Hvornår er det normalt at få sit barn døbt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2010

Mira0911

Julie blev døbt da hun var 5 mdr... Mener barnet SKAL døbes inden det er 6 mdr?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Julie blev døbt da hun var 5 mdr... Mener barnet SKAL døbes inden det er 6 mdr?

ja døbes eller navngives...

Anmeld

15. maj 2010

ekzunz

Lukas var 5 mdr da han blev døbt sammen med 2 af sine brødre på hhv. 8 og 10 år. Klara blev navngivet og efterfølgende døbt da hun var 11 mdr. Der var så meget roderi i tiden lige efter, så hun blev døbt på sin fars fødselsdag. Hun er så heldigvis så lille at hun stadig kunne passe familie-dåbskjolen

Så man kan altså gøre som det passer en bedst. En ting er hvad normen er, men hvis det ikke lige er praktisk eller muligt, så gør man jo bare som man nu har lyst til

Det er svært at rådgive med øl/vand når man ikke kender familien. I vores familie ville 1 ramme øl være nok til 60 mennesker, men jeg skulle så købe 30 rammer cola.... - og måske 3 flasker vin...Men hent det i Tyskland - det vil næsten altid kunne svare sig når man skal have så meget.

Anmeld

15. maj 2010

Ansemusen

Znuzke skriver:

Lukas var 5 mdr da han blev døbt sammen med 2 af sine brødre på hhv. 8 og 10 år. Klara blev navngivet og efterfølgende døbt da hun var 11 mdr. Der var så meget roderi i tiden lige efter, så hun blev døbt på sin fars fødselsdag. Hun er så heldigvis så lille at hun stadig kunne passe familie-dåbskjolen

Så man kan altså gøre som det passer en bedst. En ting er hvad normen er, men hvis det ikke lige er praktisk eller muligt, så gør man jo bare som man nu har lyst til

Det er svært at rådgive med øl/vand når man ikke kender familien. I vores familie ville 1 ramme øl være nok til 60 mennesker, men jeg skulle så købe 30 rammer cola.... - og måske 3 flasker vin...Men hent det i Tyskland - det vil næsten altid kunne svare sig når man skal have så meget.

Vi vil skam også gøre hvad der passer os bedst mht. energi, økonomi osv. Men jeg synes det kunne være hyggeligt hvis han kunne passe familiens dåbskjole, hvis vi vælger en traditionel dåb. Men kan forstå at det er individuelt hvilken størrelse de er lavet i, så der er jo ikke andet for end at undersøge sagen i familien

Anmeld

15. maj 2010

XXSS

Jeg har også hørt at hvis det skal være en "rigtig" barnedåb skal det være senest når de er et ½ år. Vores pige var et halvt år og det var perfekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.