Navngivning og "dåbsattest"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.233 visninger
27 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vores søn skal navngives en dag, og vi vil ikke holde ceremonien i kirkelige sammenhænge. Men hvordan med "dåbsattest"? Hvordan får man officielt koblet hans navn til hans CPR-nummer?

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

rk_07

Hvis han ikke skal døbes men bare navngives sker det ved anmeldelse til kirkebogsføreren på fødselsregistreringsstedet, og der udstedes en fødsels- og navneattest. Indførslen indberettes til folkeregistret. Og det skal ske inde han er et halvt år gammel lige som dåben...

Jeg er ikke helt sikker på det det var det svar du ledte efter... :p

Anmeld

16. maj 2010

Moderator

rk_07 skriver:

Hvis han ikke skal døbes men bare navngives sker det ved anmeldelse til kirkebogsføreren på fødselsregistreringsstedet, og der udstedes en fødsels- og navneattest. Indførslen indberettes til folkeregistret. Og det skal ske inde han er et halvt år gammel lige som dåben...

Jeg er ikke helt sikker på det det var det svar du ledte efter... :p

Det var lige præcis det jeg var i tvivl om, mange tak! Men hvordan finder man ud af hvem der er kirkebogsføreren og hvad der er vores fødselsregistreringssted?

Kh

Rosa

Anmeld

16. maj 2010

rk_07

Rosa skriver:

Det var lige præcis det jeg var i tvivl om, mange tak! Men hvordan finder man ud af hvem der er kirkebogsføreren og hvad der er vores fødselsregistreringssted?

Kh

Rosa

Det er den kirke der hører til dit sogn (der hvor du bor)... Hvis han nu skulle døbes så ville det også være dit kirke sogn du skulle snakke med og nu skal du bare underette dem om din søns navn inden det halve år... Og så vil de lige som med dåben får hans navn og cpr. nr. til at hænge sammen.

Anmeld

16. maj 2010

Moderator

rk_07 skriver:

Det er den kirke der hører til dit sogn (der hvor du bor)... Hvis han nu skulle døbes så ville det også være dit kirke sogn du skulle snakke med og nu skal du bare underette dem om din søns navn inden det halve år... Og så vil de lige som med dåben får hans navn og cpr. nr. til at hænge sammen.

Ahaaaa - tusind tak for hjælpen!!!!

Anmeld

16. maj 2010

rk_07

Det var da så lidt... Dejligt når man lige kan hjælpe

Anmeld

16. maj 2010

Ansemusen

Rosa skriver:

Vores søn skal navngives en dag, og vi vil ikke holde ceremonien i kirkelige sammenhænge. Men hvordan med "dåbsattest"? Hvordan får man officielt koblet hans navn til hans CPR-nummer?

Kh

Rosa

Søde, må jeg spørge hvorfor I har valgt navngivning fremfor dåb? Vi er nemlig selv meget i tvivl om hvad vi skal vælge, så ville være dejligt med en andens tanker omkring emnet

Anmeld

16. maj 2010

Moderator

Rosa skriver:

Kh

Rosa

vil bare lige tilføje at du kan finde vej til den kirkebogsansvarlige på www.sogn.dk Så søger du bare på Jeres sogn og så kommer alle data om Jeres kirke frem

Anmeld

16. maj 2010

Moderator

og tillykke med navngivningen, btw

Anmeld

16. maj 2010

Angel

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.