Hvornår er det normalt at få sit barn døbt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2010

Mette+Mathias

Ansemusen skriver:

Vi sidder her og har lavet liste over hvem der skal med til en barnedåb eller navngivningsfest. Da vi har en kæmpe familie på begge sider, bliver vi mindst 6 mennesker, hvis alle kan, selvom vi kun inviterer de vigtigste. Vírkelig vanvittigt mange! Men til hverdag er det jo dejligt med så stor en familie  Vi skal derfor selvfølgelig til at spare en del penge op, og det kunne være guld værd med to gange børnepenge - altså dem der kommer i juli og oktober. Men hvis vi skal nå dem i oktober, skal han døbes efter d. 10. oktober, hvor han er ca. 5 månder alt efter hvornår jeg popper. Er det for sent mht. at kunne passe dåbskjolen og ifølge traditionen?

Hvis der er nogle festarrangør-genier her, som ved hvor meget sodavand, øl, vin osv. man skal beregne pr. mand, må I meget gerne komme på banen. Kunne forestille mig at vi skyder langt over mål nemlig.

Aahhrr...så dyrt kan det da ikke blive, - heller ikke selvom i bliver hele 6 mennesker Sorry, kunne ikke lige lade være *S*

Når vi holder fest, sørger vi altid for at begynde i god tid med indkøb af f.eks. sodavand,- i dag og i morgen kan man f.eks. få en kasse pepsi osv for 40 kr i superbest, - og kommer man så til at købe 1 kasse eller 2 for meget, så herregud - det er 80 kr. og man skal jo nok få det drukket senere (i hvert fald hjemme hos os *S*)

Sørg for at købe vin et sted, hvor de vil tage uåbnede flasker retur. En barnedåb er jo ikke typisk en fest hvor der bliver drukket ret meget alkohol, så køb (MAX!!!!) ½ flaske hvid og ½ flaske rød pr. voksen, så er der RIGELIGT!!!

Til min datters konf. sidste år, var vi vist omkring 45 - heraf 8-10 børn, og der blev drukket 1!!! flaske rødvin og 1-2 flasker hvidvin - resten sodavand og slush-ice. Så vi havde en del vin at returnere *gg*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Svei

Ansemusen skriver:

TÆnker også om man ikke bare kan skippe kjolen, hvis ungen er blevet for stor, og så finde et fint jakkesæt eller lignende til ham? Jeg vil helst at det bliver i kjolen tror jeg, hvis altså vi vælger dåb, fordi det jo er traditionen og vi alle har været i kjolen. Men kan jo ske, at hans størrelse træffer valget for os!

Jeg var også til kjole og tradition med den første...men da min x ikke ville putte de to andre i den, så tænkte jeg lidt over hvad der er så vigtigt ved den anden kjole...og det var der altså ikke lige en masse der var..det er jo bare en kjole...men jeg er heller ikke så traditionsbunden... og jeg har den lille fine vest og skjorte hængende oppe i mit skab...

Anmeld

14. maj 2010

Ansemusen

Mette+Mathias skriver:

Aahhrr...så dyrt kan det da ikke blive, - heller ikke selvom i bliver hele 6 mennesker Sorry, kunne ikke lige lade være *S*

Når vi holder fest, sørger vi altid for at begynde i god tid med indkøb af f.eks. sodavand,- i dag og i morgen kan man f.eks. få en kasse pepsi osv for 40 kr i superbest, - og kommer man så til at købe 1 kasse eller 2 for meget, så herregud - det er 80 kr. og man skal jo nok få det drukket senere (i hvert fald hjemme hos os *S*)

Sørg for at købe vin et sted, hvor de vil tage uåbnede flasker retur. En barnedåb er jo ikke typisk en fest hvor der bliver drukket ret meget alkohol, så køb (MAX!!!!) ½ flaske hvid og ½ flaske rød pr. voksen, så er der RIGELIGT!!!

Til min datters konf. sidste år, var vi vist omkring 45 - heraf 8-10 børn, og der blev drukket 1!!! flaske rødvin og 1-2 flasker hvidvin - resten sodavand og slush-ice. Så vi havde en del vin at returnere *gg*

Nåh ja, ups! 60 selvfølgelig. Men I kunne nok godt regne ud at det ikke var 600 heller *griner*

Vi tænkte på 1/2 flaske vin i alt til hver, altså 30 flasker. Så er der reelt mere pr. voksen, da der kommer en del børn. Og så 1 liter sodavand til hver (måske totalt i overkanten når der også er øl, kaffe og te??).

Håber godt nok at vi slipper for at skulle leje borde, stole, service osv. Håber det er i det lokale vi kan låne!

Anmeld

14. maj 2010

Miss.Sunshine

millesofie skriver:

det er jo forskelligt hvilken str den er lavet i, men i min familie har vi været mellem 4-8 mån når vi blev døbt

man skal jo bare døbes inden 9 mån

held og lykke

Forkert, man skal navngives eller døbes senest når man er 6 måneder *S*

Anmeld

14. maj 2010

foto på lærred

Har ikke læst andres svar, men det jeg ville sige var, at jeg tror det er normalt at de bliver døbt når de er omkring 3 måneder. For at vores skulle passe kjolen skulle det være lige før hun blev 3 måneder. Men hvis det ikke er en som går I arv kan man jo købe en der er større. Her havde hun den næsten kun på i kirken og så blev hun skiftet.

Mht til pengene. Så bliver det ikke så dyrt hvis man køber mens det er billigt ( på tilbud) vi kørte til Tyskland hvor vi købte øl, sodanvand, chips, vin og slik. der var meget drikkelse til overs. Næsten alle drak sodavand.

Lys købte jeg i Søsterne Grenes, Serviette hos Metro osv. Dvs købte der hvor det var billigst. Jeg havde alt klar inden baby blev født. Jeg havde lavet alt pynten osv klar da jeg var på før barsel. Alle grinte af mig og kaldte mig tosset. Men det viste sig, at jeg fik et kolik barn og var selv meget syg efter en hård fødsel og kunne næsten ingen ting i 2 måneder, så tro mig, jeg var rigtig, rigtig glad for, at jeg havde ordnet alt inden. Kage osv. havde jeg spurgt veninder om de ville lave, maden stod min mor for (betalte selvfølgelig for det hele) Vi var også mange mennesker, men det blev ikke så dyrt.

Håber I får en rigtig god dag.

Anmeld

14. maj 2010

Ansemusen

foto på lærred skriver:

Har ikke læst andres svar, men det jeg ville sige var, at jeg tror det er normalt at de bliver døbt når de er omkring 3 måneder. For at vores skulle passe kjolen skulle det være lige før hun blev 3 måneder. Men hvis det ikke er en som går I arv kan man jo købe en der er større. Her havde hun den næsten kun på i kirken og så blev hun skiftet.

Mht til pengene. Så bliver det ikke så dyrt hvis man køber mens det er billigt ( på tilbud) vi kørte til Tyskland hvor vi købte øl, sodanvand, chips, vin og slik. der var meget drikkelse til overs. Næsten alle drak sodavand.

Lys købte jeg i Søsterne Grenes, Serviette hos Metro osv. Dvs købte der hvor det var billigst. Jeg havde alt klar inden baby blev født. Jeg havde lavet alt pynten osv klar da jeg var på før barsel. Alle grinte af mig og kaldte mig tosset. Men det viste sig, at jeg fik et kolik barn og var selv meget syg efter en hård fødsel og kunne næsten ingen ting i 2 måneder, så tro mig, jeg var rigtig, rigtig glad for, at jeg havde ordnet alt inden. Kage osv. havde jeg spurgt veninder om de ville lave, maden stod min mor for (betalte selvfølgelig for det hele) Vi var også mange mennesker, men det blev ikke så dyrt.

Håber I får en rigtig god dag.

TUsind tak for dit gode input  Vi sparer ca. 15000 kr. op og så skulle der gerne være til ALT inklusiv bordpynt, dekoration, mad, drikke, velkomstdrinks, guf osv. Maden får vi sandsynligvis fra min kærestes bror, som er kok. Og selvom 100 kr. pr. kuvert er sindssygt billigt, er det alligevel mange penge til 60-65 mennesker! Og så kommer kagen, tøjet osv. oveni. Men vi overvejer at køre til Tyskland og købe så meget som muligt der, hvis det kan betale sig.

Anmeld

14. maj 2010

DK

Jeg arbejder i en brudebutik, og der sælger vi næsten kun dåbsdragter i str. 62 og 68! Jeg kan ikke lige huske hvor gammel man er når man bruger den størrelse, men det ved du sikkert

Anmeld

14. maj 2010

Kløver

Ansemusen skriver:

Vi sidder her og har lavet liste over hvem der skal med til en barnedåb eller navngivningsfest. Da vi har en kæmpe familie på begge sider, bliver vi mindst 6 mennesker, hvis alle kan, selvom vi kun inviterer de vigtigste. Vírkelig vanvittigt mange! Men til hverdag er det jo dejligt med så stor en familie  Vi skal derfor selvfølgelig til at spare en del penge op, og det kunne være guld værd med to gange børnepenge - altså dem der kommer i juli og oktober. Men hvis vi skal nå dem i oktober, skal han døbes efter d. 10. oktober, hvor han er ca. 5 månder alt efter hvornår jeg popper. Er det for sent mht. at kunne passe dåbskjolen og ifølge traditionen?

Hvis der er nogle festarrangør-genier her, som ved hvor meget sodavand, øl, vin osv. man skal beregne pr. mand, må I meget gerne komme på banen. Kunne forestille mig at vi skyder langt over mål nemlig.

Jeg mener bare de skal være døbt/navgivte efter 6 eller 12 mdr. tror omkring de 3 mdr er det mest normale.

Anmeld

14. maj 2010

Halbschön

Ansemusen skriver:

Hejsa ;-)

Nicolai blev døbt da han var knapt 4mdr.. Vi havde håbet på noget før, da han så kunne passe familiedåbskjolen.. Men han blev født midt i oktober, og så ramlede det ind i alt det julehalløj, ØV! Så han blev døbt på valentines day d. 14/2.

De skal bare være navngivet inden de er 6mdr, så du må gerne tage på kirkekontoret og navngive babyen, og så vente med dåben..

Mht drikkevarer... Så var vi 40 til vores fest og vi havde købt 9kasser sodavand og 6kasser øl(rammer med 24stk i hver).. Det var mere end nok.. Vi havde ikke vin, da vi ikke synes det passede til buffet..

Anmeld

15. maj 2010

Tina2

Filuca blev døbt da hun var 7 uger, da var hun i en dåbskjole min svigermor har syet af en gammel brudekjole, en alle hendes børnebørn er døbt i... Den svarede ca til str 62, så vi kunne ikke lukke den i ryggen....

Nu taler vi så ikke med min svigermor mere, så da Milas blev døbt købte vi et rigtig fint lille sæt til ham i str 68. Det var meget varmt på hans dåbsdag, så han kom hurtigt i noget sommertøj da vi kom hjem. Han var 9 uger da han blev døbt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.