Søvn-aarrgghh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Cris

Maise skriver:

Det er sjovt du siger det med grøden, for lige nu får hun 2 gange om dagen middag og afften, passer godt i hendes rytme, men jeg ville gå over til mos om aftenen nu så småt så hun bliver introdukseret for det. har du erfaringer med mos om aftenen og dårlig søvn også ?? eller er det bare grød??

ja børn er forskellige, og hun er en glad, nem og tilfreds pige ellers. der bare vil æde om natten også, så sådan er det vel i en periode. den dårlige søvn tror jeg skyldes tigerspring, for nu sover hun til 6.30-45. ca.

Begge mine børn vågnede flere gange, da vi startede med maden. Det der at de er mætte og sover godt fungerede slet ikke hos os. Og sjovt du spørger, for jeg har læst, at faktisk giver vi for meget grød til sådan nogle små babier. Det er faktisk bedre at starte med en tynd gulerods mos eller banan eller avocado osv osv i stedet for den tunge grød.

Men mine børn har altid været ustabile til at sove, så det der med at sove igennem har vi aldrig oplevet indtil den stor var blevet ca 19 eller 20 måneder og den lille på 7 måneder har vi SLET ikke oplevet noget af den slags, kun da han var ca 2 måneder sov han mange timer, men så skulle jeg igen vågne mange gange. Jeg har akepteret som det er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

nannanadja

har selv oplevet det da romeo var 4-6 måneder.. han stod op fast hver nat ved 2..3 tiden og var så vågen i 2 timers tid.. hav ville ikke sove bare være vågen og hygge..   så vi skiftede til at stå op med ham hver nat i de timer ... det var en hård periode..

Anmeld

25. maj 2010

Mathilde

Maise skriver:

tak for svar, er glad for at høre at jeg ikke er den eneste. har godt tænkt det med vand, men det er delvist i søvne det forgår for hende, for venter jeg til hun vågner helt op , skal jeg bruge lang tid på at få hende til at falde  i søvn igen. hun er små 5 måneder og er begyndt så småt at lære at drikke af kop om dagen til sin grød, men hun væmmes og spytter det ud. har prøvet med vand, min mælk eller modermælkserstaning. vil prøve tudekop i stedet for og se om jeg får succes med det. sutteflaske vil hun ikke acceptere heller. ja jeg prøver også at tage den med ro og sige at sådan er det, men det er hårdt synes jeg at skulle stå op og gå ind til hende 2-3 gange efter jeg selv er faldet i søvn. hmm sådan er det nok bare at være blevet forældre

ja hun sover ellers godt, kan ikke brokke mig.

må bare hvile mig lidt mere om dagen så, for det er jeg ikke så god til.

maise

God ide at prøve med tudekop. Det virkede her, da Celina heller ikke ville noget som helst andet

Ja det ER hårdt! Altså Celina sover inde ved siden af mig i vores seng, så jeg behøver heldigvis ikke at stå op... Men det er bare hårdt at blive afbrudt i sin søvn hele tiden! Jeg synes efterhånden jeg har vænnet mig til at være træt. Men de nætter hvor hun slet ikke vil sove fx pga tænder, er det virkelig slemt der er ikke så meget at stå imod med når man i forvejen er træt altid.

Så jeg føler med dig! Men det skal nok blive bedre.........engang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.