Maise skriver:
Det er sjovt du siger det med grøden, for lige nu får hun 2 gange om dagen middag og afften, passer godt i hendes rytme, men jeg ville gå over til mos om aftenen nu så småt så hun bliver introdukseret for det. har du erfaringer med mos om aftenen og dårlig søvn også ?? eller er det bare grød??
ja børn er forskellige, og hun er en glad, nem og tilfreds pige ellers. der bare vil æde om natten også, så sådan er det vel i en periode. den dårlige søvn tror jeg skyldes tigerspring, for nu sover hun til 6.30-45. ca.
Begge mine børn vågnede flere gange, da vi startede med maden. Det der at de er mætte og sover godt fungerede slet ikke hos os. Og sjovt du spørger, for jeg har læst, at faktisk giver vi for meget grød til sådan nogle små babier. Det er faktisk bedre at starte med en tynd gulerods mos eller banan eller avocado osv osv i stedet for den tunge grød.
Men mine børn har altid været ustabile til at sove, så det der med at sove igennem har vi aldrig oplevet indtil den stor var blevet ca 19 eller 20 måneder og den lille på 7 måneder har vi SLET ikke oplevet noget af den slags, kun da han var ca 2 måneder sov han mange timer, men så skulle jeg igen vågne mange gange. Jeg har akepteret som det er... 
Anmeld