Hvornår er det normalt at få sit barn døbt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.749 visninger
24 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

Ansemusen

Vi sidder her og har lavet liste over hvem der skal med til en barnedåb eller navngivningsfest. Da vi har en kæmpe familie på begge sider, bliver vi mindst 6 mennesker, hvis alle kan, selvom vi kun inviterer de vigtigste. Vírkelig vanvittigt mange! Men til hverdag er det jo dejligt med så stor en familie  Vi skal derfor selvfølgelig til at spare en del penge op, og det kunne være guld værd med to gange børnepenge - altså dem der kommer i juli og oktober. Men hvis vi skal nå dem i oktober, skal han døbes efter d. 10. oktober, hvor han er ca. 5 månder alt efter hvornår jeg popper. Er det for sent mht. at kunne passe dåbskjolen og ifølge traditionen?

Hvis der er nogle festarrangør-genier her, som ved hvor meget sodavand, øl, vin osv. man skal beregne pr. mand, må I meget gerne komme på banen. Kunne forestille mig at vi skyder langt over mål nemlig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

TbCp

Liva kom i august... og som regel synes jeg børn bliver døbt når de er omkring 3 mdr.... men fordi Liva blev født for tidligt og der var nogle start-problemer kunne jeg ikke overskue at skulle holde barnedåb allerede i november. December synes jeg var en dum månedat holde det i, så det blev i januar hvor hun så næsten var 5 mdr.

Mener bare de skal døbes/navngives inden det første år

Anmeld

14. maj 2010

millesofie

det er jo forskelligt hvilken str den er lavet i, men i min familie har vi været mellem 4-8 mån når vi blev døbt

man skal jo bare døbes inden 9 mån

held og lykke

Anmeld

14. maj 2010

LinLin

Jeg var selv 1½ md - David var 5 mdr... Han er fra september og vi syntes ikke vi kunne nå at arrangere det inden jul + penge! (det kunne mine egen forældre så tydeligvis godt! - er selv fra sep.)

Med ham her bliver det nok i januar, for der arbejder hans far ikke (han arbejder altid i weekenderne ) - måske dec. hvis vi kan få det ind imellem julefrokosterne (det bliver i øvrigt endnu et septemberbarn (måske august, hvis hans mor er heldig!)

Anmeld

14. maj 2010

LinLin

millesofie skriver:

det er jo forskelligt hvilken str den er lavet i, men i min familie har vi været mellem 4-8 mån når vi blev døbt

man skal jo bare døbes inden 9 mån

held og lykke

Man skal så vidt jeg ved navngives inden man er 6 mdr... (ellers er det i hvert fald lavet om siden 2006)

Anmeld

14. maj 2010

TbCp

Mor til David skriver:

Man skal så vidt jeg ved navngives inden man er 6 mdr... (ellers er det i hvert fald lavet om siden 2006)

Nåå er det allerede ved 6 mdr... så huskede jeg forkert

Anmeld

14. maj 2010

Svei

Min den ældste var 2 mdr, da han blev døbt, fordi jeg frygtede at hans str. gjorde at kjolen var for lille...de to andre var 5 mdr. det var meget mere perfekt for mig, havde mere energi til det pjat...de blev så ikke døbt i tøsetøj..

Anmeld

14. maj 2010

LinLin

TbCp skriver:

Nåå er det allerede ved 6 mdr... så huskede jeg forkert

Jeg var også lige ved at blive stresset dengang kan jeg huske - men vi nåede det Men ellers måtte han jo bare navngives og så kunne han blive døbt bagefter

Anmeld

14. maj 2010

TbCp

Mor til David skriver:

Jeg var også lige ved at blive stresset dengang kan jeg huske - men vi nåede det Men ellers måtte han jo bare navngives og så kunne han blive døbt bagefter

Heh Nok meget godt jeg ikke var helt klar over det var 6 mdr så.. så havde jeg da også stresset lidt Men vi nåede det da

Anmeld

14. maj 2010

Ansemusen

Yrsa skriver:

Min den ældste var 2 mdr, da han blev døbt, fordi jeg frygtede at hans str. gjorde at kjolen var for lille...de to andre var 5 mdr. det var meget mere perfekt for mig, havde mere energi til det pjat...de blev så ikke døbt i tøsetøj..

TÆnker også om man ikke bare kan skippe kjolen, hvis ungen er blevet for stor, og så finde et fint jakkesæt eller lignende til ham? Jeg vil helst at det bliver i kjolen tror jeg, hvis altså vi vælger dåb, fordi det jo er traditionen og vi alle har været i kjolen. Men kan jo ske, at hans størrelse træffer valget for os!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.