Søvn-aarrgghh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.638 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

Maise

Kære kloge kvinder.

Min ellers så skønne pige på 4,5 måned er begyndt at vågne om kring kl. 4 hver nat. hun er hverken sulten eller ked af det, har ikke luft i maven eller bøvs på tværs. hun ligger bare og kigger og mosler i mørket. hun er kommet ind på eget værelse som går fint. hun larmer dog så meget at jeg skal hjælpe hende med af falde i søvn igen, for hun kan ikke selv. har prøvet at ignorere hende. givet hende sut, puttet hende. jeg bliver nødt til at vugge hende, hmmppff dårligt, det ved jeg. men er desperat efter tre kvarter en time. så sover hun igen i ca 1,5 time og så står vi op. hun bliver puttet omkring kl. 20.00 uden problemer og jeg ammer 1-2 gange om natten. er begyndt at give grød. er oppe på 2 gange i døgnet. Ammer ved siden af. hun vejer næsten 8 kilo og mangler ikke noget.

ved snart ikke hvad jeg skal gøre eller om det er en fase. hun burde jo ikke være udvilet efter 8 timer og da slet ikke kl. 4 om natten.

nogen der har oplevet det samme eller har gode råd ??

mvh maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Maise

slet ingen ???? hjælp jeg vil sove

Anmeld

16. maj 2010

Maise

hmmhmm har lige læst i en bog at omskring uge 19 som hun er nu tager de et tigerspring. Måske det. synes dælme også hun har været sær. snakker og griner dog ellers meget.

Anmeld

16. maj 2010

Laulund87

Maise skriver:

hmmhmm har lige læst i en bog at omskring uge 19 som hun er nu tager de et tigerspring. Måske det. synes dælme også hun har været sær. snakker og griner dog ellers meget.

Min datter er 5 måneder og har lige været noget lignende igennem. Hun ville så ikke rigtig sove hele dagen og det stod på i ca 2 uger. 

Men den sidste uge har hun så sovet fra 12-15 og igen 16-19

De tager godt nok nogle tigerspring de små og de er ikke altid til at blive kloge på

Anmeld

16. maj 2010

Maise

ja det lyder da til at hun har haft gang i et eller andet. hun sover også helt skørt idag. skulle sove sin formiddagslur og sov kun en time, kom ind og fik md og ren ble, men hun var så træt at jeg måtte lægge hende ud igen og kæmpe 20 min. med at køre frem og tilbage med barnevognen. så sov hun 3,5 time - vildt var vågen to timer og faldt om kuld efter ikke engang 2 timer i klapvogen da vi skulle handle og har nu sovet i næsten 2 timer, hmmm.

ja jeg må nok bare sige til mig selv at sådan er det og ikke stresse, for det gør jeg. man bliver så presset når man ikke får sin søvn.

Anmeld

17. maj 2010

bubbers mor

Hej maise.

Ja det ku godt lyde som et tigerspring både mht alder og hendes rytme.

Min dreng ændrede i en periode sin rytme næsten hver uge - men vi endte næsten altid i det samme mønster igen.

Hvis jeg kiggede rigtig godt efter passede det også tit med at han havde lært en ny ting og tit bare en lille bitte ting.

Så ja bevæb dig med tålmodighed og nyd de små pauser du kan få. Du er slet ikke alene, vi står op kl 4.30-5...

Anmeld

17. maj 2010

Maise

rødemarie skriver:

Hej maise.

Ja det ku godt lyde som et tigerspring både mht alder og hendes rytme.

Min dreng ændrede i en periode sin rytme næsten hver uge - men vi endte næsten altid i det samme mønster igen.

Hvis jeg kiggede rigtig godt efter passede det også tit med at han havde lært en ny ting og tit bare en lille bitte ting.

Så ja bevæb dig med tålmodighed og nyd de små pauser du kan få. Du er slet ikke alene, vi står op kl 4.30-5...

ja jeg er glad for at jeg ikke er alene. og du har ret i at der sker rigtig mange ting lige nu. spiser grød, snakker meget mere, forstadie til kravle, opdaget knæ og fødder, forsøg på at rulle osv. ja hvis jeg så bare skulle op ved 4 tiden, men hun roder fra omkring kl. 1 af. hun er glad nok midt på natten, vil bare ikke sove, håber det snart kommer igen, for det er sgu hårdt. må gå i seng med hende kl. 20 i aften har jeg besluttet.

Anmeld

17. maj 2010

bubbers mor

Ja det lyder hårdt... jeg døjer også med at være oppe mange gange - ca hveranden time..

Der er godt nok gang i hende  - ikke noget at sige til hvis hun har svært ved at finde ro.

Jeg går i seng kl  21 - 22 tidligt men så kan jeg klare dagen uden en lur.

Sov godt når du kommer så langt

Anmeld

17. maj 2010

Maise

rødemarie skriver:

Ja det lyder hårdt... jeg døjer også med at være oppe mange gange - ca hveranden time..

Der er godt nok gang i hende  - ikke noget at sige til hvis hun har svært ved at finde ro.

Jeg går i seng kl  21 - 22 tidligt men så kan jeg klare dagen uden en lur.

Sov godt når du kommer så langt

hvor gammel er din dreng nu? ja det er hårdt, jeg må tidl. i seng.

Anmeld

17. maj 2010

Mumto3

Tja, det er det skønne ved at være 3.gangs mor. Man tager den slags ting helt stille og roligt (Det gjorde jeg IKKE første gang!!! Der var jeg helt oppe og køre over søvn og mangel på samme!!!)

Hvis det var mit barn (og det er det ikke!) så ville jeg da bare tage hende med ind i den store seng, og så ligge og putte med hende, og så falder hun sikkert hurtigt i søvn igen, evt. hjulpet på vej af en ammetår, og så får I begge to lidt mere ro og lidt mere søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.