Ansemusen skriver:
Vi sidder her og har lavet liste over hvem der skal med til en barnedåb eller navngivningsfest. Da vi har en kæmpe familie på begge sider, bliver vi mindst 6 mennesker, hvis alle kan, selvom vi kun inviterer de vigtigste. Vírkelig vanvittigt mange! Men til hverdag er det jo dejligt med så stor en familie
Vi skal derfor selvfølgelig til at spare en del penge op, og det kunne være guld værd med to gange børnepenge - altså dem der kommer i juli og oktober. Men hvis vi skal nå dem i oktober, skal han døbes efter d. 10. oktober, hvor han er ca. 5 månder alt efter hvornår jeg popper. Er det for sent mht. at kunne passe dåbskjolen og ifølge traditionen?
Hvis der er nogle festarrangør-genier her, som ved hvor meget sodavand, øl, vin osv. man skal beregne pr. mand, må I meget gerne komme på banen. Kunne forestille mig at vi skyder langt over mål nemlig.
Aahhrr...så dyrt kan det da ikke blive, - heller ikke selvom i bliver hele 6 mennesker

Sorry, kunne ikke lige lade være *S*
Når vi holder fest, sørger vi altid for at begynde i god tid med indkøb af f.eks. sodavand,- i dag og i morgen kan man f.eks. få en kasse pepsi osv for 40 kr i superbest, - og kommer man så til at købe 1 kasse eller 2 for meget, så herregud - det er 80 kr. og man skal jo nok få det drukket senere (i hvert fald hjemme hos os *S*)
Sørg for at købe vin et sted, hvor de vil tage uåbnede flasker retur. En barnedåb er jo ikke typisk en fest hvor der bliver drukket ret meget alkohol, så køb (MAX!!!!) ½ flaske hvid og ½ flaske rød pr. voksen, så er der RIGELIGT!!!
Til min datters konf. sidste år, var vi vist omkring 45 - heraf 8-10 børn, og der blev drukket 1!!! flaske rødvin og 1-2 flasker hvidvin - resten sodavand og slush-ice. Så vi havde en del vin at returnere *gg*
Anmeld