Er ammepude nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.843 visninger
27 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

Risen

Som overskriften lyder så er spørgsmålet om en ammepude er nødvendig? Har i selv brugt den eller var det fejlkøb?.. Synes nu jeg har læst flere bøger hvor jordemødrene faktisk anbefaler sådan en pude.. Men tænker man vel kan bruge en almindelig pude istedet? 

Kom frit frem med erfaringer. 

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

saxa

Mine erfaringer med en ammepude er bestemt ikke gode!! Den jeg havde var virkelig ringe (en med små kugler indeni) Den duer bare slet ikke Så jeg vil ikke bruge det næste gang.. Men har hørt om nogle ammepuder lavet på en anden måde - var det med skum i? - kan ikke huske det, men de skulle vist være okay..

Kram Marianne - hvis ammepude var et fejlkøb

Anmeld

17. maj 2010

patella

Jeg har været MEGET glad for min !! Men vil anbefale dig at købe en lidt lang en, for nu hvor Bastian er blevet lang, er han lidt for lang til ammepuden og benene ligger sådan lidt nedad i enden, fordi der mangler støtte.

Men du kan langt bedre slappe af med en ammepude, da en alm pude ikke har samme udforming og bar vil komme til at ligge som en firkant foran dig. Ammepuden ligger jo rundt om dig...

Anmeld

17. maj 2010

patella

Ja kugler dur ikke..!!! Men sådan en der føles som en alm pude er bare alletiders

Anmeld

17. maj 2010

saxa

Ja kugler dur ikke..!!! Men sådan en der føles som en alm pude er bare alletiders

NOPE!!! Så ringe med de kugler.. Har godt hørt om dem der var bedre - har bare ikke selv prøvet det

Anmeld

17. maj 2010

lollandpigen

Je ghar til begge mine børn ikke brugt ammepud eog har aldrig fået købt en. amningen er gået super alligevel. Denne gang har jeg dog valgt at prøve at købe en, bare for at være nysgerrig om hvordan det er at bruge dem. Men efter min mening kan man sagtens undvære dem.....

Knus

Anmeld

17. maj 2010

XXSS

Jeg har en af de gode ammepuder, men fik faktisk ikke rigtig brugt den før hun skulle lære at sidde og der var det som støtte og super god. jeg synes den var besværlig at sidde med - men det er jo smag og behag heldigvis

Anmeld

17. maj 2010

Svei

Nej, da....en babydyne foldet, eller en pude eller noget andet er lige så fint...nogle ammer jo også bare med barnet på armen og er brysterne lange nok kan man jo lægge barnet på benene og amme...

Anmeld

17. maj 2010

Mor til L&S

Jeg har også invisteret i en dyrere ammepude og bruger den næsten ikke - synes den er besværlig.. bruger en alm pude i stedet.. Men tror jeg vil få meget glæde af den senere når lillepigen skal lære at sidde

Anmeld

17. maj 2010

Kamelia

Første gang købte jeg en fin ammepude med de der krøyer-kugler. Vi blev ALDRIG gode venner. Den irriterede mig, særligt fyldet og phuuu hvor var den varm!

Så jeg endte med at bruge min dunlopillo hovedpude og det gjorde jeg også 2. gang.

Men 3. gang ville jeg så gerne have en god ammepude, een der kun var til amning og ikke min hovedpude!

Så jeg faldt for denne:

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=873

Jeg har ELSKET den, den har bare været super og jeg har siddet så godt med den. Senere blev den brugt som støtte når han skulle sidde selv og nu er den bare hyggelig at ligge på og med!

Så jeg kan kun anbefale doomoo!

Knus

Kamelia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.