af mig og siger: jamen skat jeg synes jo du har perfekte bryster:0)

Det gør mig jo selvfølgelig meget glad, men vil også gerne selv være glad for dem:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.